Gå til innhold

Mann som ikke forstår seg på tid..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er ingen drittsekk. Han er en mann som elsker å være pappa til babyen vår, tar vare på meg og de rundt oss.. 

MEN han bare klarer ikke å forstå at når han drar ut for å fikse noe å blir borte 2-5 timer uten en lyd så går det ut over oss her hjemme. Dette skjer ofte. Dukker opp avtaler han har glemt å opplyse om, og om jeg har en avtale så forventer han at jeg kommer kjapt hjem. Ikke fordi han ikke klarer å være med babyen på 5 mnd. Han er bare litt vel opptatt av hva Han skal få gjort.

Og han glemmer alltid at jeg har en avtale av og til. Sånn som at jeg skal til behandling for migrene. Så om jeg ikke sier det 8208658 ganger så har han avtalt noe annet og blir stressa over at han ikke får gjort sitt..

Så til poenget. Jeg vurderer å droppe å komme hjem. Rett og slett dra på noe jeg vil. Ikke for å være hevngjerrig, men et litt desperat forsøk på at han kan se det selv. Han er forståelsesfull og tar til seg når han bare skjønner det. Det tar bare litt tid..

Noen refleksjoner?

Anonymkode: 19333...669

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Umulig å gjøre noe med. Har bekjente som er sånn, og har måttet kutte ut et par av dem. Tror aldri de kommer til å forstå, uansett hvor mange ganger man forklarer det.

Pappa var kronisk forsinket da han skulle hente oss hos mamma, ble ofte stående i gangen eller på gata og vente fordi han var "rett rundt hjørnet".

Anonymkode: 88c93...18c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg så godt igjen! Hadde det litt på samme måte før, men nå som han jobber mer orker han ikke dra ut for å møte venner særlig ofte. Har vært kun et par ganger i år.. 

Jeg sa til han at jeg ikke gidder å dra på noe lenger fordi det alltid blir så mye mas og mye greier. Jeg kan like greit avslutte kontakt med alle. Det var han imot, men jeg stod på mitt. Nå er alt som normalt igjen. 

Til ham sluttet jeg å ringe ham (uansett hva), når han var ute. Jeg avlyste avtaler vi hadde på trass fordi jeg regnet med at ting tok lengre tid enn han sa. 

Altså jeg gjorde alt av tilrettelegging for ham at det ble krampaktig. Han forstod sakte, men sikkert poenget. 

Anonymkode: 09cb8...242

AnonymBruker
Skrevet

Har dere felles kalender på mobilen? Lag avtaler på at det som ligger i kalenderen faktisk teller. 

Anonymkode: 8add8...34c

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ingen drittsekk. Han er en mann som elsker å være pappa til babyen vår, tar vare på meg og de rundt oss.. 

MEN han bare klarer ikke å forstå at når han drar ut for å fikse noe å blir borte 2-5 timer uten en lyd så går det ut over oss her hjemme. Dette skjer ofte. Dukker opp avtaler han har glemt å opplyse om, og om jeg har en avtale så forventer han at jeg kommer kjapt hjem. Ikke fordi han ikke klarer å være med babyen på 5 mnd. Han er bare litt vel opptatt av hva Han skal få gjort.

Og han glemmer alltid at jeg har en avtale av og til. Sånn som at jeg skal til behandling for migrene. Så om jeg ikke sier det 8208658 ganger så har han avtalt noe annet og blir stressa over at han ikke får gjort sitt..

Så til poenget. Jeg vurderer å droppe å komme hjem. Rett og slett dra på noe jeg vil. Ikke for å være hevngjerrig, men et litt desperat forsøk på at han kan se det selv. Han er forståelsesfull og tar til seg når han bare skjønner det. Det tar bare litt tid..

Noen refleksjoner?

Anonymkode: 19333...669

Det folk lærer av er konsekvenser. Så jeg syns du skal gjøre som du tenker. Og gjenta om det blir nødvendig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...