AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #1 Skrevet 11. juni 2020 Jeg har to kusiner (som ikke er i samme familie, de har altså aldri møttes) som jeg nesten begynner å tro har noe imot meg. Vi alle tre er i starten av 20 årene og tar alle tre en master. Jeg er en flink student, ikke superflink, har ikke hatt deltidsjobber relevant til studiet (mange om benet), har venner, men ikke sånn kjempemange, og har nettopp fått meg kjæreste. Med andre ord så vil jeg si at jeg er en veldig gjennomsnittlig person mens kusinene mine har derimot veldig høye ambisjoner og er flinke. De har (ifølge det jeg har hørt) veldig gode karakterer, en av dem har en veldig relevant deltidsjobb (la oss kalle personen kusine A), den andre har en veldig bred vennekrets og er alltid opptatt med noe sosialt (kusine B), begge to er også utrolig populære og snakkesalige blant familien mens jeg er mer beskjeden av meg. Saken er den at vi kommer ikke særlig godt overens og jeg begynner å bli litt lei. De er familie så når jeg møter dem så tar jeg initiativ til litt hyggelig smalltalk, spør hvordan det går med studiene og andre ting folk på vår alder bryr seg om, men jeg får nesten kun korte irriterte svar tilbake og ingenting å bygge en samtale videre på. Med resten av familien så er de sprudlende, som sagt veldig snakkesalige, og et midtpunkt. Sist jeg så dem (to ulike anledninger, fordi de er ikke i samme familie) så fikk jeg noen kommentarer fra dem som jeg begynner å stusse på. Moren min meddelte at jeg hadde fått meg kjæreste og kusine B "åja? det skulle jeg aldri trodd". Jeg ble satt ut og så ingenting tilbake og det gjorde heller ingen andre av familiemedlemmene som var der. En tante lurte på hva jeg hadde drevet med i det siste og jeg svarte at etter eksamen så har jeg solt meg en del i parken med venner og grillet. Da sa kusine B noe lignende "haha har du venner? det var jeg ikke klar over. så bra da" med et veldig påklistret smil. Jeg er ikke den mest sosiale av meg, men hvem sier noe sånt?... Ku