AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Skrevet 10. juni 2020 Vil det være trygt å overnatte på hotell nå? Tenker på at de som har redd opp senga kan være smitta (og dermed er det smitte på dyna du skal ha oppi fjeset. Eller på andre ting på rommet. Eller det har bodde sjuke folk der før deg.: Anonymkode: b1918...6a0
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. juni 2020 #2 Skrevet 10. juni 2020 Alt blir vasket og spritet, så ja det er trygt.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #3 Skrevet 10. juni 2020 Om du vil være helt trygg må du isolere deg hjemme, og desinfisere matvarer. Selv har jeg vært på restaurant, flydd, bodd på hotell, og mye mer siden dette startet. Alt innenfor offentlige anbefalinger, selvfølgelig. De klarer selvfølgelig ikke rengjøre alt, hele tiden. Umulig å desinfisere et rom, en heis, med mer, 100%. Den risikoen lever jeg fint med. Anonymkode: b476c...38b 9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #4 Skrevet 10. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du vil være helt trygg må du isolere deg hjemme, og desinfisere matvarer. Selv har jeg vært på restaurant, flydd, bodd på hotell, og mye mer siden dette startet. Alt innenfor offentlige anbefalinger, selvfølgelig. De klarer selvfølgelig ikke rengjøre alt, hele tiden. Umulig å desinfisere et rom, en heis, med mer, 100%. Den risikoen lever jeg fint med. Anonymkode: b476c...38b Det er jo ikke offentlig frafråda å bo på hotell. Men jeg tenker det er potensielt ganske risikabelt da Anonymkode: b1918...6a0
Bunuel Skrevet 10. juni 2020 #5 Skrevet 10. juni 2020 Mest sannsynlig vil du bli infisert av coronaviruset og da er det minst 99% sjanse for at du og/eller dine nærmeste dør. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #6 Skrevet 10. juni 2020 Det finnes ikke noe belegg for å tro at man kan bli smitta via sengetøy på den måten. Skal noe til at personalet har covid-19 og bruker ditt rene sengetøy som snytepapir. Anonymkode: 47324...6d9 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #7 Skrevet 10. juni 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ikke noe belegg for å tro at man kan bli smitta via sengetøy på den måten. Skal noe til at personalet har covid-19 og bruker ditt rene sengetøy som snytepapir. Anonymkode: 47324...6d9 Men det holder jo å puste på det. Evt at de har tatt på noe med smitte først. Og så tar på sengetøyet Anonymkode: b1918...6a0 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #8 Skrevet 10. juni 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det holder jo å puste på det. Evt at de har tatt på noe med smitte først. Og så tar på sengetøyet Anonymkode: b1918...6a0 Nei, det holder faktisk ikke. Anonymkode: 47324...6d9 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #9 Skrevet 10. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det holder faktisk ikke. Anonymkode: 47324...6d9 De sier jo det. At dråper kommer med pust/prat. og hva er ellers poenget med all den håndvaskingen hvis det ikke overføres via kontakt på flater andre har tatt på? Det er jo ikke så vanlig at folk snyter seg på dørhåndtak heller liksom Anonymkode: b1918...6a0 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #10 Skrevet 10. juni 2020 Det er så strenge smittevernsregler på hotell at det tror jeg ikke du skal bekymre deg for. Jeg skal love deg at det siste hotellbransjen ønsker er at det i tillegg til alt som har vært skal spores et smitteutbrudd tilbake til et hotell. Jeg jobber selv i bransjen og vet at det i større hotellkjeder er et stort fokus på dette. Anonymkode: 29611...f75 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #11 Skrevet 10. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vil det være trygt å overnatte på hotell nå? Tenker på at de som har redd opp senga kan være smitta (og dermed er det smitte på dyna du skal ha oppi fjeset. Eller på andre ting på rommet. Eller det har bodde sjuke folk der før deg.: Anonymkode: b1918...6a0 Jeg ville nok ha renset dørhåndtak, fjernkontroll, vindushasper, lysbrytere og alt annet jeg skal ta i (bortsett fra sengetøy etc da 😊 ) med antibac. I tillegg til å være nøye med håndhygiene og avstand til folk etc. og å følge andre coronaråd. Personlig er jeg reddere for veggelus enn corona 😊 Anonymkode: 8efc3...5fa 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #12 Skrevet 10. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er så strenge smittevernsregler på hotell at det tror jeg ikke du skal bekymre deg for. Jeg skal love deg at det siste hotellbransjen ønsker er at det i tillegg til alt som har vært skal spores et smitteutbrudd tilbake til et hotell. Jeg jobber selv i bransjen og vet at det i større hotellkjeder er et stort fokus på dette. Anonymkode: 29611...f75 Hjelper ikke med regler. Alt koker ned til enkeltpersoner og hvordvidt de tenker seg om. Selv om et hotell/bedrift har en hel bok med regler så hjelper ikke det når den enkelte renholder ikke tenker seg om og hoster i hånda eller lignende Anonymkode: b1918...6a0 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #13 Skrevet 10. juni 2020 Blir dynene renset mellom hver overnattingsgjest? Anonymkode: 8efc3...5fa
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #14 Skrevet 10. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville nok ha renset dørhåndtak, fjernkontroll, vindushasper, lysbrytere og alt annet jeg skal ta i (bortsett fra sengetøy etc da 😊 ) med antibac. I tillegg til å være nøye med håndhygiene og avstand til folk etc. og å følge andre coronaråd. Personlig er jeg reddere for veggelus enn corona 😊 Anonymkode: 8efc3...5fa Kan det ikke henge igjen i lufta da? Anonymkode: b1918...6a0
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #15 Skrevet 10. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det ikke henge igjen i lufta da? Anonymkode: b1918...6a0 Jo det har du rett i. Jeg ville luftet rommet med vinduer på vid gap i minimum 30 minutter. I tillegg unngå heis. I tillegg bruk munnbind når/hvis du må ta heis og gå trapper og når du må være andre steder der det er tett med folk og/eller har vært folk kort tid før deg. Anonymkode: 8efc3...5fa
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #16 Skrevet 10. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Personlig er jeg reddere for veggelus enn corona 😊 Anonymkode: 8efc3...5fa Det er nok også noe som det alltid er stort fokus på. Om det er et frø på rommet som bare ligner marginalt på veggelus så blir rommet sperret og gjennomsøkt av profesjonelle. Har ikke opplevd veggelus på min arbeidsplass. Som en annen person påpekte så skal det ikke mer enn at en person er ubetenksom for at smitte skal bringes videre, men jeg vil nok påstå at det er større fare for smitte å gå på butikken enn å bo på hotell. En viss risiko må man godta eller så må man sperre seg inne. Anonymkode: 29611...f75 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #17 Skrevet 10. juni 2020 Jeg hadde også kommet til å hengt et skilt utenfor døren med teksten "romservice NEI TAKK", for å slippe å sprite over alle ting enda flere ganger og for å unngå at en kanskje smittebærende ansatt puster og hoster coronasmitte utover hotellrommet. Anonymkode: 8efc3...5fa 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #18 Skrevet 10. juni 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Selv har jeg vært på restaurant, flydd, bodd på hotell, og mye mer siden dette startet. Alt innenfor offentlige anbefalinger, selvfølgelig.. Anonymkode: b476c...38b Den eneste grunnen til at du har kunnet gjøre alt dette uten å bli smittet er at nesten ingen andre gjør det. Anonymkode: 213cd...207 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #19 Skrevet 11. juni 2020 Hvor smittsomt er det egentlig???! Lurer helt seriøst, kan man smittes via sine egne ting - eksempel; man tar på noe (men man tar seg ikke direkte i fjeset eller sånn selvsagt), men man må nødvendigvis ta på jakken sin, vesken sin eller nøklene. Har man da overført smitte til disse tingene? Jeg vasker meg jo før jeg tar på meg selv, men senere kanskje jeg tar på jakken igjen og glemmer å vaske meg, og dermed voila, gratulerer med smitte?? Anonymkode: b1918...6a0
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #20 Skrevet 11. juni 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Den eneste grunnen til at du har kunnet gjøre alt dette uten å bli smittet er at nesten ingen andre gjør det. Anonymkode: 213cd...207 Jeg har gjort dette 1/10 ganger så ofte som jeg ellers gjør det. Så satser på at alle har begrenset sin aktivitet, slik som anbefalingene var. Dessuten har flyene jeg har vært på vært stapp-fulle. Har jeg tatt et glass på vinbar sitter folk tett. Blant annet. Så er jo ikke slik at jeg er på disse stedene alene. Anonymkode: b476c...38b
Anbefalte innlegg