AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Skrevet 10. juni 2020 Jeg føler at fuktighetskrem ikke trekker ordentlig inn i huden og legger seg som et lag utenpå. Har noen samme erfaring? Bruker jeg feil hudkrem, eller gjelder dette kremer generelt? Anyway, tenkte at man kunne bruke olje (f.eks olivenolje eller solsikkeolje) på huden i stedenfor krem. Og lurer på om noen her gjør det? Hvordan fungerer det i såfall? Trekker olje inn i huden, eller er man «oljete» til det vaskes av igjen? Skal man smøre på våt hud og klappe tørt? Må ha det inn med teskje😅 Anonymkode: 8a69b...7d0
pia mater Skrevet 10. juni 2020 #2 Skrevet 10. juni 2020 Jeg har brukt babyolje på trykkflaske når jeg har hatt mye tørr hud. Funker fjell! Tar bare oljen på hendene og smører utover tørr og ren hud. Syns det trekker godt inn, men så har jeg veldig tørr hud. Blir litt klissete, men dette går fort over.
pia mater Skrevet 10. juni 2020 #3 Skrevet 10. juni 2020 Akkurat nå, pia mater skrev: Jeg har brukt babyolje på trykkflaske når jeg har hatt mye tørr hud. Funker fjell! Tar bare oljen på hendene og smører utover tørr og ren hud. Syns det trekker godt inn, men så har jeg veldig tørr hud. Blir litt klissete, men dette går fort over. https://matlevering.coop.no/baby-og-barn/babyartikler/anglamark-baby-olje-150ml Denne jeg har!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #4 Skrevet 10. juni 2020 Jeg har veldig tørr hud, spesielt i ansiktet. Kjøpt dyre kremer og ingenting funker noe særlig. For ca en uke siden kjøpte jeg olivenolje og nå smører jeg meg med den hver dag og masserer ansiktet, og fy faen, det beste jeg har gjort på år! Jeg har fått frisk, myk, sunn hud på bare en uke. Anbefales virkelig. Anonymkode: fae88...2f5 1
Mona123 Skrevet 10. juni 2020 #5 Skrevet 10. juni 2020 Jeg bruker jojobaolje hvis jeg skal bruke olje, og jeg er ganske kresen på ting som smøres. Google mer om det, det er mange fordeler med dette.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #6 Skrevet 10. juni 2020 Ab over her. Jeg bruker bomullsdotter med olivenolje og masserer huden med. Anonymkode: fae88...2f5 1
Hadley Skrevet 10. juni 2020 #7 Skrevet 10. juni 2020 Kokos og jojoba er min favoritt. 🙂 Jeg smører meg inn og lar den trekke inn ti minutter, før jeg tørker bort resten med litt papir. Da føles huden ikke fet ut lengre.
Kenelz Skrevet 10. juni 2020 #8 Skrevet 10. juni 2020 FYSJ! Ikke bruk olivenolje eller solsikkeolje på huden!! Det kan tette poren i huden, utvikle flere hudormer og infeksjon! Om du i det hele tatt skal bruke olje så kjøper du en som faktisk er beregnet til ansikt. Eks. Ansiktsoljen fra Rituals. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #9 Skrevet 10. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har veldig tørr hud, spesielt i ansiktet. Kjøpt dyre kremer og ingenting funker noe særlig. For ca en uke siden kjøpte jeg olivenolje og nå smører jeg meg med den hver dag og masserer ansiktet, og fy faen, det beste jeg har gjort på år! Jeg har fått frisk, myk, sunn hud på bare en uke. Anbefales virkelig. Anonymkode: fae88...2f5 I ansiktet også? Anonymkode: 476ed...691
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #10 Skrevet 10. juni 2020 Bio-oil er god å bruke i ansiktet ihvertfall. Anonymkode: 8b34a...3c2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #11 Skrevet 10. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: I ansiktet også? Anonymkode: 476ed...691 Ja det er i ansiktet jeg gjør det. Anbefales! Anonymkode: fae88...2f5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #12 Skrevet 10. juni 2020 11 minutter siden, Kenelz skrev: FYSJ! Ikke bruk olivenolje eller solsikkeolje på huden!! Det kan tette poren i huden, utvikle flere hudormer og infeksjon! Om du i det hele tatt skal bruke olje så kjøper du en som faktisk er beregnet til ansikt. Eks. Ansiktsoljen fra Rituals. Ikke olivenolje? Er du sikker på at det er fysj? Og hvorfor akkurat Rituals? Har prøvd den og den var virkelig dårlig for huden min. Anonymkode: fae88...2f5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #13 Skrevet 10. juni 2020 Jeg har brukt olivenolje i to år. Har verken fått tette porer, hudormer eller infeksjon. Skjønner virkelig ikke hvorfor man skulle få infeksjon heller Anonymkode: 6f8c4...c33 1
Gjest Emet Skrevet 10. juni 2020 #14 Skrevet 10. juni 2020 Dusj olje ville jeg startet med om du ikke veit om du liker olje. Til ansiktet må du ha en som er beregnet for det, er få som tåler så tykk olje i annsiktet. Favoritten min nå er korres sin rose Kashmir olje spray til kroppen og rituals dusj oljer og de har som noen nevnte her, en fin ansikts olje åså.
Kenelz Skrevet 10. juni 2020 #15 Skrevet 10. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke olivenolje? Er du sikker på at det er fysj? Og hvorfor akkurat Rituals? Har prøvd den og den var virkelig dårlig for huden min. Anonymkode: fae88...2f5 Ja, alt olje som ikke er beregnet spesielt til ansikt kan skape store problemer i huden. Søk det opp. Samme er det med "hjemmelaget" skrubb med honning sukker, etc. Det skaper micro sår i huden og risikerer at man får fortere rynker/linjer i ansiktet. Kokosolje tetter porer og man risikerer infeksjon. Og den som er fra Rituals var bare et eksempel, finnes mange andre ansiktsolje. Er ikke verre enn at man man spør etter en tester av det sånn man slipper å kjøpe noe som man ikke blir fornøyd med. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #16 Skrevet 10. juni 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ab over her. Jeg bruker bomullsdotter med olivenolje og masserer huden med. Anonymkode: fae88...2f5 Takk for tips! Vasker du det bort igjen med en gang, eller lar du det «virke» over natt? Anonymkode: 8a69b...7d0
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #17 Skrevet 10. juni 2020 1 time siden, pia mater skrev: https://matlevering.coop.no/baby-og-barn/babyartikler/anglamark-baby-olje-150ml Denne jeg har! Tusen takk for tips! Kanskje babyolje er lurt ift eventuelle reaksjoner ol😊 Anonymkode: 8a69b...7d0
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #18 Skrevet 10. juni 2020 Bruker ikke olje i ansiktet, der synes jeg det kjennes "tungt" ut, finner ikke bedre måte å beskrive det på. Ellers bytter jeg gjerne ut fuktighetskrem med olje, hvetekimolje, jojobaolje eller jordnøttolje, alt kjøpt på apotek. Anonymkode: de939...559
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #19 Skrevet 10. juni 2020 Jeg syns heller ikke fuktighetskrem gir nok fukt, men jeg har kjøpt et fuktserum som har gitt meg kjempemyk hud. Det er en god del dyrere, men det er beregnet til ansiktet og gir meg ikke kviser. Anonymkode: 627d7...944
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #20 Skrevet 11. juni 2020 TS her. Jeg prøvde med olivenolje (hadde kaldpresset extra virgin stående) før jeg la meg i går. Smurte inn legger og ansikt, bare for å teste. Så ut som en diskokule i ansiktet, men da jeg våknet i dag hadde oljen trukket godt inn og huden var kjempemyk og fin! Leggene var også myke og ikke oljete. Litt tidlig å se virkningen etter kun én påføring, så jeg prøver dette en stund til og ser hvordan det er Anonymkode: 8a69b...7d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå