AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #1 Skrevet 11. juni 2020 Jeg gjorde det dårlig på master grunnet sykdom og mistet helt selvtillit og mange dører lukket seg. Fikk d på masteroppgaven og klarte knapt å skrive. Endte opp i en jobb som krevde en bachelorgrad innenfor et annet, og mer praktisk emne. Resultatet er at jeg har kommet helt feil ut. Jeg sitter i en jobb hvor ambisjonsnivået er så langt under det jeg kan klare. Folk får stjerne i boka for å klare å åpne Teams. Alt er veldig " praktisk" og utfordrer meg svært, svært lite. Jeg kjeder meg hver dag. Jeg kommer med enkle og gode løsninger på helt banalte ting. De jobber så tungvint og de fleste er 55+, ikke at det gjør noe, for de er nok faglig gode, men ikke endringsvillige og tenker veldig snevert. En jobb som kan ta 10 minutter, tar fort en time. Hvis jeg legger frem løsninger til sjefen, får jeg beskjed om å gå en lang og formell vei for å få det besluttet på høyeste ledd. Jeg ser ikke frukten av egen innsats og får ikke brukt meg. Jeg sitter bare med praktiske, administrative og repetisjonspregede oppgaver. Hva gjør jeg? Anonymkode: 0e344...f58
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #2 Skrevet 11. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjorde det dårlig på master grunnet sykdom og mistet helt selvtillit og mange dører lukket seg. Fikk d på masteroppgaven og klarte knapt å skrive. Endte opp i en jobb som krevde en bachelorgrad innenfor et annet, og mer praktisk emne. Resultatet er at jeg har kommet helt feil ut. Jeg sitter i en jobb hvor ambisjonsnivået er så langt under det jeg kan klare. Folk får stjerne i boka for å klare å åpne Teams. Alt er veldig " praktisk" og utfordrer meg svært, svært lite. Jeg kjeder meg hver dag. Jeg kommer med enkle og gode løsninger på helt banalte ting. De jobber så tungvint og de fleste er 55+, ikke at det gjør noe, for de er nok faglig gode, men ikke endringsvillige og tenker veldig snevert. En jobb som kan ta 10 minutter, tar fort en time. Hvis jeg legger frem løsninger til sjefen, får jeg beskjed om å gå en lang og formell vei for å få det besluttet på høyeste ledd. Jeg ser ikke frukten av egen innsats og får ikke brukt meg. Jeg sitter bare med praktiske, administrative og repetisjonspregede oppgaver. Hva gjør jeg? Anonymkode: 0e344...f58 Søker deg videre! Anonymkode: f4352...693 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #3 Skrevet 11. juni 2020 Enten må du snakke med sjefen om utvidet ansvarsområde/flere arbeidsoppgaver, eller så må du rett og slett søke ny jobb. Masteren din er fullført, selv om den ikke sto til en A. Derfor må du selvfølgelig søke jobber som krever master. Nå har du i tillegg arbeidserfaring på CVen, selv om det kanskje ikke er det mest utfordrende. Men spill på det, at du søker nye utfordringer, osv. Anonymkode: 7de99...371 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #4 Skrevet 11. juni 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enten må du snakke med sjefen om utvidet ansvarsområde/flere arbeidsoppgaver, eller så må du rett og slett søke ny jobb. Masteren din er fullført, selv om den ikke sto til en A. Derfor må du selvfølgelig søke jobber som krever master. Nå har du i tillegg arbeidserfaring på CVen, selv om det kanskje ikke er det mest utfordrende. Men spill på det, at du søker nye utfordringer, osv. Anonymkode: 7de99...371 Snakket med sjefen, så har vært på det sporet. Tok det opp 2 ganger. Resulterte i at jeg selv fikk ansvar for å søke kunnskap, finne nettverk osv, men frigir ikke tid. Sa at jeg ønsket høyere lønn og argumenterte med blant annet å ha flere oppgaver enn hva jeg ble ansatt til, men det hjalp ikke. Han har ikke fulgt opp, til tross for at jeg har purret det opp. Jeg blir bare gitt ytterligere oppgaver uten høyere lønn, og uten at jeg stimuleres "intellektuelt". Det blir bare til at jeg da får oppgaver som ikke gir meg noe i tillegg til de jeg allerede har. I dag satt jeg med en stor rapport som må leveres. Han kommer da med møteinnkallelse kl 7 på morgenen og krever at jeg avsetter 3 timer til fellesmøte. Jeg har selv et viktig møte hvor han skal delta, men han dukker ikke opp. Konklusjonen er at det kun fører ulemper med seg å ta flere oppgaver. Hadde jeg visst at jeg fikk igjen i lønnsforhandling eller at jeg kunne få høyere stilling, gjerne, men ikke når jeg skal jobbe mye mer for samme lønn uten overtidsbetalt. Anonymkode: 0e344...f58 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #5 Skrevet 11. juni 2020 Da er det bare en ting å gjøre. Søk ny jobb. Du har ikke mer å hente. Anonymkode: 7de99...371 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #6 Skrevet 12. juni 2020 Vær glad for at du har denne jobben nå. Det er 450.000 som er arbeidsledige nå!!!! Bit tennene sammen og hold ut et par år. Deretter søker du ny jobb! Anonymkode: 0b144...9ae 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #7 Skrevet 12. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær glad for at du har denne jobben nå. Det er 450.000 som er arbeidsledige nå!!!! Bit tennene sammen og hold ut et par år. Deretter søker du ny jobb! Anonymkode: 0b144...9ae Det er da bare å søke nye jobber med en gang! Trenger ikke vente. Ts sier Selvsagt ikke opp den gamle jobben NÅ for det. Anonymkode: ff629...018
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #8 Skrevet 13. juni 2020 Søk ny jobb. Jeg fikk også D på masteroppgaven, og har generelt ikke de beste karakterene. Har likevel greid å få meg interessant jobb og lønn på 600.000. Jeg er i tillegg jurist, og karakterer pleier å være viktige. Anonymkode: a18b0...8ae
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #9 Skrevet 13. juni 2020 På 11.6.2020 den 13.03, AnonymBruker skrev: Snakket med sjefen, så har vært på det sporet. Tok det opp 2 ganger. Resulterte i at jeg selv fikk ansvar for å søke kunnskap, finne nettverk osv, men frigir ikke tid. Sa at jeg ønsket høyere lønn og argumenterte med blant annet å ha flere oppgaver enn hva jeg ble ansatt til, men det hjalp ikke. Han har ikke fulgt opp, til tross for at jeg har purret det opp. Jeg blir bare gitt ytterligere oppgaver uten høyere lønn, og uten at jeg stimuleres "intellektuelt". Det blir bare til at jeg da får oppgaver som ikke gir meg noe i tillegg til de jeg allerede har. I dag satt jeg med en stor rapport som må leveres. Han kommer da med møteinnkallelse kl 7 på morgenen og krever at jeg avsetter 3 timer til fellesmøte. Jeg har selv et viktig møte hvor han skal delta, men han dukker ikke opp. Konklusjonen er at det kun fører ulemper med seg å ta flere oppgaver. Hadde jeg visst at jeg fikk igjen i lønnsforhandling eller at jeg kunne få høyere stilling, gjerne, men ikke når jeg skal jobbe mye mer for samme lønn uten overtidsbetalt. Anonymkode: 0e344...f58 Men var det ikke slik at du følte ting gikk tregt, og at du brukte 10 min der kolleger brukte en time? I så fall høres det jo ut som du har tid til å søke kunnskap og finne nettverk. Eller har de bare kastet mer på deg av arbeid av samme art? I så fall, av erfaring lønner det seg ofte ikke å ta på seg mer, for du får ikke mer i lønn for det. Hvis du ikke får mer komplekse oppgaver, men kun mer av samme ulla, så vil du ende opp med å gjøre det samme. Mitt råd er å søke nye jobber, siden du tydeligvis ikke får nok utfordringer, men bare mer og mer av de trivielle oppgavene. Anonymkode: 54438...5e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå