AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Skrevet 10. juni 2020 At de var fine/slanke før de ble gravide, så etter graviditeten og lang tid etterpå så lar de seg selv gå så at man nesten ikke kjenner de igjen? Har sett det med mange jeg kjenner/ samt også ukjente på s/o osv. Anonymkode: 0ac5f...858
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 10. juni 2020 Kroppen endrer seg, hormoner, skader, strekkmerker + mye stress med små barn og liten egentid. Mange har ikke en gang tid til å dusje, da er trening i siste rekke. Anonymkode: 4df11...363 54
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #4 Skrevet 10. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: At de var fine/slanke før de ble gravide, så etter graviditeten og lang tid etterpå så lar de seg selv gå så at man nesten ikke kjenner de igjen? Har sett det med mange jeg kjenner/ samt også ukjente på s/o osv. Anonymkode: 0ac5f...858 Altså hormonell ubalanse er veldig reelt. Jeg feks har født fire barn. Ved vær graviditet har jeg gått ned kilo. Jeg var mye tynnere etter en før graviditeten. Men så begynte jeg og amme og jeg raste opp i kg. Om jeg ikke spiste nok mistet jeg melken, spiste jeg så la jeg på meg. Det finnes disse også selv om de fleste faktisk går ned Anonymkode: f9e89...1e0 30
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #5 Skrevet 10. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: At de var fine/slanke før de ble gravide, så etter graviditeten og lang tid etterpå så lar de seg selv gå så at man nesten ikke kjenner de igjen? Har sett det med mange jeg kjenner/ samt også ukjente på s/o osv. Anonymkode: 0ac5f...858 Samme tenkte jeg før jeg fikk barn, og så fikk jeg barn selv😄 For min del kort oppsummert, ble 100% alenemor, ble syk, ikke sunn nok mat, lite trening, og hjemme hver kveld. Og når jeg satt der hjemme hver kveld, helt skutt i sofaen, så ble det gjerne godteri. Tidligere mer tid til sunn mat, trening, farting med venner om kveldene, lite godteri. Anonymkode: 0e40f...062 25
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #6 Skrevet 10. juni 2020 Spnt skjer. Jeg tenkte litt det samme før jeg fikk barn. Ikke nå lenger og håper at jeg til slutt klarer å bli kvitt de ekstra kiloene jeg fikk. Men det er ikke lett det. Anonymkode: f8988...7aa 10
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #7 Skrevet 10. juni 2020 Det er vel enten fordi de har fått problemer med hormoner, stoffskifte osv, slik at de ikke kan noe for det, eller fordi de rett og slett har sluttet å bry seg om hvordan de ser ut og spiser hva de vil. Barnet har blitt det viktigste i verden, så eget utseende føles ikke lenger så viktig. Jeg har en venninne som fødte for to år siden og fortsatt veier 20 kg mer enn før fødsel, men hun har fått konstantert problemer med hormoner. Selv veier jeg 3 kg mindre enn før fødsel, fordi hormonene mine er som de skal, og jeg bryr meg fortsatt om hvordan jeg ser ut (uten at det blir for stort fokus på det) og er fortsatt opptatt av å spise helt vanlig, sunn mat. Jeg er mer aktiv enn før pga babyen, så derfor veier jeg litt mindre nå enn før graviditeten. Anonymkode: 8b581...115 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #8 Skrevet 10. juni 2020 Kroppen forandrer seg etter man har født barn. Selv har jeg gått ned i vekt pga. jeg løper etter barna dagen lang og har lite egentid. Trening er bar så glemme, og for de som tenderer mot å snacke på kveldstid, mens de uansett er bundet til hjemmet, så er det ikke noe rart hvis de går litt ekstra opp i vekt. Anonymkode: 0920a...78c 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #9 Skrevet 10. juni 2020 Lurer du virkelig på dette? Synes det er frekt jeg... Naivt. Anonymkode: 8b61b...d46 23
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #10 Skrevet 10. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Altså hormonell ubalanse er veldig reelt. Jeg feks har født fire barn. Ved vær graviditet har jeg gått ned kilo. Jeg var mye tynnere etter en før graviditeten. Men så begynte jeg og amme og jeg raste opp i kg. Om jeg ikke spiste nok mistet jeg melken, spiste jeg så la jeg på meg. Det finnes disse også selv om de fleste faktisk går ned Anonymkode: f9e89...1e0 Altså. Man går ikke opp i vekt av amming. Man kan også spise nok uten å doble vekta uten å miste melka. Hormonell ubalanse kanskje, men man legger ikke på seg av det. Mat inn = mat ut. Så enkelt er det. Hvorfor enkelte skal unnskylde seg er et stort mysterium, men ingen som legger på seg uten å spise mer enn man forbrenner! Anonymkode: 37948...8ee 11
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #11 Skrevet 10. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme tenkte jeg før jeg fikk barn, og så fikk jeg barn selv😄 For min del kort oppsummert, ble 100% alenemor, ble syk, ikke sunn nok mat, lite trening, og hjemme hver kveld. Og når jeg satt der hjemme hver kveld, helt skutt i sofaen, så ble det gjerne godteri. Tidligere mer tid til sunn mat, trening, farting med venner om kveldene, lite godteri. Anonymkode: 0e40f...062 Takk for et ærlig svar. Noe av det sjeldne her inne i slike tråder. Anonymkode: 37948...8ee 10
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #12 Skrevet 10. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Altså. Man går ikke opp i vekt av amming. Man kan også spise nok uten å doble vekta uten å miste melka. Hormonell ubalanse kanskje, men man legger ikke på seg av det. Mat inn = mat ut. Så enkelt er det. Hvorfor enkelte skal unnskylde seg er et stort mysterium, men ingen som legger på seg uten å spise mer enn man forbrenner! Anonymkode: 37948...8ee Nei, det er ikke så enkelt når den hormonelle ubalansen gjør at man må spise så lite at det blir umenneskelig for å ikke gå opp i vekt. I tillegg trenger man jo næring for å amme. Les litt om emnet. Ble selv forbauset.. Anonymkode: 4bb07...6ad 12
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #13 Skrevet 10. juni 2020 Barna er jo på plass, så da kan man kose seg med god mat. Anonymkode: fa661...8c8 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #14 Skrevet 10. juni 2020 Hehe jeg raste ned i vekt og så nesten ut som før jeg ble gravid etter bare noen måneder med førstemann. Nå er nr 2 litt over 2 år og fortsatt syns jeg det ser ut som jeg fødte for en uke eller to siden. Løper etter ungene, men det blir nok for mye snacks. Fått meg fitbit nå, så mulig det ser litt bedre ut over sommeren 😆 Anonymkode: 04549...da0
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #15 Skrevet 10. juni 2020 Tenkte det samme som deg før jeg fikk barn. Fødte for tre måneder siden, har fortsatt 7 kg igjen, men har fått navlebrokk og klarer ikke trene mer. Har veldig smerter. Så vær litt forsiktig før du dømmer. Anonymkode: c625b...e5e 14
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #16 Skrevet 10. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså. Man går ikke opp i vekt av amming. Man kan også spise nok uten å doble vekta uten å miste melka. Hormonell ubalanse kanskje, men man legger ikke på seg av det. Mat inn = mat ut. Så enkelt er det. Hvorfor enkelte skal unnskylde seg er et stort mysterium, men ingen som legger på seg uten å spise mer enn man forbrenner! Anonymkode: 37948...8ee Du tar feil Anonymkode: e2b43...8d3 15
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #17 Skrevet 10. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kroppen endrer seg, hormoner, skader, strekkmerker + mye stress med små barn og liten egentid. Mange har ikke en gang tid til å dusje, da er trening i siste rekke. Anonymkode: 4df11...363 Da må man begrense inntaket. Så enkelt, men så vanskelig. Anonymkode: 08f24...e57 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #18 Skrevet 10. juni 2020 Jeg tenkte det samme som deg, nå er snart 3 måneder siden jeg fødte og har fremdeles 10 -12 kilo å gå ned. Nå var jeg veldig tynn før jeg ble gravid og la på meg 25 kilo under graviditeten😬 Må si det er litt pga kostholdet, det blir litt vel mye snacks innimellom og så er jeg lite aktiv pga ungen. Anonymkode: ff0b8...432 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #19 Skrevet 10. juni 2020 Her har jeg fått ødelagt bekken som gjør det vanskelig å trene/bevege meg i den grad at jeg svetter av det. Hadde jeg feks blitt deprimert og trøstespist kunne jeg fin-fint blitt overvektig på kort tid. Har høy forbrenning og spiser lite, så er slank. Bare flaks hele greia (dersom man anser slank som målet). Har opplevd perioder i livet hvor forbrenningen går ned, og da får vekta opp selv om kosthold/aktivitet ikke endres. Anonymkode: 48057...e06 5
addict Skrevet 10. juni 2020 #20 Skrevet 10. juni 2020 Veldig enkelt. Lider av ekstrem svangerskapskvalme igjennom alle månedene av svangerskapene. Gikk naturligvis litt ned innen jeg fødte, men du kan jo se for deg hvordan det er å kunne spise mat igjen uten å være konstant kvalm hele tiden etter 8-9 mnd. I tillegg fikk jeg svangerskapsdepresjon. Når den gikk over og mannen var tilbake i jobb så var det nattamming og nattevåk og konstant utmattelse. Mat ble trøst og mye av gleden i hverdagen. Jeg spiste gjerne sjokolade til frokost, liksom. Ikke før hun ble 7-8 mnd så klarte jeg såvidt å begynne å ta meg sammen. Når pappaen tok permisjon så fikk jeg prioritert mer søvn og det å ha rutiner med jobb hjalp mye. Nå er hun 1,5 år og jeg har gått ned alle kiloene + en del til. 26,5 kilo ned. Er slankere enn noen sinne. Men det har ikke vært enkelt det heller. Veldig stolt av akkurat å ha klart det, men det er også et veldig klart bilde på at livet skjer. Det å gå ned i vekt krever veldig mye disiplin og overskudd. Har man ikke overskudd så er disiplin vanskelig. Jeg er ufattelig heldig som har en mann som lar meg sove og slappe av og gjøre det jeg trenger hver eneste gang jeg trenger det og han har mulighet til å steppe inn. Bortsett fra når han er bortreist i jobben så trenger jeg hverken være trøtt eller mer enn normalt sliten. Derfor har jeg klart å fokusere. Det er ikke alle som har det slik og som har overskudd til å holde seg disiplinert. 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå