Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal man forholde seg til en leder som skifter humør fortere enn andre skifter sokker? En dag er han sur som ei potte og jeg får svar som " det har du ikke noe medi" osv når jeg spør om noe ang jobben, andre dager er han blid og smisk som ei sol og han legger ut og informerer om alt. Dette er såklart slitsomt, man vet aldri hva man møter. Men jeg kan ikke la være å utnytte det når han er i godt humør, da kan jeg forlange goder og få det. Føles ikke rett, bare falskt men... 

Må legge til at å skifte jobb nå i koronatiden med mange arbeidsledige er ikke aktuelt, så jeg trenger råd om hva jeg kan gjøre. Kan jeg klage til øverste leder? Bruke verneombud? Tillitsvalgte? 

Anonymkode: 77853...417

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husk på at din leder også bare er et menneske. Så lenge han klarer å oppføre seg profesjonelt. Kanskje en ide er å ikke utnytte godt humør for å karre til deg goder?

Gjør den jobben du er ansatt for, hold en god stemning, og krev de rettigheter som er rimlig. Hvis det er noe som angår deg forkleet du hvorfor du behøver informasjonen, hvis det ikke angår deg så slutter du å grave i ting du ikke har noe med.

Anonymkode: 7f4f1...49c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du venner deg til det tenker jeg. Å ha svingende humør er ikke det samme som å være inkompetent eller ha dårlige hensikter. Dessuten så kan de bare gi han tilsnakk for dette. Det må mer tungtveiende grunner til for å fjerne han. Kanskje det vil lage dårlig stemning dere i mellom. 

Hilsen en med humørsvingninger. Jeg vet jeg har dem men er ikke istand til å endre. Jeg er skapt slik. 

Anonymkode: b7eb8...0bd

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk på at din leder også bare er et menneske. Så lenge han klarer å oppføre seg profesjonelt. Kanskje en ide er å ikke utnytte godt humør for å karre til deg goder?

Gjør den jobben du er ansatt for, hold en god stemning, og krev de rettigheter som er rimlig. Hvis det er noe som angår deg forkleet du hvorfor du behøver informasjonen, hvis det ikke angår deg så slutter du å grave i ting du ikke har noe med.

Anonymkode: 7f4f1...49c

Etter min mening er det ikke proffesjonelt å la dårlig humør gå utover de ansatte! Og det kan jo ikke være slik at det er leder sitt humør som avgjør om man får tilstrekkelig info på jobb. Og jeg spør ikke om ting jeg ikke har noe med. TS

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Etter min mening er det ikke proffesjonelt å la dårlig humør gå utover de ansatte!

Det spørs jo veldig på hva det ligger i "å gå ut over de ansatte". En ansatt må selvfølgelig tåle at man ikke blir møtt med det samme smilet hver dag, og at det kan endre seg. Beskrivelsen høres ikke akkurat direkte uprofesjonell ut, det finnes absolutt ting på en arbeidsplass arbtaker ikke har noe med, ol. Noen blir litt ekstra kjappe/brå i talen når de er stresset for eksempel, helt menneskelig, normalt og gjør det ikke til direkte uprofesjonelt. I hvert fall ikke noe ulovlig, eller noe å klage på.

Når sjefen legger ut informasjon kan du høre, men kanskje du bør lære hva som er innafor å spørre om, og hva som ikke er det (jeg hadde holdt meg til å spørre om ting som er relevante for mine arbeidsoppgaver, punktum).

Det er ingen krav til at man skal være bestekompiser på en arbeidsplass, for å sette det litt på spissen. 

Anonymkode: 1f5ff...b2e

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Du venner deg til det tenker jeg. Å ha svingende humør er ikke det samme som å være inkompetent eller ha dårlige hensikter. Dessuten så kan de bare gi han tilsnakk for dette. Det må mer tungtveiende grunner til for å fjerne han. Kanskje det vil lage dårlig stemning dere i mellom. 

Hilsen en med humørsvingninger. Jeg vet jeg har dem men er ikke istand til å endre. Jeg er skapt slik. 

Anonymkode: b7eb8...0bd

Hvis du er skapt slik og det ikke er noe du kan gjøre noe med så håper jeg virkelig du likevel oppfører deg ordentlig blant kollegaer og venner. 

At du mener at du ikke kan gjøre noe med det gir deg ikke rett til å være ei sur megge og gjøre dagen til et helvete for andre. 

Hilsen en som jobbet med en sur og gretten dame som gjorde at jeg skiftet jobb fordi jeg ikke orket et arbeidsmiljø som det der. 

Anonymkode: 2f8e4...a88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs jo veldig på hva det ligger i "å gå ut over de ansatte". En ansatt må selvfølgelig tåle at man ikke blir møtt med det samme smilet hver dag, og at det kan endre seg. Beskrivelsen høres ikke akkurat direkte uprofesjonell ut, det finnes absolutt ting på en arbeidsplass arbtaker ikke har noe med, ol. Noen blir litt ekstra kjappe/brå i talen når de er stresset for eksempel, helt menneskelig, normalt og gjør det ikke til direkte uprofesjonelt. I hvert fall ikke noe ulovlig, eller noe å klage på.

Når sjefen legger ut informasjon kan du høre, men kanskje du bør lære hva som er innafor å spørre om, og hva som ikke er det (jeg hadde holdt meg til å spørre om ting som er relevante for mine arbeidsoppgaver, punktum).

Det er ingen krav til at man skal være bestekompiser på en arbeidsplass, for å sette det litt på spissen. 

Jeg prøver absolutt ikke å være bestekompis med lederen min. 

Og ang info ; det er ikke slik som bør hemmeligholdes akkurat. Og siden jeg spør så er det vel ting som forsurer arbeidssituasjonen min da, og det er andre som sier det samme. Såpass at jg hadde slutta om tiden var en annen. Ergo ; jeg trenger råd , ikke at du betviler at det er seriøst nok. DET er det JEG som må bedømme. 

Skrevet

Vanskelig å forholde seg til sånne folk, min strategi er å ha minst mulig kontakt. Men det kan også være negativt om han/hun tolker det negativt

finn ut hva som er best måte å kontakte han/hun på: mail, avtalt møte, stikke hodet inn døra eller ringe. Så kan du iallefall prøve å unngå det som pleier å ha minst suksess.

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg prøver absolutt ikke å være bestekompis med lederen min. 

Og ang info ; det er ikke slik som bør hemmeligholdes akkurat. Og siden jeg spør så er det vel ting som forsurer arbeidssituasjonen min da, og det er andre som sier det samme. Såpass at jg hadde slutta om tiden var en annen. Ergo ; jeg trenger råd , ikke at du betviler at det er seriøst nok. DET er det JEG som må bedømme. 

Beklager at rådet ikke kom så godt frem! Mitt råd er å finne måter for å leve med det. Det var det som lå i linjene av det jeg skrev, eller - i hvert fall ment slik.

Skrevet

Alle har vel varierende humør? Hadde vel vært ganske kunstig at leder var smørblid hver eneste dag? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...