AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Skrevet 10. juni 2020 Heheh, jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal reagere? Jeg er på besøk hos kjæresten annenhver helg, vært sammen i fem år, god tone med mor til vanlig. I helgene når vi står opp kan jeg gjerne gå i noen timer i truse (en vanlig "bestemortruse, ingen ting utfordrende) og singlet. I helga kom mot innom en snartur klokka 10 for å levere noe (uviktig hva, men hun skulle ut og det var på turen). Jeg satt ute i sola i 20 grader i denne trusa og singletten og dette så ho og syns ikke var greit...ho mente barna ble utsatt for "for mye nakenhet". De er 6 og 9. Hun nevnte det forøvrig ikke til meg, men til kjæresten, som sa som sant var, at jeg har klær på. Jeg er ikke naken? Hun sa hun syns det var litt mye nakenhet, og ville satt pris på at jeg kledde mer på meg heretter før hun gikk. Tanker? Anonymkode: abb34...20c 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #2 Skrevet 10. juni 2020 Ta på en bikinibukse, problem solved. Selv om det er helt teit. Anonymkode: e92bc...37f 40
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #3 Skrevet 10. juni 2020 Sørg for å sole deg toppløs neste gang hun skal innom. Man kan vel gå i truse og singlet om man vil det. Ikke bry deg Anonymkode: 51f8f...95e 22
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #4 Skrevet 10. juni 2020 Rettelse; vi har vært sammen 3 år, ikke 5. Men det er ikke viktig. Men rett skal være rett. Ja, nei altså...var ingen sur tone, men syns det var litt...rart? Ubehagelig? Føler det ble seksualisert, noe som ikke var seksuelt i det hele tatt. Nakenhet er en naturlig greie, men uansett er ikke full nakenhet aktuelt, men en singlet og truse? Hud liksom? Hva var så galt? Æsj, nei. Skal prøve å legge det bak meg. Var liksom ikke noe problem å være stranda alle sammen i fjor da 😂😂 Anonymkode: abb34...20c 19
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #5 Skrevet 10. juni 2020 Min stemor gikk ofte bare i trusa med puppene på vift. Tok ingen skade av det. Her må mor ta seg en bolle. Hun har ingenting med hva du går med hos kjæresten din. Anonymkode: 5f4ad...e62 25
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #6 Skrevet 10. juni 2020 Holdningene hennes kan faktisk skape skam rundt kropp og seksualitet for barna hennes. Hun har åpenbart veldig nevrotiske tanker/følelser rundt noe som er helt normalt og naturlig. Eller så var hun bare sjalu. Anonymkode: 8565f...a0b 19
Gjest Made4u Skrevet 10. juni 2020 #7 Skrevet 10. juni 2020 Skaffe deg en først som sist, før neste tur på stranden.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #8 Skrevet 10. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Holdningene hennes kan faktisk skape skam rundt kropp og seksualitet for barna hennes. Hun har åpenbart veldig nevrotiske tanker/følelser rundt noe som er helt normalt og naturlig. Eller så var hun bare sjalu. Anonymkode: 8565f...a0b Jæææ, det er litt historie med kroppshistorikk fra hennes side der. Vekt, kropp. Overføring av egen frykt etc. Men ja... Anonymkode: abb34...20c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #9 Skrevet 10. juni 2020 2 minutter siden, Made4u skrev: Skaffe deg en først som sist, før neste tur på stranden. Godt forslag! Burde kanskje få meg kyse også? Anonymkode: abb34...20c 8
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #11 Skrevet 11. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Heheh, jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal reagere? Jeg er på besøk hos kjæresten annenhver helg, vært sammen i fem år, god tone med mor til vanlig. I helgene når vi står opp kan jeg gjerne gå i noen timer i truse (en vanlig "bestemortruse, ingen ting utfordrende) og singlet. I helga kom mot innom en snartur klokka 10 for å levere noe (uviktig hva, men hun skulle ut og det var på turen). Jeg satt ute i sola i 20 grader i denne trusa og singletten og dette så ho og syns ikke var greit...ho mente barna ble utsatt for "for mye nakenhet". De er 6 og 9. Hun nevnte det forøvrig ikke til meg, men til kjæresten, som sa som sant var, at jeg har klær på. Jeg er ikke naken? Hun sa hun syns det var litt mye nakenhet, og ville satt pris på at jeg kledde mer på meg heretter før hun gikk. Tanker? Anonymkode: abb34...20c Jeg tenker misunnelse. Anonymkode: ae8dd...70d 7
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #12 Skrevet 11. juni 2020 "Utsatt" for nakenhet? Som om det er noe skadelig liksom? Her går både mannen og jeg nakne mellom bad og soverom, enten det er egne barn eller stebarn som er her. Det gjør barna også. Men hadde nok sluttet med det om den andre forelderen hadde reagert på det. Det er ikke så viktig at det er verdt å lage konflikt for. Anonymkode: d8b88...bb4 10
Nuith Skrevet 11. juni 2020 #13 Skrevet 11. juni 2020 Jeg synes heller ikke det ville vært verdt konflikten, ta på en myk kort shorts (type "pysj-shorts") utenpå trusa da vel? Det gjør jeg når jeg går lettkledd hjemme på sommeren, og det er bare mine egne barn i huset. 10
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #14 Skrevet 11. juni 2020 1 minutt siden, Nuith skrev: Jeg synes heller ikke det ville vært verdt konflikten, ta på en myk kort shorts (type "pysj-shorts") utenpå trusa da vel? Det gjør jeg når jeg går lettkledd hjemme på sommeren, og det er bare mine egne barn i huset. Å møtte kjøpe inn flere shortser (de må jo vaskes også) for å tekkes en hysterisk eks? Nei vet du hva. Hadde vært mer tilbøyelig til å ta på den minste bikinien jeg eide neste gang jeg mistenkte at hun stakk innom. Anonymkode: 8712b...9e4 13
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #15 Skrevet 11. juni 2020 Kan du ikke bare skaffe deg en sånn pysjamas shorts. Er gode og myke. Det er nok ikke verdt å gjøre noe stort ut av det, tenker jeg. Ellers så kan det være at mor bare syntes det var litt for mye å bli møtt av noen i bare singlet og truse. Jeg pleier liksom ikke å hilse på nabo i slikt antrekk. Det er nok det hun reagerte på🤷♀️ og vil ikke at barna skal lære seg det. De vet ikke alltid på rett og galt etter situasjonen. De ser stemor gå i hagen med truse og singlet. Da vil de gjerne gjøre det samme hjemme når de skal på butikken f. eks. Kan være at moren har opplevd det før og nå skjønte hvorfor og ga en kommentar. Anonymkode: 05447...47c 15
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #16 Skrevet 11. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Å møtte kjøpe inn flere shortser (de må jo vaskes også) for å tekkes en hysterisk eks? Nei vet du hva. Hadde vært mer tilbøyelig til å ta på den minste bikinien jeg eide neste gang jeg mistenkte at hun stakk innom. Anonymkode: 8712b...9e4 Å gå inn for å provosere hverandre mest mulig gir nok et veldig godt grunnlag for samarbeid... Anonymkode: d8b88...bb4 15
GammelKaktus Skrevet 11. juni 2020 #17 Skrevet 11. juni 2020 Jeg ser ikke helt problemet her og synes det var en merkverdig bemerkning av mor å komme med. Kunne skjønt det hvis du løp rundt i en stringtruse og flagrende pupper, men bestemortruse og singlet... Jeg hadde ikke gjort noe mer med det. Så lenge barna er komfortable med det så tenker jeg at det er greit. 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #18 Skrevet 11. juni 2020 For noe tull! Ville glatt ignorert det, du går da som du vil i eget hus! Vi hadde en episode for noen dager siden der jeg måtte kjappe meg i dusjen fordi vi skulle rekke en aktivitet med 7-åringen, og mens jeg dusjer oppdager mannen at hun og venninnen hadde startet vannkrig ute i stedet for å komme inn for å skifte. To klissvåte og skitne unger måtte da komme inn på badet, jeg måtte dusje, og de måtte dusje og alt måtte gå sinnsykt fort for å rekke aktiviteten. Da var det ikke tid for å bekymre seg for om venninnen så meg naken for å si det sånn! Ville hun reagert hvis du tok meg ungene i svømmehallen? Da ser de jo mange nakne mennesker.. Høres jo ut som hun har issues og at du kan være en fin ressurs for barna for å normalisere nakenhet og kropp. Ignorer! Anonymkode: 67c6a...943 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #19 Skrevet 11. juni 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville hun reagert hvis du tok meg ungene i svømmehallen? Da ser de jo mange nakne mennesker.. Høres jo ut som hun har issues og at du kan være en fin ressurs for barna for å normalisere nakenhet og kropp. Ignorer! Anonymkode: 67c6a...943 Jeg synes at hvor akseptabelt nakenhet og grader av det er er situasjonsbetinget. Jeg tilhører dem som godt kan gå i bare trusa mellom bad og soverom, eller springe ut i stua for å ta telefonen - null stress. Det samme gjelder svømmehall o.l., har ingen problemer med nakenhet der. MEN: Jeg synes det er merkelig at voksne folk går rundt i bare undertøyet i timesvis (som TS beskriver), samt at det er en smule uhygienisk å sitte i møblene i bare en tynn truse. Så hadde jeg vært den omtalte moren hadde jeg overhode ikke reagert om TS hadde gått i trusa i scenariene jeg beskriver i første avsnitt, eller tatt med ungene på svømming, men jeg skjønner at hun reagerer på at TS går i trusa i timesvis (egentlig uavhengig av unger til stede, men jeg er enig med den over som mener at det kan være greit å lære ungene grunnleggende kutyme rundt antrekk, les: Ikke møte naboen iført undertøy ) Anonymkode: 263a9...79f 13
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #20 Skrevet 11. juni 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Godt forslag! Burde kanskje få meg kyse også? Anonymkode: abb34...20c Burkini som så mange mener at damer må få velge å gå i er jo også et tips : Anonymkode: 89e74...e10 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå