AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Skrevet 10. juni 2020 Jeg har alltid hatt litt dårlig selvtillit og selvfølelse, og alltid sammenlignet meg med andre. F.eks har det vært sånn at jeg vil «være» som de jeg synes er pen, de man ser er selvsikker og har utstråling. Det er greit når det blir som en motivasjon, men jeg blir jo aldri som dem, og jeg ser ikke ut som dem. Når jeg innser det er det veldig negativt. Nå er jeg blitt 35 år, og enda er det et par stk jeg vil «være som.» Hvordan kan jeg legge fra meg denne «uvanen?» Anonymkode: faa0c...617
Fragaria Skrevet 10. juni 2020 #2 Skrevet 10. juni 2020 Hva er det med de som du liker så godt? Eller hva tror du det er med de? Det er ikke dumt å ha noe å strekke seg etter, noen å se opp til. Men ikke så lurt når man samtidig trykker seg selv ned. Det går an å snu tankene, og lære seg å sette pris på seg selv og det en har, men det er ikke gjort i en fei. Man må jobbe litt, og lære å kjenne igjen de automatiske tankene man har, stoppe de, og lære seg å tenke annerledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå