AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Skrevet 10. juni 2020 Sønnen vår kom fra en bursdag hvor en del av barna (førsteklassinger) hadde fått lov til å bade, og noen hadde ufrivillig badet. Regner med de bare var på grunna, men jeg kjenner ikke vannet, og vet ikke om det er sånn at det plutselig kan bli dypt. Jeg er heller ikke sikker på hvor mange voksne som var tilstede, men de var en hel klasse, hvor det kan bli ganske viltert. Jeg kjenner jeg reagerte ganske kraftig da jeg fikk vite dette. Vi har ikke gitt tillatelse til bading, og sønnen vår er heller ikke helt trygg i vannet. Vi opplevde også i fjor en nestenulykke i et lite oppblåsbart basseng, så vi vet at det bare skal noen få sekunders uoppmerksomhet til før noe kan skje. Det er mulig det var dumt av oss å ikke bli med, men heller tenke at det var sunn fornuft at man ikke tok på seg ansvaret for en hel klasse og samtidig la noen bade. At noen badet ufrivillig må jo bety at de heller ikke hadde helt kontroll på alle? Er jeg hysterisk, eller ville dere tenkt det samme? Anonymkode: 37d54...a70 4
Sunshineyellow Skrevet 10. juni 2020 #2 Skrevet 10. juni 2020 Absolutt ikke greit! Da skulle de stått i invitasjonen og de skulle ha spurt om hvem som kan svømme, spurt om barnet får lov til å svømme og hvor mange voksne det er der. Og i 1.klasse er det ikke alle som kan svømme og ikke er de så alt for flinke heller. 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #3 Skrevet 10. juni 2020 En annen ting er jo at man lett kan bli forkjølet hvis man bader i for kaldt vann. Ikke greit overhodet, jeg hadde blitt forbanna. Anonymkode: bf09a...33d 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #4 Skrevet 10. juni 2020 Sant. Også tenker jeg at uansett om de mente det var forsvarlig og det stod voksne og passet på, så er det respektløst ovenfor oss foreldre. Når vi sender barna avgårde i bursdag, så må jo vi kunne være trygge på at aktiviteter som er spesielt utsatt for ulykker (i værste fall) kan skje, skal være godkjent på forhånd! 2 timer siden, Sunshineyellow skrev: Absolutt ikke greit! Da skulle de stått i invitasjonen og de skulle ha spurt om hvem som kan svømme, spurt om barnet får lov til å svømme og hvor mange voksne det er der. Og i 1.klasse er det ikke alle som kan svømme og ikke er de så alt for flinke heller. Anonymkode: 37d54...a70 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #5 Skrevet 10. juni 2020 Kommer jo helt an på om det var voksne der og hvor mange Anonymkode: 79e91...1b7
Kenelz Skrevet 10. juni 2020 #6 Skrevet 10. juni 2020 Det er faktisk ikke greit, uansett hvor mange voksne var tilstede. 4
GammelKaktus Skrevet 10. juni 2020 #7 Skrevet 10. juni 2020 Det er overhodet ikke greit når det ikke er avtalt på forhånd. Hvor mange voksne de var spiller ingen rolle, mitt barn skal ikke bade uten at jeg vet det. 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #8 Skrevet 12. juni 2020 Takk for svar alle. Ser ut til at jeg ikke var helt hysterisk! TS Anonymkode: 37d54...a70 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #9 Skrevet 12. juni 2020 Hvis det var langgrunt synes jeg du er litt hysterisk. Skal du detaljstyre hva barnet får være med på må du nesten bli med i bursdagen og passe på ham. Når det er sagt ba jeg foreldrene bli med på bursdagen i fjor da vi var ved et vann og barna vasset og sånn. Fordi jeg ikke ønsker å ha ansvaret hvis andre ikke har oppdratt barna sine og de ikke hører etter og ender opp med å stikke av eller drukne. Men siden min unge gjør som hun får beskjed om hadde jeg ikke stresset hvis hun fikk bade i en bursdag nei, eller på besøk hos noen. (Har også førsteklassing) Anonymkode: 12d5a...a52 4
våren14 Skrevet 12. juni 2020 #10 Skrevet 12. juni 2020 Finnes ikke greit eller forsvarlig. «Druknet i barnebursdag» er en ekstremt tragisk overskrift som helt klart kan inntreffe. Hadde aldri noen sinne turt å ha ansvar for at barn skal bade i en bursdag med mindre alle har med en egen forelder som har akseptert opplegget. 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #11 Skrevet 12. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis det var langgrunt synes jeg du er litt hysterisk. Skal du detaljstyre hva barnet får være med på må du nesten bli med i bursdagen og passe på ham. Når det er sagt ba jeg foreldrene bli med på bursdagen i fjor da vi var ved et vann og barna vasset og sånn. Fordi jeg ikke ønsker å ha ansvaret hvis andre ikke har oppdratt barna sine og de ikke hører etter og ender opp med å stikke av eller drukne. Men siden min unge gjør som hun får beskjed om hadde jeg ikke stresset hvis hun fikk bade i en bursdag nei, eller på besøk hos noen. (Har også førsteklassing) Anonymkode: 12d5a...a52 Det er ikke langgrunt. De har feiret der før uten at det har vært noe problem, eller snakk om bading. Barna spurte de voksne i bursdagen, så det var ikke sånn de bare gjorde det uten å høre etter ;). Jeg reagerte mest på at de fikk «ja». På skolen er jo sånt superstrengt. Anonymkode: 37d54...a70 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #12 Skrevet 12. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var det utelukkende bading som det var mulig å finne på der, men ingenting annet? Hva om noen av barna overhodet ikke hadde lyst til å bade i det hele tatt? Fantes det ett par forskjellige "aktiviteter" som barna kunne finne på der, hvis de egentlig ikke hadde lyst yil å bade? Anonymkode: 8ba06...264 De har vært der før, og har ikke vært noe problem å finne på andre ting enn bading da. Det var jo aldri snakk om at det skulle være bading i bursdagen. Og dette vannet ligger rett ved siden et utleielokalet, og det er der bursdagene har foregått tidligere. Derfor var jeg dum nok som trodde det kom til å bli som tidligere, og at folk var oppegående nok til å si nei når 6-7 åringer spør om å få bade. Anonymkode: 37d54...a70 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #13 Skrevet 12. juni 2020 Jeg synes faktisk du er litt hysterisk, selv om jeg muligens ville blitt det selv. Det gikk bra. Hva skal du gjøre med det? Anonymkode: 1f5c6...363 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #14 Skrevet 12. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes faktisk du er litt hysterisk, selv om jeg muligens ville blitt det selv. Det gikk bra. Hva skal du gjøre med det? Anonymkode: 1f5c6...363 Jeg har ikke sagt jeg skal gjøre noe med det? Det gikk bra, ja, men jeg kunne bare ikke fatte hvordan noen voksne i det hele tatt turte å ta på seg ansvaret for 23-24 barn hvorav en del badet! De måtte avslutte bursdagen tidligere fordi noen også hadde falt uti med klærne, og var kalde og våte. Anonymkode: 37d54...a70 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #15 Skrevet 12. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke sagt jeg skal gjøre noe med det? Det gikk bra, ja, men jeg kunne bare ikke fatte hvordan noen voksne i det hele tatt turte å ta på seg ansvaret for 23-24 barn hvorav en del badet! De måtte avslutte bursdagen tidligere fordi noen også hadde falt uti med klærne, og var kalde og våte. Anonymkode: 37d54...a70 Det er jo ikke en FIN bursdagsfeiring når noen av gjestene (små barn) faller uti et vann, blir kalde og våte og dermed må dra hjem tidligere. De hadde tydeligvis ikke god nok kontroll til å faktisk ha et bursdagsselskap ved et vann... Anonymkode: 3360f...9be 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #16 Skrevet 12. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke en FIN bursdagsfeiring når noen av gjestene (små barn) faller uti et vann, blir kalde og våte og dermed må dra hjem tidligere. De hadde tydeligvis ikke god nok kontroll til å faktisk ha et bursdagsselskap ved et vann... Anonymkode: 3360f...9be Nei, det var en kaotisk feiring har jeg fått inntrykk av! De som hadde falt uti var barn som hadde fått lov til å vasse, med buksene oppbrettet. Så alt hadde nok gått helt fint hvis de voksne bare hadde sagt nei til bading/vassing slik det har blitt gjort i andre bursdager. Anonymkode: 37d54...a70 3
Mrs Robinson Skrevet 12. juni 2020 #17 Skrevet 12. juni 2020 Hadde vært fullstendig uaktuelt. Andre foreldre har 0 kontroll på hvor svømmedyktig mitt eller andres barn er. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #18 Skrevet 12. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis det var langgrunt synes jeg du er litt hysterisk. Skal du detaljstyre hva barnet får være med på må du nesten bli med i bursdagen og passe på ham. Når det er sagt ba jeg foreldrene bli med på bursdagen i fjor da vi var ved et vann og barna vasset og sånn. Fordi jeg ikke ønsker å ha ansvaret hvis andre ikke har oppdratt barna sine og de ikke hører etter og ender opp med å stikke av eller drukne. Men siden min unge gjør som hun får beskjed om hadde jeg ikke stresset hvis hun fikk bade i en bursdag nei, eller på besøk hos noen. (Har også førsteklassing) Anonymkode: 12d5a...a52 Alle barn kan drukne. Også veloppdragne. For noen merkelige holdninger du har. Anonymkode: b6841...440 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #19 Skrevet 12. juni 2020 Hva mener du med «ufrivillig»?? Tvang de ungene til å bade?? Anonymkode: 5affe...f6d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #20 Skrevet 13. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med «ufrivillig»?? Tvang de ungene til å bade?? Anonymkode: 5affe...f6d Det oppstod uhell. Altså barn som fikk lov til å vasse, og som ikke hadde tenkt til å bade falt uti. Anonymkode: 37d54...a70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå