Gå til innhold

Hvor lenge disse sykt strenge reglene for sykdom i barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er nå hjemme med barn med bittelitt snørr på 17. dagen. Hun kommer sikkert ikke til å bli helt kvitt denne snørra før sommeren. Jeg jublet 20. april og trodde vi enderlig skulle få barnehagen tilbake, men den gang ei. Jeg spurte om det hjalp å teste for korona for å bevise at det ikke var det, men nei, barnet får uansett ikke komme tilbake til barnehagen😫 vi går på veggen alle mann, jobben maser og er lei av å ikke kunne regne med oss. 

Anonymkode: 96e38...20b

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opplever at det er veldig individuelt fra barnehage til barnehage. Jobber som pedagogisk leder selv og vi sender ikke hjem barn med blankt snørr uten andre symptomer (feks nyser mye eller hoster) 😊

Anonymkode: 102d4...d1f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi er nå hjemme med barn med bittelitt snørr på 17. dagen. Hun kommer sikkert ikke til å bli helt kvitt denne snørra før sommeren. Jeg jublet 20. april og trodde vi enderlig skulle få barnehagen tilbake, men den gang ei. Jeg spurte om det hjalp å teste for korona for å bevise at det ikke var det, men nei, barnet får uansett ikke komme tilbake til barnehagen😫 vi går på veggen alle mann, jobben maser og er lei av å ikke kunne regne med oss. 

Er pollensesong nå. Hadde villet tatt en allergitest. Gutten min har allergi og får dra i barnehagen siden det er kronisk. Symptomene hans ble bedre når vi startet på medisiner

Anonymkode: 9e00a...47d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Barn er alltid snørrete. De kan ikke sende barna hjem for blankt snørr. Ta en test og vis den til styrer. 

Anonymkode: 9dc86...c90

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Om dere får teste barnet og dere vil gjøre det, så gjør det. De kan ikke nekte barnet inn pga snørr om barnet tester negativt.

Anonymkode: f03b3...074

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når du får legeerklæring på at barnet er allergisk så får du sende i barnehagen. Prøve det?

Eller ta med barnet til legen for friskmelding? Eller ta en koronatest?

Anonymkode: 7cfa4...c6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blank snørr er ikke grunn nok til å nekte barnet å gå i barnehagen.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske håpløst. Som aleneforelder og jobbsøker er dette noe som gjør at attraktiviteten for arbeidsgivere er lav. Jeg kan jo risikere 50% fravær i uoverskuelig fremtid. 1-2-åringer er sjelden uten litt snørr e.l.

Anonymkode: 385ed...9bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blank snørr er ikke grunn nok til å nekte barnet å gå i barnehagen.

Dette.

barn med allergi har ikke tjukt farget snørr men blankt flytende

Anonymkode: 304c0...4bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du får legeerklæring på at barnet er allergisk så får du sende i barnehagen. Prøve det?

Eller ta med barnet til legen for friskmelding? Eller ta en koronatest?

Du får ikke legeerklæring på at tjukt farget snørr er allergi

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn er alltid snørrete. De kan ikke sende barna hjem for blankt snørr. Ta en test og vis den til styrer. 

Når barnehagene åpnet igjen var det INGEN snørrete barn, det var pinsen som satte igang snørret igjen.

Barn er snørrete fordi foreldre ikke tar ansvar og holder barna hjemme til de er snørrfrie slik at de alltid blir smittet igjen og igjen.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Her var og er det snørrete barn. Hadde ingenting med saken at barna blei holdt hjemme. Snørr er ikke altid sykdom. Hjelpes. I vår barnehage kommer snørrete barn fordi vi ser ingen grunn til å holde de hjemme. 

Anonymkode: 91bf4...36d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var og er det snørrete barn. Hadde ingenting med saken at barna blei holdt hjemme. Snørr er ikke altid sykdom. Hjelpes. I vår barnehage kommer snørrete barn fordi vi ser ingen grunn til å holde de hjemme. 

