AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Skrevet 10. juni 2020 På ønskelisten hennes står det rettetang, krølltang, sminke, neglelakk,sminkespeil og bh fra wow. Hun har ikke kommet i puberteten. Jeg har ikke barn selv, men husker fra min egen barndom på tidlig 90 - tallet at jeg ikke ønsket meg sånne ting når jeg var 11 år. Vi lever jo i en veldig utseendefokusert verden og de som er 11 år nå har vel de samme interessene som 13- 14 åringer og det er helt sykt synes jeg. Hva kan jeg gi henne som hun kommer til å like, men som ikke er sminke og krølltenger? Tidligere har jeg gitt henne gavekort på kino, gavekort på h&m, klær, Mikke Mus badehåndduk og sånn fancy rumpetaske som kan henge på tvers. Noen tips? Anonymkode: 0f20a...1dd
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #2 Skrevet 10. juni 2020 Badebomber hvis de har badekar Bakesett for barn Kokkekniv for barn Hobbyboks Maleutstyr Ukulele Hodetelefoner Anonymkode: 63aac...19f
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #3 Skrevet 10. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Badebomber hvis de har badekar Bakesett for barn Kokkekniv for barn Hobbyboks Maleutstyr Ukulele Hodetelefoner Anonymkode: 63aac...19f Hodetlf er ikke bra nok, det skal være ipods til kr 2000- og det fikk hun nylig av bestemoren. Hun har gitar og hun har sluttet å male/tegne for det er barnslig, sier hun. Kanskje bakesett kan være noe🙂Jeg hadde selv Mikke Mus kokebok som jeg fikk på min 10 årsdag, og som jeg ble veldig glad for og brukte mye når jeg lærte meg å bake. Anonymkode: 0f20a...1dd
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #4 Skrevet 10. juni 2020 Hvorfor ikke kjøpe det hun ønsker seg? Anonymkode: f7d69...83a 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #5 Skrevet 10. juni 2020 https://lekmer.no/furniture-speil-smykkeoppbevaring-med-led-belysning-hvit/p/24054 Noe sånt feks Anonymkode: f7d69...83a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #6 Skrevet 10. juni 2020 Deksler/ tilbehør til mobil, gavekort på XXL er lign hvis hun driver med sport, gavekort til klatrepark/ badeland eller lign. Ps - min jente på 9 år ønsker seg mye av det samme som denne 11-åringen, er nok ikke så uvanlig nå til dags🙈 Anonymkode: 74dd6...268 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #7 Skrevet 10. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke kjøpe det hun ønsker seg? Anonymkode: f7d69...83a Fordi jeg forstår ikke at så små barn bare vil ha sminke og dill dall. De er jo barn og ikke tenåringer på 16 år. Er det ikke litt for tidlig å begynne å bry seg om det i 10-11 års alderen? Jeg har ikke krølltang engang og jeg har langt hår, men nå er ikke jeg så veldig dollete da. Ts Anonymkode: 0f20a...1dd
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #9 Skrevet 10. juni 2020 Jeg gir ingenting til mine tantebarn. Så jeg er den gjerrige og kjipe tanta. Jeg er ikke fan av å gi gaver som ikke varer, så istedet får de bursdagskort og aksjer☺️ Anonymkode: 25fb4...9bb
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #10 Skrevet 10. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg forstår ikke at så små barn bare vil ha sminke og dill dall. De er jo barn og ikke tenåringer på 16 år. Er det ikke litt for tidlig å begynne å bry seg om det i 10-11 års alderen? Jeg har ikke krølltang engang og jeg har langt hår, men nå er ikke jeg så veldig dollete da. Ts Anonymkode: 0f20a...1dd Det er sånn det er, noen er opptatt av det andre ikkeå Anonymkode: f7d69...83a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #11 Skrevet 10. juni 2020 Ville kjøpt noe på ønskelista. De er forskjellige og det er det hun Liker. Anonymkode: 8f1a8...b06
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #12 Skrevet 10. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ville kjøpt noe på ønskelista. De er forskjellige og det er det hun Liker. Anonymkode: 8f1a8...b06 De er jo ikke barn lenger hvis de bare ønske seg voksen ting? Jeg synes det er trist. Hun har allerede begynt å dra buksen opp i underlivet og rumpa for at mest mulig skal synes. 🙄 Ts Anonymkode: 0f20a...1dd
Gjest Trynefaktor Skrevet 10. juni 2020 #14 Skrevet 10. juni 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: På ønskelisten hennes står det rettetang, krølltang, sminke, neglelakk,sminkespeil og bh fra wow. Hun har ikke kommet i puberteten. Jeg har ikke barn selv, men husker fra min egen barndom på tidlig 90 - tallet at jeg ikke ønsket meg sånne ting når jeg var 11 år. Vi lever jo i en veldig utseendefokusert verden og de som er 11 år nå har vel de samme interessene som 13- 14 åringer og det er helt sykt synes jeg. Hva kan jeg gi henne som hun kommer til å like, men som ikke er sminke og krølltenger? Tidligere har jeg gitt henne gavekort på kino, gavekort på h&m, klær, Mikke Mus badehåndduk og sånn fancy rumpetaske som kan henge på tvers. Noen tips? Anonymkode: 0f20a...1dd Oi, det var tidlig. Min 11-åring fikk en del bamser av venninnene da hun hadde bursdag i februar. Fikk klær av oss,noen med Mikke Mus på. Hun er kanskje litt barnslig igjen,men jeg synes de kan få gaver i tråd med hva de ønsker seg. Uten å ta helt av;) Hva med badebomber? Lush har mange kule. Normal har noen. Body shop har noen nye badeskum og dusjsåper som lukter veldig godt. Banan,sitron og agurk er favoritter her. Evt gi henne penger så kan hun spare til det hun ønsker seg:)
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #15 Skrevet 10. juni 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er jo ikke barn lenger hvis de bare ønske seg voksen ting? Jeg synes det er trist. Hun har allerede begynt å dra buksen opp i underlivet og rumpa for at mest mulig skal synes. 🙄 Ts Anonymkode: 0f20a...1dd En krølltang , speil og bh er da ikke voksenting. Hvorfor spør du om ønsker om du uansett ikke vil kjøpe noe derfra Anonymkode: f7d69...83a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #16 Skrevet 10. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: En krølltang , speil og bh er da ikke voksenting. Hvorfor spør du om ønsker om du uansett ikke vil kjøpe noe derfra Anonymkode: f7d69...83a Jeg skrev at hun har gitar og iPods, så da er det ikke vits å gi henne ukulele og hodetelefoner.. Ts Anonymkode: 0f20a...1dd
Ullvott Skrevet 10. juni 2020 #17 Skrevet 10. juni 2020 Hva med å gi henne gavekort på Wow? Da kan hun kjøpe undertøyet selv hvis du ikke er bekvem med det. Det er ikke akkurat uvanlig at 11-åringer begynner å få interessen for å være litt jålete. Sånn var jeg som 11-åring også, og jeg er godt over 40, så det er ikke nytt, heller. Både neglelakk og lipglosser er jo ganske enkelt og "ufarlig" å gi til en tween, og noe jeg har gitt til flere. Det har absolutt vært vellykket. En forundringspakke med f.eks badebombe, et par rimelige øredobber, en lipgloss og en neglelakk (eller liknende) ville vært innertier hos tweensene i vår omgangskrets, i alle fall. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #18 Skrevet 10. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev at hun har gitar og iPods, så da er det ikke vits å gi henne ukulele og hodetelefoner.. Ts Anonymkode: 0f20a...1dd Hæ? Anonymkode: f7d69...83a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #19 Skrevet 10. juni 2020 Disse bøkene: Ingenlund, Morrigans forbannelse og Vundersmed, Alle Harry Potter/filmene i samleboks. Fila-sko Blå neglelakk Smykkeskrin Dagbok Kule skrivesaker, pennal osv Et klesplagg Spikkekniv Hør med foreldrene: sykkelhjelm, redningsvest, sovepose, koffert? Et speil til rommet, fine puter? Penger Anonymkode: 785b3...782
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #20 Skrevet 10. juni 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er jo ikke barn lenger hvis de bare ønske seg voksen ting? Jeg synes det er trist. Hun har allerede begynt å dra buksen opp i underlivet og rumpa for at mest mulig skal synes. 🙄 Ts Anonymkode: 0f20a...1dd Hun drar opp buksa fordi hun syns det er fint, fordi de andre gjør det, fordi det er moderne for jentene nå. Ikke for at «alt skal synes». Anonymkode: 785b3...782
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå