AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Skrevet 10. juni 2020 Jeg har mista kontorplassen min på jobben og blitt bedt om å ha hjemmekontor men møte opp for møter etc Hva betyr dette egentlig? Har jeg rett på at jobben betaler internett og andre ting da? Hva med en skikkelig kontorstol? Jeg sitter ved kjøkkenbordet å jobber og har ikke plass til å innrede en kontorplass hilsen fortvilet Anonymkode: dfe1f...6a1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #2 Skrevet 11. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har mista kontorplassen min på jobben og blitt bedt om å ha hjemmekontor men møte opp for møter etc Hva betyr dette egentlig? Har jeg rett på at jobben betaler internett og andre ting da? Hva med en skikkelig kontorstol? Jeg sitter ved kjøkkenbordet å jobber og har ikke plass til å innrede en kontorplass hilsen fortvilet Anonymkode: dfe1f...6a1 Ja, jobben betaler for all datautstyr og internett. Hos oss ble vi bedt om å ta med datautstyret fra kontor og hjem til hjemmekontor. Anonymkode: 6856e...a7a 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #3 Skrevet 11. juni 2020 Hei, be om å få en skriftlig avtale ang hjemmekontor. Dersom det står i avtalen at du har fast oppmøte hjemme får du hos oss dekket kjøring til jobb ved møter osv. Vi har også datautstyr fra arbeidsgiver og dekt telefon og internett (men det er skattbare goder så det er ikke sikkert du sparer så mye på det) Det viktigste er at alle slike avtaler er skriftlig. Anonymkode: 560e8...d2d 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #4 Skrevet 11. juni 2020 Sjekk hvordan det blir med forsikringer. Vanligvis gjelder ikke arbeidsplassens forsikring når man ikke møter opp fysisk. Anonymkode: a974d...33a 2
stan Skrevet 11. juni 2020 #5 Skrevet 11. juni 2020 Jobben har ansvar for at du har det du trenger for å gjøre jobben på en god måte og innenfor HMS. Arbeidsgiver sparer mye på å slippe å betale for en kontorplass. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #6 Skrevet 11. juni 2020 Jeg ville sett meg om etter noe annet siden du ikke har plass til å innrede en kontorplass. Har du forhørt deg med fagforeninga om arbeidsplassen kan gjøre dette og hvilke konsekvenser det har? Anonymkode: f27e4...7c3 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #7 Skrevet 11. juni 2020 SPØR PÅ JOBBEN! Det er ufattelig mange problemstilinger her som hadde vært løst på to minutter med en samtale. Kan du ikke bare høre da? Anonymkode: e8ed1...7a6 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #8 Skrevet 11. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: SPØR PÅ JOBBEN! Det er ufattelig mange problemstilinger her som hadde vært løst på to minutter med en samtale. Kan du ikke bare høre da? Anonymkode: e8ed1...7a6 Sjefen er ikke så opptatt av slike ting og HR gir aldri klare svar på noe. Har pratet med sjefen en gang siden 12 mars når vi stengte kontoret. Pluss nå da, da han ringte og ba meg om å jobbe hjemmefra. Så det er derfor jeg spør her på KG ☺️ Anonymkode: dfe1f...6a1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #9 Skrevet 11. juni 2020 Kun jobben din som kan svare på dette! Selv skal jeg ha det fredager og mandager så jeg får langhelg 🙂 Fint med variasjon, møte andre tirs-torsdag. Vi får dekket internett og alt utstyr som trengs, dette er små utgifter. Har et eget kontor hjemme på ene soverommet, fikk dekket ny stol. Viktig å skille mellom jobben og det private, så jeg lukker døra til dette når jeg er ferdig for dagen. Matpause som vanlig på terrassen 😄 Anonymkode: f2b01...616 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå