Gå til innhold

Dette er så flaut og snakke med noen om

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For mange år siden hadde jeg flere korte forhold, tilfeldig sex, og var trygg med sex selv om det var ofte nye partnere og fyll.

Så fikk jeg samboer, et meget turbulent samliv som endte på krisesenter. Han var ikke interessert i sex, avviste meg ofte og tok ikke hensyn til mine behov de få gangene vi hadde sex. Det var som regel bakfra og han ble liksom borte i blikket og noen ganger slo han meg, ikke hardt men det føltes bare teit. Det var også en voldtekt mens jeg var full og sov.
Jeg har ikke noe annet og sammenligne med. Jeg vet ikke hvordan et samliv og sexliv skal være. Han fikk meg til og føle meg skitten som ønsket sex. Men det er vel ikke sånn? Jeg er klar for forhold igjen etter noen år alene men kjenner jeg stivner til om daten kommer borti meg. Han vet ingen ting om min fortid. Hvordan skal jeg forstå hva som er vanlig og hva kjærlighet er? Jeg tror det hadde vært lettere og hatt et OS enn noe seriøst og jeg ubevisst leter etter feil menn. Han her er snill men jeg slipper han ikke inn. Noen som har snakket med psykolog om samliv og sex? Sorry langt og rotete innlegg, tankene måtte ut i natt.

Anonymkode: 3d645...dbb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er god og snill foreslår jeg at du tar opp denne usikkerheten med ham og sier at den er noe du vil jobbe med. 

Anonymkode: 4bac1...486

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette burde du arbeide med sammen med en psykolog så du har gode verktøy å ta tak i nårbdu får reaksjonsmønstrene dine med dater. Slik at du på sikt kan skille mellom rasjonelle og det som er fortid. Det er til en viss grad noe en god date kan støtte deg litt med, men det burde først og fremst være du som jobber med det uavhengig av hvem daten er. 

Anonymkode: 480a4...554

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enig med siste.  I et langvarig forhold kan du legge mer over på partneren,  men ikke bruk en ny date som psykolog.  

Anonymkode: 594e4...ea4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var verken langt eller rotete men som flere nevner ville jeg nok satset på å tatt ting pent. 

For det høres ut som du har en fallhøyde å ta med i regnestykket å en dårlig erfaring kan pushe deg enda lenger i gal retning. (Noe de fleste ons osv er)

Anonymkode: 3a953...b7c

Skrevet

To ring, søk hjelp til å bearbeide, altså psykolog..... Evt rask psykisk helsehjelp i kommunen, det går raskere....

Men snakk med din nye partner, få støtte der også. Han skal ikke være psykologen din, men han kan heller ikke vise deg hva kjærlighet og et godt forhold er uten å vite hvilke erfaringer du har med deg i bagasjen. Gi han muligheten til å ta hensyn til dine behov, være en støtte for seg og gi deg muligheten til å bli trygg i eget tempo....

Er han snill og omsorgsfull og glad i deg så vil han støtte deg på veien og gi deg tid til å bli trygg i eget tempo.... Men da må dere snakke sammen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...