Anonymkode: 91bf4...36d

merkelig, hos oss har både foreldre og alle lagt merke til det og kommentert det, aldri hatt så mange friske unger vi og vi er over 70 unger. Da snakker jeg om farget tjukt snørr ikke blankt vel og merke.

Vi sender bare hjem de med tjukt farget snørr på ordre fra kommuneoverlegen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er pollensesong nå. Hadde villet tatt en allergitest. Gutten min har allergi og får dra i barnehagen siden det er kronisk. Symptomene hans ble bedre når vi startet på medisiner

Anonymkode: 9e00a...47d

Hjelper ikke, ikke at vi tror det er allergi, men vi fikk beskjed om at det ikke hjalp, ikke negativ koronatest, ikke allergi, ikke legemelding om at barnet ikke er smittsomt. Snørr=ingen barnehage! 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jo det kan de! Alle barn med enhver form for symptomer på sykdom blir sendt hjem. Det er korona-retningslinjer.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Om dere får teste barnet og dere vil gjøre det, så gjør det. De kan ikke nekte barnet inn pga snørr om barnet tester negativt.

Anonymkode: f03b3...074

Jo, jeg spurte. De argumenterte med at det er krise for dem om noen av de ansatte blir syke nå, så all sykdom er no go. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper ikke, ikke at vi tror det er allergi, men vi fikk beskjed om at det ikke hjalp, ikke negativ koronatest, ikke allergi, ikke legemelding om at barnet ikke er smittsomt. Snørr=ingen barnehage! 

ts

Tror barnehagen her bryter loven. Dere har bhg-plass, betaler for den osv, dermed har dere rettigheter og plikter. Å holde barnet hjemme når det er snørr OG andre luftveissymptomer. Og dere har rett på å sende barnet i bhg når det kun er snørr.

Undersøk om de har LOV til å ha andre retningslinjer enn andre.

Anonymkode: da58e...df0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når barnehagene åpnet igjen var det INGEN snørrete barn, det var pinsen som satte igang snørret igjen.

Barn er snørrete fordi foreldre ikke tar ansvar og holder barna hjemme til de er snørrfrie slik at de alltid blir smittet igjen og igjen.

Tull. Mine barn er snørrete til enhver tid. De holdes alltid hjemme ved tegn til sykdom, men snørrete er de alltid. Blankt snørr er ikke farlig. Hvis dere leser listen over symptomer på covid-19 vil dere se at snørr er mindre vanlig symptom. Det er ikke sunt å være frisk hele tiden heller. Det gjør deg mer utsatt for mer alvorlige sykdommer på sikt. Selvfølgelig skal vi prøve å unngå covid-19, men å holde et barn hjemme i 17 dager pga blankt snørr som eneste symptom er ingenting annet enn hysteri. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her har de ikke vært så strenge på snørr, men plutselig har flere barn fått feber og sår hals også, hvor det blanke snørrete har vært første symptom. Så nå må alle med snørr være hjemme. 

Anonymkode: 05901...1ed

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull. Mine barn er snørrete til enhver tid. De holdes alltid hjemme ved tegn til sykdom, men snørrete er de alltid. Blankt snørr er ikke farlig. Hvis dere leser listen over symptomer på covid-19 vil dere se at snørr er mindre vanlig symptom. Det er ikke sunt å være frisk hele tiden heller. Det gjør deg mer utsatt for mer alvorlige sykdommer på sikt. Selvfølgelig skal vi prøve å unngå covid-19, men å holde et barn hjemme i 17 dager pga blankt snørr som eneste symptom er ingenting annet enn hysteri. 

dette er ikke tull hos oss og de barna som alltid var snørrete var faktisk snørrfrie når barnehagen åpnet igjen det skal jeg love deg ikke er tull.

Om unga dine alltid er snørrete hva med en tur til legen?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...