Gå til innhold

Barnet ønsker seg en usedvanlig dyr leke, jeg nekter mens mannen vil gi etter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen vår som er snart 4 år ønsker seg en elektronisk bil som man kan sitte i til gave. Jeg synes det er usedvanlig dyr leke til en 4 åring. Det er helt hinsides å bruke 2000kr ++ på en leke til en 4 åring. Mannen synes det er innenfor og sier det er «stas» med sånn «Audi» poden kan bile rundt i :flau: 

Vi er en familie med helt normal god inntekt, så vi har råd til dette, men jeg er prinsipielt imot så dyre leker til så små unger. Spesielt når barnet allerede har en sykkel, sparkesykkel og masse andre leker. 

Hva hadde dere gjort? Er jeg for streng? Har deres småbarn dyre leker? Hva er deres forhold til sånt? Vet at en annen unge i nabolaget har sånn bil...

Anonymkode: ed98a...a6f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det ser skikkelig teit ut når ungen kommer kjørende og mor eller far følger etter. Like teit som unger på ståbrett. Det er min mening, men noen må jo synes at det er skikkelig kult siden det produseres 🤷‍♀️

Anonymkode: 2ed83...d29

• Liker 24
Skrevet

Min nå 8 åring fikk 4 hjuling(med ordentlig motor) når han var 5.  Å det har vært en flott greie for han og pappan. Nå har pappa kjøpt crossykkel til han, og det er fortsatt bare gøy. Dette er noe de to har sammen, og det gjør båndet mellom de ekstra fint. 

Jeg sier la far kjøpe, men samtidig overlat til han å styre med vedlikehold+++ Kan bli en positiv greie mellom far og sønn. 

• Liker 13
Skrevet

Barnet mitt også ønsker seg elektrisk bil til 4 års dagen. Ser for meg at den kommer til å bli minimalt brukt så håper jeg finner noe annet å kjøpe istedenfor

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Lykkeligliten skrev:

Barnet mitt også ønsker seg elektrisk bil til 4 års dagen. Ser for meg at den kommer til å bli minimalt brukt så håper jeg finner noe annet å kjøpe istedenfor

Det er det jeg tenker også, at det er kult i noen dager. Så blir den bilen stående og blir bortkasta penger. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det var en lang tråd om elektrisk bil her om dagen, se den hvis du vil ha argumenter for/mot.

Anonymkode: 16c2c...ce2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg, det er gjerne kult i noen dager, og så blir det rabalder hver gang dere har besøk for da er det nyhetens interesse for de andre barna. Hadde nektet (ja, mannen her ville også kjøpe et sånt spetakkel da vår var 1... Ble balansesykkel i stedet, som faktisk ble brukt masse frem tim hun var 3 og begynte med vanlig tråsykkel)

Anonymkode: 5138e...e8c

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg tenker også, at det er kult i noen dager. Så blir den bilen stående og blir bortkasta penger. 

Ja det tror jeg også! Jeg la ut innlegg tidligere i uka om elektrisk bil, så du kan jo lese igjennom tilbakemeldingene jeg har fått der 

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke noe rett eller riktig her. Man velger hva man vil bruke penger på. Et kompromiss er at dere kjøper den, men han betaler brorparten av det den koster

Anonymkode: 42eff...e49

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke noe rett eller riktig her. Man velger hva man vil bruke penger på. Et kompromiss er at dere kjøper den, men han betaler brorparten av det den koster

Anonymkode: 42eff...e49

Han betaler? Vår 4 åring tjener ikke penger ;) 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Elektrisk bil har vært veldig populært her. Brukte den nesten daglig i 1,5 år før den dessverre ble ødelagt. Bamsene fikk sitte på og han ble veldig flink til å rygge og styre den. Kommer ikke til å kjøpe ny nå (han er 4), men den har gitt mye glede altså :) Han sykler og er aktiv i tillegg, så bilkjøringen har ikke påvirket andre aktiviteter 

Anonymkode: e8ddf...66a

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde kjøpt, men jeg har jo nesten vært mer begeistret enn guttungen på lekebutikker og game stop så vi har jo "alt".😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Han betaler? Vår 4 åring tjener ikke penger ;) 

Mannen, ikke fireåringen.

Anonymkode: fc7ee...f63

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det ser skikkelig teit ut når ungen kommer kjørende og mor eller far følger etter. Like teit som unger på ståbrett. Det er min mening, men noen må jo synes at det er skikkelig kult siden det produseres 🤷‍♀️

Ja, unger. At du som voksen synes det er "teit" er ikke akkurat kjemperelevant.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Bilen ble mye brukt i flere år her, vi brukte 4000 å synes i grunn det var vel anvendte penger

Anonymkode: aae0e...b58

AnonymBruker
Skrevet

Blir ikke kjøpt med meg 🤷‍♀️ Han blir fort lei av ting. 
Setter heller penger på sparekonto og han fikk lego til bursdagen sin 😊 fikk nettbrett til jul. Det vet jeg blir godt brukt i flere år

Anonymkode: 81f79...252

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, unger. At du som voksen synes det er "teit" er ikke akkurat kjemperelevant.

Unger på 4 kjøper det ikke, men voksne. Så jo, det er relevant. Det er jo de voksne som kjøper slike, så da må det jo være de som (sammen med ungen) synes det er kult. 

Hvis ingen kjøper jakker og vesker til mange tusen til sine tenåringsdøtre så hadde ikke "alle" hatt det heller. Samme gjelder for mobiltelefoner og smartklokker til mange tusen til unger på 8-9 år. At man har råd til noe betyr ikke at det er nødvendig å kjøpe det. 

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor ikke høre på far? Han har lyst på dette til sønnen sin, er jo ikke syyykt med penger heller. Drit i ka andre mener, sønnen og far vil sikkert skape fine minner sammen 💕

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge kan han bruke den? Syns det har noe å si med tanke om prisen er verdt det :) Ellers hadde jeg kanskje spleisa med far og kjøpt den til bursdag eller jul.

Anonymkode: 01bd2...cd1

AnonymBruker
Skrevet

Synes virkelig ikke 2000,- er noe å snakke om 🙈 

Anonymkode: 280bc...a74

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...