Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Jeg har en venninne som hele tiden skal absolutt være best i alt, og i det siste har hun begynt å rakke meg ned for å selv være øverst på pallen. 
Absolutt alt skal være av konkurranse: 

1) trening:  hun skal alltid løpe raskest, løpe lengst, trene med tyngre vekter ta flere reps osv. Det er greit nok det og hun er både raskere og sterkere enn meg. Men hun skal alltid være så «kvalm» mot meg i ettertid sitater som «hadde du trent mer så hadde du kanskje klart å tatt meg igjen» eller «jøss, vant jeg igjen? Nå må du steppe opp litt snart for det begynner å bli kjedelig i lengden uten konkurranse». 
I det siste har jeg sluttet å trene med henne og pusler heller litt for meg selv (jeg har treningsrom hjemme), for jeg har ikke orket å trene med henne. Hun har da vært helt desperat for hun har ikke visst hva jeg har trent og vært livredd for at jeg skal bli sterkere enn henne i enkelte øvelser. 
Hun har sendt mange meldinger og snapper lurt på hva jeg har trent, hvor mange kg, reps osv og jeg er veldig ærlig av meg og har svart sånn som det er. Jeg spurte hva ho hadde trent men det ville ho ikke si for ho skulle lage en konkurranse for oss og de andre vennene våre i sommerferien. 

2) hjem og barn. Alt er perfekt og barna hennes er perfekte, er vi sammen er det alltid mine barn som lager ugagn og får kjeft. Aldri hennes for de er engler. Er jeg på besøk har jeg sluttet å ta med meg barna mine for jeg syns de har fått mye tilsnakk, selvom alle barna er med på det. 
Alt skal være veldig fint og flott og hun er veldig til å poste alt på instagram og facebook. Hun skryter av jobben hennes og hadde det ikke vært for henne så hadde ikke jobben gått rundt. Alle elsker og forguder henne og alle vil være venn med henne. 

3) Sosialt: har vi sammenkomster eller fester skal alt dreie seg om henne og hennes liv hele tiden. Har vi en dialog så klarer hun uansett hva det er å få samtalen inn på henne. Alt fra jobb, trening, kjæreste osv osv. 

I det siste har jeg begynt å trekke meg litt unna for jeg orker rett og slett ikke mer. Men det som har skjedd er at hun har «tatt» de andre venninnene mine. Jeg har kjent «best i alt» venninnen i 12 år nå og har introdusert henne for resten av venninnegjengen, vi er 5 stk. Etter jeg har trekt meg litt mer unna ser jeg at hun har invitert de andre på alt uten at jeg blir inkludert av de andre. Filmkvelder, gåturer, fester, middager har jeg fått snapper av. Så nå står jeg igjen på utsiden, alene og er egentlig veldig lei meg. Jeg har tatt det opp med de andre venninnene mine, men de har sagt at de bare har blitt invitert og har svart ja. 
Så hva gjør jeg nå? Har dere noen gode råd å komme med? 

beklager langt, rotete og dårlig formulert innlegg.

Anonymkode: 5b69b...6fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kuttet ut et par slike. Orker det bare ikke. Kan det være noe for deg? Må du ha dette vennskapet? Hva gir det deg? Blir du glad av å tilbringe tid med henne? Får du energi?

Anonymkode: 7b271...e5f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kuttet ut et par slike. Orker det bare ikke. Kan det være noe for deg? Må du ha dette vennskapet? Hva gir det deg? Blir du glad av å tilbringe tid med henne? Får du energi?

Anonymkode: 7b271...e5f

Nei, det som er vanskelig er at vi har mange felles venner. Så om jeg kutter henne ut virker det som om jeg mister de andre. Kanskje ikke for alltid men for en periode. Hun er veldig flink på å gi gode førsteinntrykk, hun er sjarmerende, spennende og artig i begynnelsen. Og det er vel det ho driver med nå da, med disse venninnene mine. Og det er der jeg syns det er trist, at jeg kanskje ender opp venneløs en periode pga hun «okkuperer» dem. Jeg vil ikke snakke noe dritt om «best i alt» venninnen heller, for da kan de brått tro at jeg er missunelig og vil ødelegge. Jeg ønsker heller at de skal oppleve hvordan hun er selv, men det kan jo ta en stund da 😕 

AnonymBruker
Skrevet

Oj oj, jeg kjenner en sånn. Det er nesten så jeg tror du skriver om henne. Jeg holder meg langt unna. Hun holder på med et sånt splitt og hersk opplegg med venninner, og er enormt intens dersom man er tett en periode. Hun er veldig opptatt av «bestevenn» osv. Enebarn med noe slags enormt bekreftelsesbehov. Huff!

Men jeg skjønner du er i en skvis siden hun arrangerer ting for gjengen og utestenger deg dersom du ikke har henne helt tett. Jeg vil bare anbefale deg å holde deg litt unna henne, men kanskje selv invitere gjengen med på ting og da inkludert henne. Da vil hun forhåpentligvis inkludere deg tilbake. Men holde deg litt unna når dere er sammen, hvis du skjønner. Ikke bli med på det konkurranse greiene, prøv bare å tone det ned..

Anonymkode: baed8...94c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du også kan være sammen med de andre en og en, slik at det er naturlig at hun ikke er med.

Anonymkode: 30dd4...f99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oj oj, jeg kjenner en sånn. Det er nesten så jeg tror du skriver om henne. Jeg holder meg langt unna. Hun holder på med et sånt splitt og hersk opplegg med venninner, og er enormt intens dersom man er tett en periode. Hun er veldig opptatt av «bestevenn» osv. Enebarn med noe slags enormt bekreftelsesbehov. Huff!

Men jeg skjønner du er i en skvis siden hun arrangerer ting for gjengen og utestenger deg dersom du ikke har henne helt tett. Jeg vil bare anbefale deg å holde deg litt unna henne, men kanskje selv invitere gjengen med på ting og da inkludert henne. Da vil hun forhåpentligvis inkludere deg tilbake. Men holde deg litt unna når dere er sammen, hvis du skjønner. Ikke bli med på det konkurranse greiene, prøv bare å tone det ned..

Anonymkode: baed8...94c

Tusen takk for svar og fine tips😊

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du også kan være sammen med de andre en og en, slik at det er naturlig at hun ikke er med.

Anonymkode: 30dd4...f99

Det var lurt! Tusen takk😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hvis hun virkelig er så slitsom som du sier så vil venninnene dine også etterhvert trekke seg unna henne, og du kan igjen være med de. 

Hvis de ikke gjør det så er det vel bare du som er sensitiv og ikke tåler henne, de andre trives med å være venn med henne. 

Anonymkode: a7dc0...cfe

AnonymBruker
Skrevet

Finn på noe med de andre en og en uten å invitere henne. Jeg har kjent flere sånne og felles for dem alle er at de til slutt avslører seg selv og sliter ut alle de blir kjent med. Lykke til!

Anonymkode: 7e13f...7ae

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hvis hun virkelig er så slitsom som du sier så vil venninnene dine også etterhvert trekke seg unna henne, og du kan igjen være med de. 

Hvis de ikke gjør det så er det vel bare du som er sensitiv og ikke tåler henne, de andre trives med å være venn med henne. 

Anonymkode: a7dc0...cfe

Sensitiv er nok ikke! Men jeg regner med at de reagerer etterhvert. Det er bare i begynnelsen hun er sjarmerende. 
Jeg får invitere alle sammen ut og heller sette meg litt unna «best i alt» venninna😉

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finn på noe med de andre en og en uten å invitere henne. Jeg har kjent flere sånne og felles for dem alle er at de til slutt avslører seg selv og sliter ut alle de blir kjent med. Lykke til!

Anonymkode: 7e13f...7ae

Det er det jeg regner med hun kommer til å gjøre her også. Jeg er den venninna hun har kjent lengst, hun har ingen «eldre» venninner. Hun får ofte nye venninner, men de detter som oftest av etter 1 år og da har de ikke mer kontakt med hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror hun ser veldig opp til deg og vil være som deg. Men føler hun ikke strekker til.. derfor rakker hun deg ned..og hever seg selv.  hun vil også ha vennene dine og livet ditt. 
Prøv å snu på det. Si at du ikke bryr deg så hatt om den treningen, at du er litt lei.. lyst å trene litt for å holde deg i form bare. Da dabber konkurransen av. Når det gjelder barna, gjør igjen med samme mynt. Si noe om hennes barn som de gjør som er feil.. Skjekk reaksjonen...blir hun sur, så si at Ok, ikke kjekt å høre? Men slik sier du om mine barn hele tiden? 

Anonymkode: adf44...ccc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror hun ser veldig opp til deg og vil være som deg. Men føler hun ikke strekker til.. derfor rakker hun deg ned..og hever seg selv.  hun vil også ha vennene dine og livet ditt. 
Prøv å snu på det. Si at du ikke bryr deg så hatt om den treningen, at du er litt lei.. lyst å trene litt for å holde deg i form bare. Da dabber konkurransen av. Når det gjelder barna, gjør igjen med samme mynt. Si noe om hennes barn som de gjør som er feil.. Skjekk reaksjonen...blir hun sur, så si at Ok, ikke kjekt å høre? Men slik sier du om mine barn hele tiden? 

Anonymkode: adf44...ccc

Hmm.. jeg har ikke sett det på den måten før! Men lurt det du sier :)  Kanskje jeg skal teste ut det før jeg eventuelt kutter henne ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...