Gå til innhold

Dekkes fortsatt briller til barn over 10 år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke de nye reglene. Barnet mitt har alltid fått dekt stønad til briller, men hun er nå blitt 10 år, og forstår meg ikke på de nye reglene. Kan noen forklare?

Anonymkode: 2824c...858

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min er 14 år og har brukt briller siden han var 5 år. Skjeve hornhinner og veldig svaksynt. Alltid fått dekt briller, vi har ikke betalt en eneste krone. I går var han hos øyelegen igjen og han sa at etter de nye reglene så får han dessverre ikke dekket briller lengre. Har ikke satt meg inn i hvem som faktisk får dekt... 

Anonymkode: fcefa...74b

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min er 14 år og har brukt briller siden han var 5 år. Skjeve hornhinner og veldig svaksynt. Alltid fått dekt briller, vi har ikke betalt en eneste krone. I går var han hos øyelegen igjen og han sa at etter de nye reglene så får han dessverre ikke dekket briller lengre. Har ikke satt meg inn i hvem som faktisk får dekt... 

Anonymkode: fcefa...74b

Tenkte meg det. Hva er prisen uten dekning?

AnonymBruker
Skrevet

Fikk heller ikke dekket til min på 12. Skjeve hornhinner og nærsynt. Forferdelig dyrt med briller! 

Anonymkode: 7fc95...1ca

Skrevet

vi fikk ikke dekket briller til vår 2-åring.. har skjeve hornhinner og er nærsynt.. 6000,- ble det😩🤮 2 mnd siden å ene brilleglasset er allerede så oppripet at hun må ha et nytt... 1300,- for et glass.. 

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, kalini skrev:

vi fikk ikke dekket briller til vår 2-åring.. har skjeve hornhinner og er nærsynt.. 6000,- ble det😩🤮 2 mnd siden å ene brilleglasset er allerede så oppripet at hun må ha et nytt... 1300,- for et glass.. 

Hvor lang tid tok det før dere fikk pengene tilbake? 

Anonymkode: a97e0...551

AnonymBruker
Skrevet

Beklager leste feil trodde dere fikk det dekket. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, kalini skrev:

Jeg skulle få det dekket til min 3 åring han har utrolig dårlig øyne og nesten blind på det ene øye både på sykehuset og brille butikken sa de at han for det dekt alt siden han er spesialtilfelle men jeg har fortsatt ikke mottatt pengene...er over to uker siden nå

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tok det før dere fikk pengene tilbake? 

fikk ikke pengene tilbake.. det er nye regler nå. Nå dekkes kun briller til barn med øyesykdom, skjeling eller ekstrem nærsynt/langsynt. vår datter er «bare» nærsynt og har skjeve hornhinner

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle få det dekket til min 3 åring han har utrolig dårlig øyne og nesten blind på det ene øye både på sykehuset og brille butikken sa de at han for det dekt alt siden han er spesialtilfelle men jeg har fortsatt ikke mottatt pengene...er over to uker siden nå

Det tar nok lengre tid, du får de nok:)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte meg det. Hva er prisen uten dekning?

vi betalte 6000 for briller til vår 2-åring

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, kalini skrev:

fikk ikke pengene tilbake.. det er nye regler nå. Nå dekkes kun briller til barn med øyesykdom, skjeling eller ekstrem nærsynt/langsynt. vår datter er «bare» nærsynt og har skjeve hornhinner

Vårt barn skjeler + nærsynt og får dekket glassene og litt for innfatningen (500 kr) men vi betaler mesteparten av innfatningen selv. Den koster 3000 kr. 

Anonymkode: 05504...6da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...