AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Skrevet 10. juni 2020 Hva er best, baby i april eller mai. Jeg og mannen min skal prøve oss på en tredje baby nå, men har planlagt å prøve i august. Men så har jeg begynt å kjenne på at april baby kanskje passer bedre mtp varmen, amming, de to første mnd osv. Vi har vogn på fast plass og er der ofte, og vil ikke ødelegge ferien til unga mine fordi jeg føler det blir altfor tidlig. Det blir veldig fort varmt om sommeren der, og det å bade i vannet med en nyfødt er kanskje ikke det lureste heller... hva synes dere ? Anonymkode: 8babf...7af
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #2 Skrevet 10. juni 2020 Herregud samme om det er april eller mai vel. Også er det ikke sånn at du legger inn en bestilling og en baby kommer ut akkurat når du har «bestilt» 😂😂 Anonymkode: 3d7f7...09d 20
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #3 Skrevet 10. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er best, baby i april eller mai. Jeg og mannen min skal prøve oss på en tredje baby nå, men har planlagt å prøve i august. Men så har jeg begynt å kjenne på at april baby kanskje passer bedre mtp varmen, amming, de to første mnd osv. Vi har vogn på fast plass og er der ofte, og vil ikke ødelegge ferien til unga mine fordi jeg føler det blir altfor tidlig. Det blir veldig fort varmt om sommeren der, og det å bade i vannet med en nyfødt er kanskje ikke det lureste heller... hva synes dere ? Anonymkode: 8babf...7af Mars. Anonymkode: dd036...6c5
Sunshineyellow Skrevet 10. juni 2020 #4 Skrevet 10. juni 2020 April. Kjipt å ha bursdag 17. Mai. Ellers pleier det å være konfirmasjon de tidene. Men om du har liten familie så har det absolutt ingenting å si Fordel med mai er varmere og lettere med utebursdag. Sjekk når du har eggløsning. Om du har slik at det er termin i slutten av april, så er det bare å kjøre på. Kan det fort bli mai.. Begge måneder er bra;) Lykke til med prøving ♡ 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #5 Skrevet 10. juni 2020 Man vet jo ikke helt hvordan sommeren vil bli og en mnd utgjør ikke så mye uansett. Jeg syns det er kjekt med januarbabyen vi fikk i år som er litt større og litt mer robust nå enn maibabyen var sommeren 2018. Men det var tungvint å ha nyfødt med på barnehagelevering i januar. Jeg blir ikke lett gravid så vi kan ikke planlegge det, men hvis vi nå hadde fått valget med nr. 3, hadde det vært det samme om babyen kom i mai eller april. Anonymkode: 17179...646
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #6 Skrevet 10. juni 2020 11 minutter siden, Sunshineyellow skrev: April. Kjipt å ha bursdag 17. Mai. Ellers pleier det å være konfirmasjon de tidene. Men om du har liten familie så har det absolutt ingenting å si Fordel med mai er varmere og lettere med utebursdag. Sjekk når du har eggløsning. Om du har slik at det er termin i slutten av april, så er det bare å kjøre på. Kan det fort bli mai.. Begge måneder er bra;) Lykke til med prøving ♡ Takk for svar, ifølge eggeløsning så blir det termin starten av mnd i april eller mai. Har fått mer følelser for april, men er det med å få med gubben på det 😅 Anonymkode: 8babf...7af
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #7 Skrevet 10. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man vet jo ikke helt hvordan sommeren vil bli og en mnd utgjør ikke så mye uansett. Jeg syns det er kjekt med januarbabyen vi fikk i år som er litt større og litt mer robust nå enn maibabyen var sommeren 2018. Men det var tungvint å ha nyfødt med på barnehagelevering i januar. Jeg blir ikke lett gravid så vi kan ikke planlegge det, men hvis vi nå hadde fått valget med nr. 3, hadde det vært det samme om babyen kom i mai eller april. Anonymkode: 17179...646 Blir fort gravid, har en januar unge og en september unge fra før, og er melkeku som svetter i hjel i starten, derfor jeg tenkte mer april. Men gubben er så innstilt på mai selvom jeg prøver å forklare hvorfor jeg vil prøve april. Anonymkode: 8babf...7af
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #8 Skrevet 10. juni 2020 Jeg kommer til å prøve mars neste gang. Fint med «innevær» første tiden Vil også at ungen skal være så gammel som mulig under hovedopptaket i bhg. Vi tar oss ikke råd til et helt år ulønnet, men vil helst ikke sende en fersk ettåring og der vi bor er det umulius å få småbarnsplass utenom hovedopptak. Anonymkode: a8c66...21d
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #9 Skrevet 10. juni 2020 Sats på 24. april, 2404. Evt 0505. Det må være en litt kul dato. Anonymkode: 5549a...adc 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #10 Skrevet 11. juni 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar, ifølge eggeløsning så blir det termin starten av mnd i april eller mai. Har fått mer følelser for april, men er det med å få med gubben på det 😅 Anonymkode: 8babf...7af Så du er sikker på at det blir full pott med engang ? Anonymkode: efd08...d3d
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #11 Skrevet 11. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du er sikker på at det blir full pott med engang ? Anonymkode: efd08...d3d Det kan man jo aldri være sikker på, med de to jeg har, gikk det med en gang. Så regner med jeg fortsatt er sånn, men igjen, er fire år siden, og jeg er blitt eldre og er redd det ikke er sånn nå. Anonymkode: 8babf...7af
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #12 Skrevet 11. juni 2020 Hadde du spurt om det var best med vinter eller sommerbaby så hadde jeg skjønt det. Men om det blir april eller mai er da virkelig det samme?? Det er snakk om 4 uker forskjell. Hadde jeg vært dere hadde jeg bare begynt nå snart og la det bli som det blir. Jeg traff også på første forsøk med de to første, men tok meg 7 mnd med nr 3. Så akkurat det der hadde jeg ikke ofret en tanke. Begynn når dere er klare! Anonymkode: 63513...f82
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #13 Skrevet 11. juni 2020 Med tanke på permisjon og økonomi, så er mai-baby bedre, ettersom du ikke får barnehageplass før i august året etter. Anonymkode: 32ec8...34f
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #14 Skrevet 11. juni 2020 Du vet at det ikke er noen garanti for at babyen blir født til termin, sant? Begge mine har blitt født en annen måned enn termin, selv med termin i midten av måneden.. Anonymkode: 13165...ba8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå