Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her våkner han etter hver eneste en, dag som natt. Dagene består av smådupper på 30 min (får han IKKE til å sove lenger samme pokker hva jeg gjør) og om natten våkner han hver 1,5 time og jeg må amme eller bysse for at han skal sovne igjen. Han har aldri i hele sitt liv funnet søvnen selv, jeg har prøvd alle metoder som finnes utenom skrikekur men det er ingenting som er i nærheten av å hjelpe pittelitt en gang. Jeg har snudd og vridd på alt av dupper, tider, steder, lengder, måltid osv - uten noe som helst effekt. Begynner å bli ganske desperat, han er 8 mnd nå og jeg har ikke noen form for avlastning fra noen. Når lærer han det? 

Kan også si at dette ikke er 8-month sleepregression, for han har vært sånn siden han var 3 mnd.

Anonymkode: 4d505...213

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde det også sånn, og det som hjalp, var å til slutt innfinne seg meg situasjonen. Da brukte jeg i det minste ikke energi på å være frustrert, føle meg mislykka eller leite etter nye metoder.

Min måtte ha konstant kroppskontakt for å sove. Hen ble bysset i søvn og sov oppå meg på dagtid. Etter ca 25 minutter reiste jeg meg forsiktig opp, bysset forsiktig og klarte å bysse babyen over i en ny søvnsyklus. Måtte bysse ca 7-10 min inn neste søvnsyklus før jeg kunne sette meg ned igjen (med babyen oppå meg). Dette fungerte i perioder. Rundt 8-9 måneder klarte jeg å få hen til å sove inntil meg i senga på dagtid. Med konstant kroppskontakt klarte hen ofte å komme over i ny søvnsyklus, og jeg sovna også.

Jeg synes det løsna en del da han begynte å gå, altså rundt 10-11-12 måneder. 

Det er vanvittig tøft når det står på, men plutselig en dag blir det bedre av seg selv ❤

Anonymkode: 495de...2fa

AnonymBruker
Skrevet

Eldste var 2 år før han kom over i neste søvnfase selv på dagen. Frem til det måtte han trilles videre etter 30 min(men kunne sove 30 min i stillestående vogn). Han var vel 7-8 måneder da det begynte å gå an å trille videre. Før det sov han konsekvent bare 30-minutters lurer. Yngste er snart 6 måneder og kan trilles videre etter en lett oppvåkning ved 30-minuttersmerket, men der kan ikke vogna stå stille i det hele tatt. 

Anonymkode: c15b5...82d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...