AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Skrevet 10. juni 2020 Det vanlige maset om å få se den nyfødte er i gang. Mine foreldre bor ca to timer unna. De har ikke sett den lille. De har bedt oss på middag til helgen, men jeg kjenner jeg ikke vil. Det er fryktelig skittent hjemme hos dem. Hundehår overalt, klissete på gulvet, skittent servise, skitne kjeler, benker og badet ser ikke ut. Jeg orker ikke tanken på å ta med en nyfødt dit. Ikke bare er det skittent hos dem, men de vasker ikke hender og er generelt ikke spesielt opptatt av renslighet. Jeg har "glemt" å svare på middagsinvitasjonen. Anonymkode: 3ca43...fda
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #2 Skrevet 10. juni 2020 Er da bare å si "det ikke er lurt mtp på situasjonen vi er i nå, siden det er utrolig viktig med renslighet og god hygiene. Om vi skal på besøk når coronaen har roet seg, er det veldig viktig med gode hygienetiltak fra ALLE, ellers er det utelukket" Anonymkode: 22dfd...b32 9
Gjest ti10 Skrevet 10. juni 2020 #3 Skrevet 10. juni 2020 Hvis barnet er nyfødt (og du akkurat har født), er det kanskje ikke så aktuelt å hive seg i bilen og kjøre i to timer uansett? Det er vel bare å si at det er for tidlig osv. Og så kan du invitere dem til deg senere en gang.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #4 Skrevet 10. juni 2020 Inviter dem til deg da? Anonymkode: 1ca17...bca 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #5 Skrevet 10. juni 2020 Jeg ville sagt at det er for tidlig og at dere ikke har kommet inn i rutiner enda. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke vil. Anonymkode: 5da83...975 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #6 Skrevet 10. juni 2020 Jeg skjønner veldig godt at de ønsker å treffe den lille. Kan dere ikke invitere dem til dere? I tillegg er det greit å si at man skal vaske hendene før man får holde babyen Anonymkode: 20471...8cf 6
Fragaria Skrevet 10. juni 2020 #7 Skrevet 10. juni 2020 Ville, som de andre sier, invitert hjem til meg i stedet. Sett gjerne fram antibac som de kan bruke før de kommer inn døra. 😉 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #8 Skrevet 10. juni 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er da bare å si "det ikke er lurt mtp på situasjonen vi er i nå, siden det er utrolig viktig med renslighet og god hygiene. Om vi skal på besøk når coronaen har roet seg, er det veldig viktig med gode hygienetiltak fra ALLE, ellers er det utelukket" Anonymkode: 22dfd...b32 De forstår ikke hva god hygiene innebærer så jeg tror ikke det hjelper å si til dem hvor viktig god hygiene er 20 minutter siden, ti10 skrev: Hvis barnet er nyfødt (og du akkurat har født), er det kanskje ikke så aktuelt å hive seg i bilen og kjøre i to timer uansett? Det er vel bare å si at det er for tidlig osv. Og så kan du invitere dem til deg senere en gang. 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inviter dem til deg da? Anonymkode: 1ca17...bca 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville sagt at det er for tidlig og at dere ikke har kommet inn i rutiner enda. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke vil. Anonymkode: 5da83...975 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner veldig godt at de ønsker å treffe den lille. Kan dere ikke invitere dem til dere? I tillegg er det greit å si at man skal vaske hendene før man får holde babyen Anonymkode: 20471...8cf 10 minutter siden, Fragaria skrev: Ville, som de andre sier, invitert hjem til meg i stedet. Sett gjerne fram antibac som de kan bruke før de kommer inn døra. 😉 De vil ikke komme hit fordi det er for langt for dem å kjøre. De er gamle. Det er begrenset hva antibac hjelper på også, men jeg får prøve å drøye besøket lengst mulig. Anonymkode: 3ca43...fda
Fragaria Skrevet 10. juni 2020 #9 Skrevet 10. juni 2020 Foreslå å møtes et sted utendørs pga korona? Synes det er langt å reise en vei, så du kan jo foreslå å vente til babyen er større også. Forøvrig er ikke et skittent hjem farlig å være i, ikke for en liten baby som ikke har begynt å krype. Du er kanskje bekymret for mathygienen, at de skal kontaminere maten og dere bli forgiftet? Hva med å invitere de på restaurant i nærheten der de bor? 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #10 Skrevet 10. juni 2020 Inviter dem til deg eller møt dem utendørs, ta med deg sprit som alle må bruke før de nærmer seg barnet. Anonymkode: 99b1b...ff4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #11 Skrevet 10. juni 2020 36 minutter siden, AnonymBruker said: De forstår ikke hva god hygiene innebærer så jeg tror ikke det hjelper å si til dem hvor viktig god hygiene er De vil ikke komme hit fordi det er for langt for dem å kjøre. De er gamle. Det er begrenset hva antibac hjelper på også, men jeg får prøve å drøye besøket lengst mulig. Anonymkode: 3ca43...fda Møt dem et sted på halvveien da. Piknik om ikke det finnes noen steder. Anonymkode: 1ca17...bca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå