Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å gi? Er det teit?

Feks sykepleiere, leger, håndverkere, at selv om vi betaler og de gjør jobben sin, at man sier ekstra takk med en blomst eller noe. Fordi jobben de gjorde var viktig for en personlig. 

Anonymkode: 0cf59...d7b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen gir det, noen gjør det ikke.

Noen er veldig ivrige på det, og da kan jeg bli litt brydd, "jeg har bare gjort jobben min", men selvsagt smiler jeg og sier takk for tilbakemeldingen.

Om du synes det er teit er opp til deg å vurdere. Det er en subjektiv oppfatning/mening.

Anonymkode: 70cb5...f12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen jeg pleier å gi en liten julegave til, for å vise at jeg setter pris på jobben vedkommende gjør.

Anonymkode: 0835a...b9a

Skrevet

Om det er vanlig varierer nok fra yrke til yrke. Men jeg synes det er hyggelig 😊 Men det må være en liten ting, bare en oppmerksomhet, ellers kan det både bli kleint og i strid med reglene deres. 

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feks sykepleiere, leger, håndverkere, at selv om vi betaler og de gjør jobben sin, at man sier ekstra takk med en blomst eller noe. Fordi jobben de gjorde var viktig for en personlig. 

Det er ikke teit før det blir en ting man føler man "må". 

Når en person tar ansvar for at alle skal være med på en gave fordi man må, så syntes jeg det er teit. Som feks gaver til lærere og bhg ansatte fra alle. Det er jo slett ikke fra hjertet når man blir det pålagt. 

Det er sjelden jeg gir noe, men det er et par unntak, og da er det fra hjertet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er regnskapsfører og opplever noen ganger at kunder sier til sjefen min at jeg gjør en god jobb. Det hadde de ikke trengt, de betaler meg tross alt for å gjøre det jeg gjør. Når de da likevel forteller sjefen min uoppfordret at jeg gjør en god jobb så er det verdt mye mer enn en gave for meg. Rent praktisk så setter det meg i en bedre posisjon på arbeidsplassen ettersom jeg da åpenbart ikke er en arbeidstaker som leder bør miste.

Anonymkode: b8116...c92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi gjorde det når vi skulle flytte ganske langt i fjor. Kjøpte blomster som vi ga til vetrinæren når vi flyttet. Hunde hadde gått der fra hun var valp og har masse problemer med allergi med bl.a. påfølgende kronisk ørebetennelse og andre planer. Vi fikk utrolig god oppfølgning så følte for å gjøre noe ekstra når vi måtte slutte å gå dit for å vise at vi satte pris på arbeidet de har gjort. 

Anonymkode: 75445...29a

AnonymBruker
Skrevet

Må og må. Vil du, så gjør du det. 

Jeg jobber i bhg, får ofte jule og sommergave av foreldre. Forventer det ikke. 

Morfaren min pleide å legge litt penger i en pose knyttet på søppelkassene til de som hentet søppel. Synes han var veldig søt da. :) Døde på 90-tallet,så er jo en stund siden. 

Anonymkode: e6094...d6b

AnonymBruker
Skrevet

Må være kjempehyggelig å få slike uventede gaver!

Jeg jobber i butikk og får ikke gaver, men setter stor pris på de gangene kundene takker for god service. 

Anonymkode: b6c56...0fa

Skrevet

Vi på jobb setter utrolig stor pris på det. Vi får som regel blomster "for god pleie av vår syke mann/kone/mamma/pappa, den tiden han/hun var hos oss". Gjerne med et lite kort hvor de sier konkret hva som var bra. 

En gang ble vi skikkelig satt ut fordi det var noen pårørende som kun klaget til oss for alt mulig vi gjorde, men da deres nære og kjære døde så de alt vi gjorde i løpet av en dag og da fikk vi en fin blomst og et hyggelig kort. Det var ikke forventet.

Jeg fikk mye ros av en pårørende til en som døde. Rosen gikk egentlig kun på at jeg smurte føttene til beboer dagen før beboer døde, slik at det så ut som at beboer hadde vært hos fotpleier med føttene sine. Det var veldig hyggelig 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...