AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #1 Skrevet 11. juni 2020 I det siste har det vært mye mas (synes jeg) om penger til gaver til kolleger. (50,- her og 70,-, der osv. Før var det en tier eller tjuekroning, men nå er det minimum 50;- ) En er ferdig med lengre vikariat, en har fått barn, en har giftet seg, en går av med pensjon, for å nevne noe. I tillegg har jeg en jobb nummer to der de samler inn penger til gaver til folk som slutter og lignende. Denne måneden er jeg oppe i kr 450,- bare på kollegagaver. Jeg synes det er altfor mye og at det hadde vært best om man droppet kollegagaver helt og holdent. I dag ble jeg til og med oppring fordi jeg bevisst ikke hadde svart på e-post om å vippse penger til en gave og regnet med at de ville gi seg med det. Hva tenker dere om dette gavefenomenet og til hvilke anledninger og hvor ofte/mye gir dere? Anonymkode: 12424...3fb
Strange Doll Skrevet 11. juni 2020 #2 Skrevet 11. juni 2020 Jeg gir når det er innsamling fordi jeg syns det er hyggelig, pleier også å være den som handler inn etter oppgave fra sjefen. Jeg gir mellom 30-50 kr, alt ettersom hvor nær jeg er kollegaen det er snakk om. Selv ble jeg veldig takknemlig når jeg fikk gave fra kollegaene mine da jeg fikk baby, syns det er hyggelig at man kan gi hverandre en liten oppmerksomhet ved spesielle anledninger. Men jeg syns ikke det er riktig med et minstebeløp, man må kunne gi det man ønsker/kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå