AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Skrevet 10. juni 2020 Jeg fødte et barn i 2017. Har siden den gang lagt på meg mye, og sliter med å komme i gang med livsstilsendringen som kreves. Før graviditeten veide jeg 83 kg, nå er jeg 100 kg. Har også fått "hengemage" som plager meg, hadde ikke dette før graviditeten. Noen som har verdens beste tips til hvordan jeg skal kickstarte denne endringen? Jeg er mye alene med 3-åringen fordi mannen jobber offshore, vi holder på å bygge hus i tillegg og jeg kjenner på at jeg har lite tid til å få i gang et konstant og varig prosjekt. Jeg trenger å komme i gang, ellers havner jeg på ett eller annet overvektsshow. Anonymkode: 5d087...5ec
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #2 Skrevet 10. juni 2020 min samboer og jeg er begge blitt overvektige etter vi fikk barn i 2018. vi har felles gått inn for å kutte ut søppelmat/snop i hverdagen og holde oss til lettbrus samtidig kjøper vi inn mer frukt som skal erstatte sukkersuget er nå en start hverrtfall, jeg også har fått heng på magen, kaller det fittetørkle haha 🤣 Anonymkode: 9df78...b61
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #3 Skrevet 10. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: min samboer og jeg er begge blitt overvektige etter vi fikk barn i 2018. vi har felles gått inn for å kutte ut søppelmat/snop i hverdagen og holde oss til lettbrus samtidig kjøper vi inn mer frukt som skal erstatte sukkersuget er nå en start hverrtfall, jeg også har fått heng på magen, kaller det fittetørkle haha 🤣 Anonymkode: 9df78...b61 Fittetørkle - grusomt 🙄😂 Anonymkode: 5d087...5ec 3
prt90 Skrevet 10. juni 2020 #4 Skrevet 10. juni 2020 Nøkkelen til å gå ned i vekt er å spise mindre. Trenger ikke gjøre det mer avansert enn det. Hvis du også vil bli i bedre form så er det lurt å trene litt også. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #5 Skrevet 10. juni 2020 4 minutter siden, prt90 skrev: Nøkkelen til å gå ned i vekt er å spise mindre. Trenger ikke gjøre det mer avansert enn det. Hvis du også vil bli i bedre form så er det lurt å trene litt også. Jeg vet, jeg har vært i god form tidligere. Skammer meg over å ha forfalt slik. Matmessig spiser jeg ikke så mye, egentlig. Men har litt å gå på når det gjelder å kutte ut litt godis i hverdagen osv. Jeg spiser feil, kanskje. Frokost: Havregryn eller en skive. Lunsj: To skiver med tomat i makrell + grønt. Middag: Liten til normal porsjon. Kvelds: En-to skiver med variert pålegg eller noe sånt. Kanskje et speilegg. Forstår ikke at dietten min skulle gjøre meg så feit. Har heldigvis ingen plager av overvekten, men jeg føler meg ikke vel og ser på bilder at jeg ser feit ut. Jeg er jo feit. Anonymkode: 5d087...5ec
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #6 Skrevet 10. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet, jeg har vært i god form tidligere. Skammer meg over å ha forfalt slik. Matmessig spiser jeg ikke så mye, egentlig. Men har litt å gå på når det gjelder å kutte ut litt godis i hverdagen osv. Jeg spiser feil, kanskje. Frokost: Havregryn eller en skive. Lunsj: To skiver med tomat i makrell + grønt. Middag: Liten til normal porsjon. Kvelds: En-to skiver med variert pålegg eller noe sånt. Kanskje et speilegg. Forstår ikke at dietten min skulle gjøre meg så feit. Har heldigvis ingen plager av overvekten, men jeg føler meg ikke vel og ser på bilder at jeg ser feit ut. Jeg er jo feit. Anonymkode: 5d087...5ec Ikke noe feil med det du skriver her..spiser du kanskje noe annet i tillegg mellom disse måltidene?😊 Anonymkode: 7d878...45f 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #7 Skrevet 10. juni 2020 Drikker du noe sukkerholdig? Anonymkode: a9491...f45
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #8 Skrevet 10. juni 2020 Jeg spiser nøtter og rosiner som mellommåltid på jobb. Jeg drikker lite til ingen brus, heller ikke jus. Det går i ekstra lettmelk, vann og mye kaffe. Men det er nok noe i kostholdet som sikkert ikke er bra, selv om jeg ikke spiser særlig av drittmat i ukedagene. Jeg har elendig søvnkvalitet, og har hatt det lenge pga barnet som våkner én gang per natt - sjelden sammenhengende god søvn, aldri uthvilt når jeg våkner. Mye av dette skyldes sikkert at jeg ligger med mobil før jeg sovner og er for lite aktiv. Jeg må KICKRESTARTE meg selv på et vis, jeg har trent meg mye ned i vekt før - da jeg egentlig var på samme sted som jeg er nå. Jeg må innrømme at jeg er så blåst etter en dag på jobb, hus, hund og barn at når barnet er lagt, frister sofaen utrolig mye. Samtidig irriterer jeg meg over å tilbringe så mye tid i ro - jeg VIL gjerne komme i gang, men viljen er tydeligvis ikke sterk nok. Jeg vet at riktig mat og trening gir energi, og jeg liker den følelsen man har i kroppen når man er i god form og ting glir lett. Anonymkode: 5d087...5ec
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #9 Skrevet 10. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser nøtter og rosiner som mellommåltid på jobb. Jeg drikker lite til ingen brus, heller ikke jus. Det går i ekstra lettmelk, vann og mye kaffe. Men det er nok noe i kostholdet som sikkert ikke er bra, selv om jeg ikke spiser særlig av drittmat i ukedagene. Jeg har elendig søvnkvalitet, og har hatt det lenge pga barnet som våkner én gang per natt - sjelden sammenhengende god søvn, aldri uthvilt når jeg våkner. Mye av dette skyldes sikkert at jeg ligger med mobil før jeg sovner og er for lite aktiv. Jeg må KICKRESTARTE meg selv på et vis, jeg har trent meg mye ned i vekt før - da jeg egentlig var på samme sted som jeg er nå. Jeg må innrømme at jeg er så blåst etter en dag på jobb, hus, hund og barn at når barnet er lagt, frister sofaen utrolig mye. Samtidig irriterer jeg meg over å tilbringe så mye tid i ro - jeg VIL gjerne komme i gang, men viljen er tydeligvis ikke sterk nok. Jeg vet at riktig mat og trening gir energi, og jeg liker den følelsen man har i kroppen når man er i god form og ting glir lett. Anonymkode: 5d087...5ec Nøtter og rosiner er jo kaloribomber og på ingen måte sunt. Anonymkode: ca792...2ce 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #10 Skrevet 10. juni 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nøtter og rosiner er jo kaloribomber og på ingen måte sunt. Anonymkode: ca792...2ce Kan gjerne kutte ut rosinene, men usaltede nøtter har gode fettsyrer sol jeg tenker er fint å få. Det er ikke de store mengdene heller. Men jo, er ikke det store offeret å kutte det ut. Anonymkode: 5d087...5ec
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #11 Skrevet 10. juni 2020 For meg ser det ut til at du spiser litt mye brød. Kan fort bli litt for mye karbohydrater, noe som gir mye utskillelse av insulin (fettlagringshormonet). Da kan det bli vanskelig å gå ned i vekt, uansett kaloritelling. Anonymkode: f8f30...cc9 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #12 Skrevet 10. juni 2020 La på meg 25 kg under graviditet, gikk ned 15kg etter første uken. Starta på keto diett og gikk ned 15kg på 4 mnd 😊 nå er år etter har jeg ikke lagt på meg noe Anonymkode: f7351...e4a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #13 Skrevet 10. juni 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: La på meg 25 kg under graviditet, gikk ned 15kg etter første uken. Starta på keto diett og gikk ned 15kg på 4 mnd 😊 nå er år etter har jeg ikke lagt på meg noe Anonymkode: f7351...e4a Hva består ketodiett av? Anonymkode: 5d087...5ec
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #14 Skrevet 10. juni 2020 Sjekk stoffskiftet hos legen dersom du er sliten, fryser lett, lettere deprimert og tiltaksløs. Jeg fikk påvist lavt stoffskifte da jeg hadde overnevnte plager samt problemer med vektnedgang. Anonymkode: 61136...83d
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #15 Skrevet 10. juni 2020 Intermittent fasting. Da går du ned i vekt samtidig som du får mer energi, og får mer tid til barnet 🙂 kan føles litt vanskelig de første dagene, men når du kommer over den kneika, så går det lett som en lek, pluss at man kan fortsette å spise på den måten over tid, som ofte er svært vanskelig med ordinære dietter. Anonymkode: 45e7b...14e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå