AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #21 Skrevet 10. juni 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Du blir ikke testet om du jobber de stedene du nevner heller. Selv ikke om du har noen av de alvorlige symptomene... Politikerne fører befolkningen bak lyset. De lyver og skaper falsk trygghet. Anonymkode: d7f7f...f09 Erna leverer som vanlig. Mye prat og lite handling. Hvor lenge har vi hørt at 100-tusenvis skal testes?? En skandale synes jeg. Anonymkode: 1d216...328 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #22 Skrevet 10. juni 2020 En her i husstanden ble testet i dag, det gikk veldig greit. Ikke spesielt alvorlige symptomer heller. Fortalte at vi har hatt litt svak forkjølelse hos ungene, og at hun nå kjente noen svake symptomer selv. (Litt tung i hodet, litt vondt i halsen). Ikke i risikogruppe. Hun ringte i dag, først fastlegen. Der ble hun henvist til Koronatelefonen, og de gav henne time samme dag. Testen gikk helt fint, ikke veldig ubehagelig og det gikk raskt. Dette var i Viken. Anonymkode: 8ad80...f47 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #23 Skrevet 10. juni 2020 Når vet man når man burde testes? Jeg har hatt lett hoste og nysing siden starten av Januar og dette har ikke avtatt. Hvilke symptomer burde jeg da være obs på ift dette viruset? Vil absolutt ikke smitte andre og har isolert meg siden starten av dette. Har en eldre mor som jeg gjerne vil besøke, men dette utsetter jeg så lenge det er mulig Anonymkode: b600c...888
ItchyBitchySpider Skrevet 10. juni 2020 #24 Skrevet 10. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når vet man når man burde testes? Jeg har hatt lett hoste og nysing siden starten av Januar og dette har ikke avtatt. Hvilke symptomer burde jeg da være obs på ift dette viruset? Vil absolutt ikke smitte andre og har isolert meg siden starten av dette. Har en eldre mor som jeg gjerne vil besøke, men dette utsetter jeg så lenge det er mulig Anonymkode: b600c...888 Man har vel ikke Corona i seks måneder i strekk. Så jeg hadde ikke stresset. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #25 Skrevet 10. juni 2020 49 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev: Man har vel ikke Corona i seks måneder i strekk. Så jeg hadde ikke stresset. Har lest om folk som har vært syke i minst 60 dager. jeg har selv hatt masse rare symptomer siden mars (men ikke vært syk eller hatt noe sykdomsforløp). Så man kan jo begynne å lure Anonymkode: bf84c...417
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #26 Skrevet 10. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lykke til. Min kollega med mange symptomer måtte sitte i karantene i to uker i påvente av test. Dette var i forrige uke. Anonymkode: 4fa6d...13d Dette er det jeg er redd for! Jeg vil jo ta test for å hest slippe karantene, men man kommer i karantene uansett? det er jo helt håpløst.. mest sannsynlig er jeg ikke syn men det hadde vert kjekt å vite siden jeg snart skal til tannlegen og sånt.. Anonymkode: cb7aa...c96
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #27 Skrevet 10. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: En her i husstanden ble testet i dag, det gikk veldig greit. Ikke spesielt alvorlige symptomer heller. Fortalte at vi har hatt litt svak forkjølelse hos ungene, og at hun nå kjente noen svake symptomer selv. (Litt tung i hodet, litt vondt i halsen). Ikke i risikogruppe. Hun ringte i dag, først fastlegen. Der ble hun henvist til Koronatelefonen, og de gav henne time samme dag. Testen gikk helt fint, ikke veldig ubehagelig og det gikk raskt. Dette var i Viken. Anonymkode: 8ad80...f47 Hvor i Viken? Bor selv i Drammen og skulle gjerne tatt test.. fikk dere svar allerede? eller hvor lang tid tar det? Anonymkode: cb7aa...c96
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #28 Skrevet 10. juni 2020 55 minutter siden, ItchyBitchySpider said: Man har vel ikke Corona i seks måneder i strekk. Så jeg hadde ikke stresset. Akkurat det jeg tenkte meg. Tenkte mer på hvilke andre symptomer jeg burde være obs på. Jeg kommer ikke til å teste meg før jeg merker endring Takk for svar Anonymkode: b600c...888
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #29 Skrevet 10. juni 2020 Ringte legevakt da hele familien hadde sår hals og var tett i nesa. Vi ble testet to dager senere ved oppmøte i et testtelt. Fikk telefon fra legevakt samme kveld: «negativ test, hold dere hjemme til symptomer er borte+ 1 dag uten symptom» (Sår hals, tett nese, tap av smak/ luktesans, forvirring, slapphet, rennende nese, magevondt, diaré, feber, hoste, rennende øyne, pustevansker..). vi hadde alle kun milde forkjølelses symptomer (sår hals, tett nese, vondt i hodet, slappe, lett/ ingen feber, litt hoste). Anonymkode: baed2...70f 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #30 Skrevet 10. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ringte legevakt da hele familien hadde sår hals og var tett i nesa. Vi ble testet to dager senere ved oppmøte i et testtelt. Fikk telefon fra legevakt samme kveld: «negativ test, hold dere hjemme til symptomer er borte+ 1 dag uten symptom» (Sår hals, tett nese, tap av smak/ luktesans, forvirring, slapphet, rennende nese, magevondt, diaré, feber, hoste, rennende øyne, pustevansker..). vi hadde alle kun milde forkjølelses symptomer (sår hals, tett nese, vondt i hodet, slappe, lett/ ingen feber, litt hoste). Anonymkode: baed2...70f Men hva er vits i den smertefulle testen hvis man uansett må i karantene, om testen er positiv eller negativ? Er jo helt dust. Anonymkode: 4fa6d...13d
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #31 Skrevet 10. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor i Viken? Bor selv i Drammen og skulle gjerne tatt test.. fikk dere svar allerede? eller hvor lang tid tar det? Anonymkode: cb7aa...c96 Østfold. Fikk ikke svar ennå. I infoskrivet stod det ikke hvor lang tid vi måtte vente, lurer på om det skulle ta et par dager. De ringer uansett. Anonymkode: 8ad80...f47 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #32 Skrevet 10. juni 2020 30 minutter siden, AnonymBruker said: Men hva er vits i den smertefulle testen hvis man uansett må i karantene, om testen er positiv eller negativ? Er jo helt dust. Anonymkode: 4fa6d...13d Hvis den er positiv skal du i isolasjon, ikke karantene. Anonymkode: 143a3...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #33 Skrevet 10. juni 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Når vet man når man burde testes? Jeg har hatt lett hoste og nysing siden starten av Januar og dette har ikke avtatt. Anonymkode: b600c...888 Nysing er en sterk indikasjon på at ikke det er corona, men det er ikke normalt å gå sånn i et halvt år så jeg ville snakket med lege likevel. For enkelte er det et symptom på alvorligere sykdommer. Anonymkode: 143a3...6bf
Luckiness Skrevet 10. juni 2020 #34 Skrevet 10. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det står på nettsiden deres at man skal holde seg hjemme hvis man føler seg i dårlig form og ringe enten lege, legevakt eller koronatlf. Så avgjør de om du bør testes eller ikke. Men hvis det er akutt med feber, så ringer man legevakten på 113. Anonymkode: a1e1d...5b8 Man ringer ikke 113 ved akutt feber. Man ringer legevakten på 116117. Men altså det går fint an å vente en dag. Man trenger ikke å ringe kl 23 på kvelden dersom feberen kom sent. 113 er for nødsituasjoner hvor en trenger hjelp av helsepersonell umiddelbart. Ved feber trenger de færreste dette. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #35 Skrevet 10. juni 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kontaktet koronatelefonen OG fastlegen i DAG for å forhøre meg om jeg skal testes fordi jeg har et av de alvorlige symptomene. Jeg fikk beskjed om å gå på jobb i morgen, det er ca.700perspner på arbeidsplassen min, som jeg er i åpent landskap sammen med. Anonymkode: d7f7f...f09 Spør dem rett ut hvorfor de mener du skal gå på jobb når helseminister Bent Høie og de andre helsetoppene gjentar hver dag på pressekonferansen at man skal holde seg hjemme hvis man har slike symptomer. Anonymkode: 143a3...6bf 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #36 Skrevet 10. juni 2020 Jeg ble testet da jeg kom på akuttmottaket i dag. Min "ledsager" ble også testet for å kunne bli med meg inn, da jeg var livredd. Fikk inntrykk av at det var standard ved enten et bittelite symptom, eller om du hadde vært med noen som hadde et bittelite symptom. Jeg var sår i halsen fordi jeg hadde kastet opp hele natten, og ble derfor testet. Fikk svar på 1 time. Jeg har inntrykk av at det er ganske enkelt og fritt frem for alle som vil teste seg i byen min i alle fall. Man kan ringe direkte og avtale time. For å få ta testen hjemme må man ha sterkere/flere symptomer, for det er legevakt som har ansvar for hjemmetestingen. Anonymkode: 91b6d...021 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #37 Skrevet 10. juni 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva er vits i den smertefulle testen hvis man uansett må i karantene, om testen er positiv eller negativ? Er jo helt dust. Anonymkode: 4fa6d...13d Nei, dersom testen er negativ så slipper du å gå igjennom alle du har hatt kontakt med slik at de også må i karantene. Ved luftveissymptomer og negativ test, så må du ikke i noen karantene, bare holde deg vekke fra folk til du er symptomfri. Anonymkode: 2cb39...3ef 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #38 Skrevet 10. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, dersom testen er negativ så slipper du å gå igjennom alle du har hatt kontakt med slik at de også må i karantene. Ved luftveissymptomer og negativ test, så må du ikke i noen karantene, bare holde deg vekke fra folk til du er symptomfri. Anonymkode: 2cb39...3ef Har hørt at flere fikk beskjed om å være i isolasjon i 10 eller 14 dager ved negativ corona-test og luftveissymptomer. Og i tillegg holde seg i isolasjon inntil man har vært symptomfri i 1 eller 2 døgn. Anonymkode: 78de9...982
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #39 Skrevet 10. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hva er vits i den smertefulle testen hvis man uansett må i karantene, om testen er positiv eller negativ? Er jo helt dust. Anonymkode: 4fa6d...13d Om den var positiv MÅ man være i karantene lengre enn om man har negativ test. Jeg gikk på jobb dagen etter negativ test. Det kunne jeg ikke gjort med positiv test. Anonymkode: baed2...70f 2
ItchyBitchySpider Skrevet 10. juni 2020 #40 Skrevet 10. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hørt at flere fikk beskjed om å være i isolasjon i 10 eller 14 dager ved negativ corona-test og luftveissymptomer. Og i tillegg holde seg i isolasjon inntil man har vært symptomfri i 1 eller 2 døgn. Anonymkode: 78de9...982 Det er jo helt feil.
Anbefalte innlegg