AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #1 Skrevet 11. juni 2020 Jeg har to barn fra før, de fikk jeg når jeg var veldig ung for 13 og 10 år siden. Min mann som jeg møtte for noen år siden har ingen barn, og vi har veldig lyst på en felles. Vi har hatt sex nå uten noe som helst prevensjon i over 2 år og har enda ikke blitt gravide. Den siste måneden har vi hatt sex hver dag, flere ganger om dagen, men mensen kom så er ikke gravid. Jeg trodde jeg var fruktbar enda, men har ikke troen lenger nå. Når jeg var gravid med den yngste så fikk jeg påvist klamydia etter at jeg hadde født, jeg har dermed da gått lenge med klamydia. Kan dette ha gjort meg steril? Huff er så lei meg, for jeg vet hvor mye mannen ønsker seg et biologisk barn, og jeg føler meg trist over at jeg mest sannsynlig ikke kan levere. Jeg er takknemlig for de barna jeg har vært så heldig og fått, men for mannen er det jo vanskeligere når han ikke har noen biologiske og ønsker det sterkt. Har noen hatt det sånn her, prøvd lenge og likevel klart å få barn? Eller viste det seg at dere var sterile? Hilsen kvinne 30 år. Anonymkode: ce4c3...8da
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #2 Skrevet 11. juni 2020 Har mannen din tatt prøve fra sin sperm? Kan jo lile gjerne være han, eller at dere rett og slett er dårlig match Anonymkode: e7865...8c7 9
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #3 Skrevet 11. juni 2020 Dere må bare få henvisning til utredning, ingen her kan vite noe. Uansett holder det med sex annenhver dag rundt eggløsning. Hver dag forringer sædkvaliteten. Anonymkode: abd52...9e2 6
Kassiopeia8 Skrevet 11. juni 2020 #4 Skrevet 11. juni 2020 Selv om dere har hatt sex uten prevensjon i flere år, så er det relativt liten sannsynlighet for at det skal klaffe - med mindre dere prøver. Tror det er ca 7% sannsynlighet for å bli gravid om man har ubeskyttet samleie. Hvis man prøver aktivt, altså at det klaffer med eggløsning, er det ca 20-25% sannsynlighet. Så mulig at dere bare har hatt uflaks og at dere må prøve flere ganger. Du kan jo kjøpe deg eggløsningstester for å sjekke om du har eggløsning. Det er jo klart at det alltid er en viss sjanse for at en av dere er steril, men det er jo ikke så stor. Selv om du har hatt klamydia over en lengre periode, så er det vel bare i verste tilfelle at det fører til sterilitet? Du kan jo selvsagt sjekke det opp med lege, men jeg ville nok gitt det et par flere naturlige forsøk til først. Du er ikke gammel, og det kan fort ta opp til et år med prøving selv om begge er helt normalt fruktbare også. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #5 Skrevet 11. juni 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har to barn fra før, de fikk jeg når jeg var veldig ung for 13 og 10 år siden. Min mann som jeg møtte for noen år siden har ingen barn, og vi har veldig lyst på en felles. Vi har hatt sex nå uten noe som helst prevensjon i over 2 år og har enda ikke blitt gravide. Den siste måneden har vi hatt sex hver dag, flere ganger om dagen, men mensen kom så er ikke gravid. Jeg trodde jeg var fruktbar enda, men har ikke troen lenger nå. Når jeg var gravid med den yngste så fikk jeg påvist klamydia etter at jeg hadde født, jeg har dermed da gått lenge med klamydia. Kan dette ha gjort meg steril? Huff er så lei meg, for jeg vet hvor mye mannen ønsker seg et biologisk barn, og jeg føler meg trist over at jeg mest sannsynlig ikke kan levere. Jeg er takknemlig for de barna jeg har vært så heldig og fått, men for mannen er det jo vanskeligere når han ikke har noen biologiske og ønsker det sterkt. Har noen hatt det sånn her, prøvd lenge og likevel klart å få barn? Eller viste det seg at dere var sterile? Hilsen kvinne 30 år. Anonymkode: ce4c3...8da Men nå som du ikke har blitt gravid på 2 år er det mulig å kontakte lege og be om en utredning av deg og mannen. Det kunne dere gjort etter 1 år som aktive prøvere. Har du sjekket at du har El? Med tester? Og ja, ikke sex hver dag, men annenhver dag. Men ja, ta turen til lege og be om henvisning til gynekolog samtidig, så kan du sjekke at du har alt på stell. Men mulig det også er et problem hos mannen siden du tross alt har barn fra før. Kanskje han har lav/dårlig sædkvalitet/dårlige svømmere osv.. Lykke til ☺️ Anonymkode: d00e7...4d4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #6 Skrevet 11. juni 2020 Gå til lege og be om å få tatt prøver for egen del først, deretter sender du mannen til lege og sjekker seg. Det er mulig å få hjelp sett dere inn i hva dere har muligheter til i Norge i dag og hvor dere evntuelt må ut av norge når dere vet svarene. Anonymkode: 75027...52a 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #7 Skrevet 11. juni 2020 Takk for svar og råd dere 😊 Jeg ringte nå lege og fikk time til skjekk 16 juli. Da får vi se hva prøvene sier. Jeg krysser alt jeg har for at jeg fortsatt er fruktbar, og at vi kan få en liten en med tiden ❤️ Ts Anonymkode: ce4c3...8da 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #8 Skrevet 11. juni 2020 I og med at du har barn fra før høres det mer sannsynlig ut at det er mannen som er problemet. Dere har rett på utredning etter å ha prøvd uten hell i over ett år. Lykke til! Anonymkode: 2b461...4fb 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #9 Skrevet 11. juni 2020 Stor fare for at det er mannen din som har dårlige svømmere : https://www.nrk.no/norge/xl/en-saed-historie-1.14583456 Anonymkode: 36716...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #10 Skrevet 11. juni 2020 En venninne av meg ønsket seg barn nr 3 da minstemann var 3 år. Først da han var 17 år ble hun gravid igjen. I løpet av de årene ble ingen beskyttelse brukt, så hun gikk ut fra at "løpet var kjørt "etter nr 2. Desverre så endte det siste svangerskapet i ufrivillig abort. Anonymkode: bd187...79f 1
Hulderen Skrevet 11. juni 2020 #11 Skrevet 11. juni 2020 Her må han få tatt en sædprøve. Har han litt dårlige svømmere, så finnes det noen kjærringråd som hjelper. Han må kutte ut kaffe, alkohol og røyk. Minke stress. Og så må dere ha færre samleier. Finn ut når du har eggløsning i syklusen, og ha sex dagen før. Da er det best om dere ikke har hatt sex på minst 4-5 dager. Sæden blir svak ved hyppige utløsninger. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #12 Skrevet 11. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har to barn fra før, de fikk jeg når jeg var veldig ung for 13 og 10 år siden. Min mann som jeg møtte for noen år siden har ingen barn, og vi har veldig lyst på en felles. Vi har hatt sex nå uten noe som helst prevensjon i over 2 år og har enda ikke blitt gravide. Den siste måneden har vi hatt sex hver dag, flere ganger om dagen, men mensen kom så er ikke gravid. Jeg trodde jeg var fruktbar enda, men har ikke troen lenger nå. Når jeg var gravid med den yngste så fikk jeg påvist klamydia etter at jeg hadde født, jeg har dermed da gått lenge med klamydia. Kan dette ha gjort meg steril? Huff er så lei meg, for jeg vet hvor mye mannen ønsker seg et biologisk barn, og jeg føler meg trist over at jeg mest sannsynlig ikke kan levere. Jeg er takknemlig for de barna jeg har vært så heldig og fått, men for mannen er det jo vanskeligere når han ikke har noen biologiske og ønsker det sterkt. Har noen hatt det sånn her, prøvd lenge og likevel klart å få barn? Eller viste det seg at dere var sterile? Hilsen kvinne 30 år. Anonymkode: ce4c3...8da Trodde det om meg selv, at jeg var steril. Eksen reagerte med at det var hvert fall ikke han det var noe galt med, da temaet var oppe. Det var faktisk hans sperm som ikke var helt god. Anonymkode: 8c322...0f8 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #13 Skrevet 11. juni 2020 Venninna mi trengte IVF for å få barn, etter å ha hatt klamydia. Om hun gikk med det lenge aner jeg ikke da. Og en annen venninne hadde også samleie med mannen i flere år uten prevensjon uten å bli gravid, det var han som var problemet, trengte et enkelt inngrep også kunne han få barn. De endte opp med å gå fra hverandre, men har fått flere barn på hver sin kant. Lykke til, forhåpentligvis er det en enkel sak å fikse (om noe må «fikses» 😊 Anonymkode: 86f72...93e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå