AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Skrevet 10. juni 2020 Hei. Vi er et par som har et barn hver fra før. Begge jenter og jevngamle. Jeg har min på fulltid mens han har 50%. Min utfordringer er at jeg aldri kan kjøpe noe til min datter uten han omtrent får abstinenser å må kjøpe akkurat det samme til sin datter. Jeg har prøvd å forklare at jeg må få unne henne noe uten at det er urettferdig siden hun bor her på heltid. Jeg kjøper kun noe når hun andre ikke er her. Det er ikke snakk om store dyre ting men små ting som har en glede for god oppførsel osv. Min datter blir veldig lei seg for hun føler at hun har fortjent det mens hun andre bare får det uten å gjøre noe for det. Hjelp meg å forstå. Anonymkode: 20be9...8c4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #2 Skrevet 10. juni 2020 Men gjør det noe da at faren kjøper det samme til hans datter? Forklar datteren din at du ikke kan pålegge han hva han kan kjøpe og ikke. Det er ikke opp til hennes vurdering på når det er ok at faren kjøper ting til henne. At han kjøper ting uten å belønne noe er helt opp til han selv. Anonymkode: 7c44a...1c1 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #3 Skrevet 10. juni 2020 Merkelig av far, skjønner ikke hvorfor han må kjlpe bare fordi din får noe. Anonymkode: 1cd9a...06f
Gjest Chroma Skrevet 10. juni 2020 #4 Skrevet 10. juni 2020 Han er nok bare redd for at datteren skal føle seg utenfor/forskjellsbehandlet.
Peppsi Skrevet 10. juni 2020 #5 Skrevet 10. juni 2020 18 minutter siden, Chroma skrev: Han er nok bare redd for at datteren skal føle seg utenfor/forskjellsbehandlet. Jeg tenker også dette, og at han kanskje har dårlig samvittighet fordi hun ikke bor like mye hos dere..
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #6 Skrevet 10. juni 2020 Er det du og datteren din som vurderer om stedatter har fortjent noe da? Hvis det er småting, som et blad/en lipgloss burde de andre to ikke vite det. Er det mobildeksler og klesplagg, hvordan kan dere mene at stedatter ikke fortjener? Jeg kjøper småting til mine døtre bare for å glede dem. Det er vel det han gjør også? Hva med å gå over til det, kjøpe likt begge to til begge to, og belønne på annet vis? Anonymkode: 64870...d25 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå