AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #21 Skrevet 11. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går ikke an å få levert mat på døra her heller (bor i en mindre by i Trøndelag), men kommunen kan ordne eller formidle handling hvis man blir isolert og ikke har noen til å hjelpe seg. Du sulter ikke ihjel. Maken til drama... Anonymkode: 59c39...346 Du har jo en lokalbutikk, ja? Den ringer du. Og så bringer de. Butikker trenger ikke å ha netthandel for å oppføre seg ok nymotens kundene sine. Jeg bor nær 10-14 butikker som alle leverer hjem. Bare 1-2 av dem har en offisiell netthandel. Anonymkode: a9f5e...f40 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #22 Skrevet 11. juni 2020 I min lille kommune leverer lokalbutikken, eventuelt kan man parkere utenfor og de gir deg posen. Frivillighetssentralen bistår også, og jeg vil tro at kommunen vil være behjelpelig med råd hvis man ringer dem. Som aleneforelder uten nettverk er man sårbar. Jeg tror jeg hadde bestrebet meg på å ha mat for 1-2 uker i hus til enhver tid. Anonymkode: fff6a...713 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #23 Skrevet 11. juni 2020 Her i byen, sykler frivillige med stor kurv, og handler for folk Anonymkode: b18b0...e69 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #24 Skrevet 11. juni 2020 Blir du syk og ikke kan gå på apotek eller matbutikk, finnes det Facebook grupper i de fleste byer som heter Corona hjelpen". Man melder seg inn og skriver hva man har behov for, så melder folk seg som frivillig som handlehjelp. Jeg var avhengig av en sånn ordning da jeg satt isolert i mars-april. Hvis du blir for syk til å ta deg av barnet ditt og du overhodet ikke har noe nettverk, har du vel ikke noe annet valg enn å la barnevernet ta vare på det til du er frisk igjen. La oss håpe at dette bare er en krisemaksimerings tanke, og at du ikke kommer i denne situasjonen❤️ Anonymkode: 6967a...169 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #25 Skrevet 11. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Blir du syk og ikke kan gå på apotek eller matbutikk, finnes det Facebook grupper i de fleste byer som heter Corona hjelpen". Man melder seg inn og skriver hva man har behov for, så melder folk seg som frivillig som handlehjelp. Jeg var avhengig av en sånn ordning da jeg satt isolert i mars-april. Hvis du blir for syk til å ta deg av barnet ditt og du overhodet ikke har noe nettverk, har du vel ikke noe annet valg enn å la barnevernet ta vare på det til du er frisk igjen. La oss håpe at dette bare er en krisemaksimerings tanke, og at du ikke kommer i denne situasjonen❤️ Anonymkode: 6967a...169 Hvis du bor et sted der det ikke finnes "Corona hjelpen", frivillighetssentral eller du har naboer eller familie som kan hjelpe deg å handle, så må du ta kontakt med fastlege og forklare situasjonen, så vil fastlege ta kontakt med de rette instanser i kommunen som rykker ut for å handle mat og medisiner til deg. Anonymkode: 6967a...169 1
abderitt Skrevet 11. juni 2020 #26 Skrevet 11. juni 2020 Vi var i isolasjon i nokre veker i mars/april. La ut på facebook at vi trengte hjelp til handling, folk sto nærmast i kø for å handle for oss 🙂 Båe ukjende og kjende. Folk er veldig hjelpsame i desse dagar. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #27 Skrevet 11. juni 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: «bare å då levert mat på døra» Eh ja, her jeg bor er det det. Det faren min bor f.eks., der finnes ikke noe sånt. Det er mange småsteder langt ut i gokk der det ikke er et alternativ. Og å alliere seg med venner og familie - dere må da innse at ikke alle har venner eller familie. Noen har kun bekjente. Som man da ikke kan spørre om sånt. Fatter ikke at ikke myndighetene tar et slags ansvar i sånne situasjoner. Når du pålegget folk å være isolert må du sørge for at de får levert mat og andre nødvendigheter på døra, ærlig talt. Anonymkode: ae429...bee Eller kanskje du må sørge for å ha noen rundt deg som kan trå til når det er krise? Legg ut melding på Facebook, hør med frivillighetssentralen,noe kan du gjøre. Herregud, myndighetene skal da vel ikke levere mat på døra di. Anonymkode: 20ab2...100
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #28 Skrevet 11. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Herregud, myndighetene skal da vel ikke levere mat på døra di. Anonymkode: 20ab2...100 Jo, det er de som pålegger isolasjon, så hvis ingen butikker kan levere og ikke det finnes andre muligheter kan man kontakte kommunen. Anonymkode: 82cce...abc
Dominas leketøy Skrevet 11. juni 2020 #29 Skrevet 11. juni 2020 Er 100% alene forelder, har brukt kolonial.no, ingen stress...
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #30 Skrevet 11. juni 2020 Som andre har sagt så finnes det grupper på Facebook, selvsagt blir du ikke å sulte. Skjønner derimot at det føles håpløst ut men det er viktig å tenke rasjonelt. Kanskje du kan ha et kriselager? Som jo alle burde ha uansett. Du må absolutt ikke hamstre, men kanskje ta med noe suppeposer eller hermetikk når du er ut og handler uansett så har du til slutt nok liggende dersom det skulle bli helt kritisk. I tillegg kan det være lurt å ha smertestillende osv. Anonymkode: fda81...5ec
Nerine_ Skrevet 11. juni 2020 #31 Skrevet 11. juni 2020 11 minutter siden, Dominas leketøy skrev: Er 100% alene forelder, har brukt kolonial.no, ingen stress... Kolonial har ikke levering over hele landet. 1
Gjest Hummel34 Skrevet 11. juni 2020 #32 Skrevet 11. juni 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: «bare å då levert mat på døra» Eh ja, her jeg bor er det det. Det faren min bor f.eks., der finnes ikke noe sånt. Det er mange småsteder langt ut i gokk der det ikke er et alternativ. Og å alliere seg med venner og familie - dere må da innse at ikke alle har venner eller familie. Noen har kun bekjente. Som man da ikke kan spørre om sånt. Fatter ikke at ikke myndighetene tar et slags ansvar i sånne situasjoner. Når du pålegget folk å være isolert må du sørge for at de får levert mat og andre nødvendigheter på døra, ærlig talt. Anonymkode: ae429...bee Bor man i «gokk» og i grunn alle andre steder også, men særlig i «gokk» bør man ha en del krisemat liggende - ting kan skje.
Anbefalte innlegg