AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Skrevet 10. juni 2020 Hei dere! Noen med tips for å dempe appetitten? Liten dame her, med en enorm appetitt. Jeg spiser så mye. Føler jeg aldri blir ordentlig mett til tross for at jeg spiser tre ganger så mye som andre på min «størrelse». Jeg spiser såkalt sunt, teller kalorier og har en rett makrofordeling. Jeg har slltid vært sånn. Jeg vet ikke hvorfor. Når vanlige folk tar 2-3 knekkebrød til frokost så tar jeg 10. Ikke tull. Når venninner bestiller 10 sushi-biter så tar jeg 25 liksom... Så når jeg hele tiden må begrense meg så føles det som jeg er evig sulten. Dette gjelder likefullt mat som godterier. Har prøv tips som mye vann, trening / turer. Tenke annerledes, osv. Hver dag handler om mat for min del - hvor lenge er det til neste måltid osv. Utrolig slitsomt. Noen med erfaring med krom feks? Anonymkode: dfc5e...bb6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #2 Skrevet 10. juni 2020 Magesekken krymper og du vil etterhvert bli mett på mindre mat dersom du er konsekvent i en periode. Denne perioden vil være utfordrende, og du vil måtte tåle å kjempe mot sulten. Men sult er ikke farlig. Hold deg til en normal mengde mat til måltidene, og selv om du ikke blir behagelig mett på denne mengden, så si til deg selv at nå er måltidet over, og det er bare 3-4 timer til neste måltid. Okkuper deg med andre ting i mellomtiden, Å spise 10 knekkebrød til frokost er bare fråtsing. Anonymkode: fed3d...c5e
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #3 Skrevet 10. juni 2020 Sliter med det samme 🙁 Når det gjelder å spise mindre mat generelt, synes jeg det hjelper å fylle opp magen med grønnsaker, f.eks. stangselleri, gulrot eller rå, norsk brokkoli (når det er sesong, stilken er forresten best). Grønnsaker som må tygges en stund og inneholder få kalorier per 100 g. De fyller opp i magen slik at man slipper å gå rundt og kun tenke på mat mat mat mat mat. De metter også lenge slik at man forhåpentligvis ikke blir fort sulten. For min del hjelper det også holde meg fullstendig unna søte pålegg, matvarer, kaker/godteri/snacks m.m.. Det er akkurat som det søte (både sukker og kunstig søtning) trigger noe og gjør at jeg blir helt bunnløs også på annen mat. Veldig tøft de første ukene, men det går bedre etter hvert. Det kan også hjelpe å drikke kaffe (ev. te), i alle fall for å holde meg unna godteri. Men det er jo ikke bra å helle i seg enorme mengder kaffe heller... Anonymkode: 4b776...a31
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #4 Skrevet 10. juni 2020 Kaffe og røyk 😄 Anonymkode: d7971...e2d 1
LetLoose Skrevet 10. juni 2020 #5 Skrevet 10. juni 2020 Protein, fiber og fett er det som bidrar til størst metthetsfølelse. Og hvor mye karbohydrater varierer fra person til person... Jeg prøvde meg på lavkarbo i noen mnd.. Ble aldri mett og spist masse.. Spiste en brødskive og det hjalp. 😂 Skal sies at jeg trener mye og er sterk og det gir jo høyere karb toleranse.. Vi er forskjellige. Det kan selvfølgelig også være en psykisk greie... Du ønsker å føle deg ordentlig mett og det er naturlig for deg å spise til du kjenner metthetsfølelse og andre ikke trenger å kjenne seg like mett når de spiser frokost... Og kan ikke være usagt.. Det er skummelt å sammenligne seg med andre.. Du ser bare det ene måltidet. Eller hvis folk forteller hva de spiser så glemmer de fort masse. Kanskje du ikke småspiser så masse og spiser store måltider? Du skriver du er liten så tror kanskje ikke du har noe vektproblem og da gjør det kanskje ikke noe å spise mye?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå