Gå til innhold

Sykt barn og sykemelding

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er medlem i en gruppe på Facebook hvor det var snakk om at mange har forkortet sommerferie uker og ikke noe barnehage. Da var det en som spurte om de kunne ta ut sykt barn dager fordi barnehagen jo er stengt. Der var da ganske mye rare meninger som dukket opp. Flere sa at de aldri bruker sykt barn dager men for sykemelding selv av lege når barnet er syk. Jeg må si jeg ble sjokkert og trodde dette var fullstendig ulovlig. Er det lov? Hun sa hun pleide å få sykemelding i stedet for å ta ut sykt barn uansett om det gjaldt for 1-2 dager eller 1-2 uker. Hvordan kan deg være mulig?

Anonymkode: 85b52...993

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En sykemelding gjelder kun deg personlig. Man kan ikke få sykemelding når barnet ditt er sykt, da forteller man ikke sannheten til legen/legen gjør feil. Når du har sykt barn må du bruke sykt barn dager, evt veldferdspermisjonsdager, flex eller ferie. 

Anonymkode: ba48c...84f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En sykemelding gjelder kun deg personlig. Man kan ikke få sykemelding når barnet ditt er sykt, da forteller man ikke sannheten til legen/legen gjør feil. Når du har sykt barn må du bruke sykt barn dager, evt veldferdspermisjonsdager, flex eller ferie. 

Anonymkode: ba48c...84f

Ja det er nettop det jeg også trodde. Men nei hun lo av meg og sa hun hadde gjort dette i 12 år! Og at det var selvsagt derfor man hadde sykemeldinger. Flere forsvarte henne mens jeg følte at hode mitt skulle sprekke av slike folk😂 derfor måtte jeg spørre bare for å være sikker på at jeg ikke tar feil

AnonymBruker
Skrevet

Åpenbart trolling.

Anonymkode: 80715...714

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åpenbart trolling.

Anonymkode: 80715...714

Nei det var faktisk ikke det! Dette var ikke en norsk gruppe men en gruppe for mødre fra det europeiske landet jeg er fra som bor her i Norge. Jeg må si at jeg er sjokkert flere som trodde på henne selv om jeg for harde livet prøvde å forklare henne at det hun gjør er ulovlig. Mange som sa at det var helt klart at deg da måtte bli sykemelding om barnet er syk. De sa til og med at det er det sykemelding er til. Kun en av damene som ga meg rett og sa at det ikke var slik og at det var ulovlig

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...