AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #1 Skrevet 11. juni 2020 Jeg leser stadig innlegg her inne om forhold som har gått skeis omtrent mens mor var gravid, eller når barna var veldig små. Felles for mange av disse tilfellene er at man har vært sammen kun et par år, og så står man der med barn, og finner ut at man ikke passer så godt sammen likevel. Jeg mener at man burde være sammen minst 5 år før man får barn, først da kjenner man partnerens sin såpass godt at man vet at dette er personen man vil stifte familie med. Jeg og kona var sammen i 7 år før vi fikk barn, og det er jeg veldig glad for i dag Hvor lenge mener du at man bør være sammen før man får barn? Anonymkode: f91fe...f05 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #2 Skrevet 11. juni 2020 Til man klarer å kommunisere om alt på en voksen måte, til begge har livet på stell og når man ikke lenger danser på rosa skyer. Anonymkode: 84dbf...d54 15
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #3 Skrevet 11. juni 2020 Vi hadde vært sammen 6,5 år da første barnet ble født. Og jeg tenker også at ca 7 år er optimalt. Det sies at du ikke kan virkelig kjenne partneren din før etter 7 år sammen. Jeg vet også om mange som har fått barn tidligere i forholdet, og nesten alle har endt i brudd. Anonymkode: 4e7e0...621 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #4 Skrevet 11. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Til man klarer å kommunisere om alt på en voksen måte, til begge har livet på stell og når man ikke lenger danser på rosa skyer. Anonymkode: 84dbf...d54 Men i teorien kan man ha livet på stell om man møtes som 30-åringer, men det er fortsatt feil å få barn etter kun et år sammen likevel, synes jeg Anonymkode: f91fe...f05 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #5 Skrevet 11. juni 2020 Kan du tenke deg å gifte deg med vedkommende, still deg det spørsmålet og se hva du svarer. Er det helt Uaktuelt er vel ikke en unge for resten av livet sammen så lurt heller. Anonymkode: c2f40...9de 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #6 Skrevet 11. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men i teorien kan man ha livet på stell om man møtes som 30-åringer, men det er fortsatt feil å få barn etter kun et år sammen likevel, synes jeg Anonymkode: f91fe...f05 Man svever ofte på en rosa sky etter et år. Anonymkode: 84dbf...d54 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #7 Skrevet 11. juni 2020 Det kommer an på når man møter partneren sin. Ikke alle møter hverandre når de er 20 år. Kanskje de møtes når de er 35+, og da kan det ikke ventes i flere år. Personlig vil jeg si 2 år. Man vet hvordan personen er innen den tid. Anonymkode: 88a35...934 13
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #8 Skrevet 11. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Man svever ofte på en rosa sky etter et år. Anonymkode: 84dbf...d54 Jeg gjorde det ikke. Anonymkode: 88a35...934
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #9 Skrevet 11. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du tenke deg å gifte deg med vedkommende, still deg det spørsmålet og se hva du svarer. Er det helt Uaktuelt er vel ikke en unge for resten av livet sammen så lurt heller. Anonymkode: c2f40...9de Nå er det vel ikke alle som vil gifte seg heller pga at de ikke orker oppmerksomheten. Man burde heller se om denne personen er den man vil tilbringe livet med. Mange foreldre som "bare" er samboere i alle år. Vi giftet oss heller ikke før nummer 2 var født Anonymkode: f91fe...f05 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #10 Skrevet 11. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på når man møter partneren sin. Ikke alle møter hverandre når de er 20 år. Kanskje de møtes når de er 35+, og da kan det ikke ventes i flere år. Personlig vil jeg si 2 år. Man vet hvordan personen er innen den tid. Anonymkode: 88a35...934 Uansett alder så er 2 år altfor kort tid å være sammen før man får barn. Om man ikke møter partneren sin før man er 35 så betyr jo ofte det at man har hatt andre prioriteringer i livet enn å finne en partner. Helt greit det, men man burde uansett ikke ruste det å få barn Anonymkode: f91fe...f05 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #11 Skrevet 11. juni 2020 Var sammen i 12 år før vi fikk barn. Møttes i russetiden. Anonymkode: 9e497...4d1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #12 Skrevet 11. juni 2020 Vært sammen i 4 år, venter første nå, en mnd etter termin har vi vært sammen i 5. Anonymkode: edb3f...53a
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #13 Skrevet 11. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Uansett alder så er 2 år altfor kort tid å være sammen før man får barn. Om man ikke møter partneren sin før man er 35 så betyr jo ofte det at man har hatt andre prioriteringer i livet enn å finne en partner. Helt greit det, men man burde uansett ikke ruste det å få barn Anonymkode: f91fe...f05 Vel. Det er din mening. Det kan jo godt være at man har vært med flere, men det har ikke fungert med dem. Anonymkode: 88a35...934 9
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #14 Skrevet 11. juni 2020 Vi møttes da jeg var 24 år, satser på å få barn når jeg er mellom 28-29 år. Vi har vært sammen i to år nå. Kan ikke vente særlig lengre da jeg vil få barn før jeg er 30. Anonymkode: 1fa7e...80a
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #15 Skrevet 11. juni 2020 Har ingen formening om hvor lang tid man må være sammen, for det er helt individuelt. Et par som ble sammen da de var 18, er vel neppe klar for barn når de er 23. Samtidig er det ganske urimelig at et par som møtes da de er 35 skal vente til de er 40 før de prøver seg på barn. Jeg vil si at det handler mer om hvor man er i livet, og hvor godt man kjenner seg selv og hva man ser etter. Jeg har vært i et forhold på over fem år, hvor det var fullstendig uaktuelt med barn. Samtidig som jeg møtte mannen min da jeg var 28, og vi hadde fått to barn før vi hadde vært sammen i fem år. Jeg ble gravid et år etter vi ble sammen, etter tre måneder som samboere – og det gikk helt strålende. Vi har alltid hatt gode og åpne samtaler, og visste hva vi ønsket med fremtiden og livet sammen. Har knapt hatt en krangel på de 15 årene vi har vært sammen til nå. Anonymkode: 7e847...c0c 8
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #16 Skrevet 11. juni 2020 Vi var ikke sammen engang. Hadde møttes og hengt et års tid før jeg ble gravid (prevensjonssvikt). Bestemte oss for å bli sammen da, og har vært utrolig gode på å kommunisere og være rause med hverandre. Har nå en jente på 7 år og et utrolig fint og godt liv sammen. Tror faktisk nettopp det å bli tvunget til å prate sammen mye, og om vanskelige ting, på grunn av en så brå og uventet endring i livet har ført oss tettere sammen enn med noen andre, noen gang. På den andre siden kjenner jeg et (tidligere) par som var Verdens Flotteste Par i 18 år, fikk en skjønn liten gutt, og tre måneder etter røk forholdet. Det hjelper å kjenne hverandre veldig godt, men jeg tror ikke nødvendigvis du kan sette et tall på det som fasit. Kjenner folk som har vært sammen i 5-10 år og fremdeles ikke klarer å kommunisere med hverandre. Anbefaler dog heller ikke vår "metode", men vil bare nevne at slike historier også kan ende godt... Anonymkode: 00e24...cf5 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #17 Skrevet 11. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ingen formening om hvor lang tid man må være sammen, for det er helt individuelt. Et par som ble sammen da de var 18, er vel neppe klar for barn når de er 23. Samtidig er det ganske urimelig at et par som møtes da de er 35 skal vente til de er 40 før de prøver seg på barn. Jeg vil si at det handler mer om hvor man er i livet, og hvor godt man kjenner seg selv og hva man ser etter. Jeg har vært i et forhold på over fem år, hvor det var fullstendig uaktuelt med barn. Samtidig som jeg møtte mannen min da jeg var 28, og vi hadde fått to barn før vi hadde vært sammen i fem år. Jeg ble gravid et år etter vi ble sammen, etter tre måneder som samboere – og det gikk helt strålende. Vi har alltid hatt gode og åpne samtaler, og visste hva vi ønsket med fremtiden og livet sammen. Har knapt hatt en krangel på de 15 årene vi har vært sammen til nå. Anonymkode: 7e847...c0c Det er ikke nødvendigvis et godt tegn. Anonymkode: 1fa7e...80a 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #18 Skrevet 11. juni 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det vel ikke alle som vil gifte seg heller pga at de ikke orker oppmerksomheten. Man burde heller se om denne personen er den man vil tilbringe livet med. Mange foreldre som "bare" er samboere i alle år. Vi giftet oss heller ikke før nummer 2 var født Anonymkode: f91fe...f05 Det jeg mente var at du skulle spørre deg spørsmålet OM du kunne gjøre det. Hvis det er nei, hvordan skal du da orke å ha ham i livet som en far til en unge, hvis han er helt uaktuel å vurdere ham som ektefelle. Anonymkode: c2f40...9de
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #19 Skrevet 11. juni 2020 Man bør være over 25 år, så hjernen er ferdig utviklet, og ha vært sammen i minst 3 år, så forelskelsesfasen er over og man virkelig kjenner hverandre. Anonymkode: 5781a...96c 2
Arkana Skrevet 11. juni 2020 #20 Skrevet 11. juni 2020 Personlig tenker jeg minst 2-3 år. Du vil alltid finne noen som sier at de fikk barn veldig raskt og det gikk bra, men ingen regel uten unntak. Alle tror jo at nettopp deres forhold er fantastisk og perfekt og kommer til å vare, og det er ikke så lett å være objektiv i forhold til dette, særlig de første årene hvor man svever på en rosa sky og gjerne ennå ikke har møtt særlig motstand eller opplevd store konflikter. Det handler jo om å skape et best mulig grunnlag for en familie og et varig forhold. Selv er jeg veldig glad for at vi ventet mange år med å få barn. Det har vært utelukkende positivt å ha brukt god tid på å bygge et stabilt forhold, ha hatt mye tid sammen bare oss to og ikke minst ha vært gjennom mye som par slik at vi visste at forholdet vårt taklet det meste. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå