Teyla Skrevet 10. juni 2020 #1 Del Skrevet 10. juni 2020 Jeg er veldig glad i stekt egg til frokost men liker ikke plommen, så skiller den ofte ut. Men vil jo ikke kaste god mat, så prøver å finne måter å bruke den på. Det jeg har brukt til nå er pasta, krem til kake og iskrem. Ønsker flere tips til hva kun eggeplomme kan brukes til 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #2 Del Skrevet 10. juni 2020 Jeg spiser den, synes det er den beste delen, men. du kan bruke den som hårkur har jeg hørt, eller å lage hjemmelaget majones. Anonymkode: 2040e...1f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 10. juni 2020 #3 Del Skrevet 10. juni 2020 Om jeg har eggeplommer til overs etter noe så har jeg det i et glass med plastfolie over i kjøleskapet og bruker det neste gang jeg lager omelett, i tillegg til de hele eggene jeg bruker. Om det er innenfor noen dager da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 10. juni 2020 #4 Del Skrevet 10. juni 2020 Eggeplomme kan brukes til å pensle bakverk. Det er også en kake som heter Gullkake, i den går det med noen eggeplommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #5 Del Skrevet 10. juni 2020 Jeg liker å lage lemon curd om jeg har mange eggeplommer til overs Anonymkode: ee29e...c88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #6 Del Skrevet 11. juni 2020 Har jeg eggeplommer til overs så bruker jeg dem til eggerøre, den får et skikkelig løft med et par ekstra plommer 😊 Anonymkode: bb289...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #7 Del Skrevet 11. juni 2020 Svigermor bakte kransekaker på bestilling, og brukte dermed mye eggehvite. Eggeplommene brukte hun i Mor Monsen-kaker. Anonymkode: 17e7f...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #8 Del Skrevet 11. juni 2020 Bearnaise eller hollandaisesais! Evt lage Creme Brulee til dessert. Berlinerkranser har også eggeplommer, men kanskje ikke noe man baker hele året... Anonymkode: a6d40...d88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #9 Del Skrevet 12. juni 2020 I noen supper tilsettes 1-2 eggeplommer. F.eks i noen soppsupper. Det gjør suppen mye bedre synes jeg! Du kan nok bruke 1-2 eggeplommer i f.eks vaffelrøre. Hva med eggekrem? Anonymkode: cb466...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teyla Skrevet 12. juni 2020 Forfatter #10 Del Skrevet 12. juni 2020 Tusen takk for innspill 😊 Har ikke tenkt på at den kan brukes i supper og sauser, må nok utvide matrepertoaret mitt litt 😉 Majones og vafler blir det i første omgang da, og kake i helgen 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå