AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Skrevet 10. juni 2020 Jeg har det sykt dårlig i livet og ingen venner (da mener jeg INGEN, og har heller ikke hatt noen relasjoner på 10+ år.. utenom helsevesenet da..) så kunne godt tenke meg å dratt til fengsel og bodd der en periode for å kanskje få nye venner Jeg tenker at det er mye lettere å få venner i fengsel enn ute i rl fordi i fengsel er man på en måte stuck med hverandre og man har en mulighet til å lære seg å kommunisere og være sosial og lære sosiale koder og regler Noen som har erfaring med å få venner i fengsel? Anonymkode: 378b5...3d4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #2 Skrevet 10. juni 2020 Du har mulighet til å lære å kommunisere og være sosial, samt lære sosiale normer og regler utenfor fengsel også. Samt de sosiale kodene og reglene i fengsel skiller seg nok en del fra samfunnet for øvrig. Så jeg tror ikke det er noe god løsning. Anonymkode: b2a5e...c47 6
Gjest Dævendøtte Skrevet 10. juni 2020 #3 Skrevet 10. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det er mye lettere å få venner i fengsel enn ute i rl fordi i fengsel er man på en måte stuck med hverandre og man har en mulighet til å lære seg å kommunisere og være sosial og lære sosiale koder og regler Du tar helt feil, for å si det sånn. Hvordan har du forresten tenkt å havne i fengsel?
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. juni 2020 #4 Skrevet 10. juni 2020 Fengsel er virkelig ikke stedet å få seg venner, det er en grunn til at folk er i fengsel, vil du virkelig ha kriminelle venner ?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #5 Skrevet 10. juni 2020 Er det deg igjen som starter en tråd daglig om sykehus, fengsel via nav og diverse?? Sorry, men *støøøønn* Går ikke an å svare seriøst på dette lenger. Anonymkode: dcf23...a6e 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #6 Skrevet 10. juni 2020 Dette er muligens det dummeste jeg noen gang har lest på KG Anonymkode: 663e3...69f 7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #7 Skrevet 10. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er muligens det dummeste jeg noen gang har lest på KG Anonymkode: 663e3...69f Hvis du blar litt bakover finnes flere tråder med samme tema hvor hovedinnlegget er mye mer fargerikt enn dette. TS begynner å bli lat, men får tydeligvis fortsatt kick nok til å fortsette denne masseproduksjonen... 🤪 Anonymkode: dcf23...a6e
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #8 Skrevet 10. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er muligens det dummeste jeg noen gang har lest på KG Anonymkode: 663e3...69f Da har du ikke lest mye her... Anonymkode: 4544b...2d8 1
Viktualia Skrevet 10. juni 2020 #9 Skrevet 10. juni 2020 Den problemstillingen minte meg plutselig om denne sketsjen fra The Onion: 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #10 Skrevet 10. juni 2020 Tror ikke du har hørt om riktig fengsel altså. Har en eks narkoman fetter og det var ganske lite sosialt i fengsel. Man satt alene på cella størstedelen av dagen, bortsett fra til måltidene, da var det minimalt med samtaler, mest i gjenger fra utenfor fengselet, på arbeidsplassen fikk de ikke snakke, og de var sjeldent noe sammen bortsett fra i disse periodene. Anonymkode: 09dc2...4b4
Banankaka04 Skrevet 10. juni 2020 #11 Skrevet 10. juni 2020 Da er du nødt til å utføre en kriminell handling først... Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #12 Skrevet 10. juni 2020 5 timer siden, Catalina Culès skrev: Fengsel er virkelig ikke stedet å få seg venner, det er en grunn til at folk er i fengsel, vil du virkelig ha kriminelle venner ? Dette! Anonymkode: c3a11...01f
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #13 Skrevet 10. juni 2020 4 timer siden, Viktualia skrev: Den problemstillingen minte meg plutselig om denne sketsjen fra The Onion: 🤣 Anonymkode: dcf23...a6e
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #14 Skrevet 10. juni 2020 Her sitter jeg i full angst for at jeg kanskje må i fengsel også kommer jeg over en tråd hvor det er ei som ØNSKER det?! Vi kan godt bytte. Anonymkode: 91be2...be8 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #15 Skrevet 10. juni 2020 Synes dere som disser Ts er slemme. Å være ensom uten venner er nedbrytende og ødeleggende. Etter lang tid i isolasjon vil mennesket forsøke å finne løsninger for å bryte ut av ensomhet. Selv om Ts presenterer en uhensiktsmessig løsning, må man da klare å se gjennom dette- og inn til kjernen: desperat ensomhet. Ikke dytt de som er langt nede lenger ned. ts: her er noen forslag til hva du kan prøve isteden: a. Søk nav om en støttekontakt som kan være med deg ut på aktiviteter. b. Meld deg inn i en klubb med dine interesser. c. Send melding til eventuelle tidligere venner og spør om de kan være interessert i å møte deg. d. Ta kontakt med røde kors og bli frivillig. Der møter du ihvertfall mange mennesker, og øker sjansen for å bli kjent med noen. e. Få deg en hund. Da kan du snakke med og bli kjent med folk i ditt nabolag. Det finnes også mange klubber for folk med hunder. Felles interesser- felles samtale. Sjekk Google. f. Har du noen å invitere, inviter dem hjem. Hvis ikke, oppsøk steder der de samme menneskene er hver dag (feks treningssenter). Snakk med noen hver gang. g. Søk opp venneklubber på Facebook, og vær aktiv og blid h. Tilby deg å hjelpe naboer, vær hyggelig og imøtekommende. vet det ikke er lett, men du skylder deg selv å gi det en sjanse. Som du ser, er det mange andre muligheter enn fengsel. Jeg ønsker deg masse lykke til! Anonymkode: b6145...a57 10
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #16 Skrevet 10. juni 2020 Glemte: ta kontakt med frivillighetssentralen og be om få en besøksvenn. Anonymkode: b6145...a57
Cinnamondiva Skrevet 11. juni 2020 #17 Skrevet 11. juni 2020 Vel, du kan jo gå litt turer ut i skog og mark og gå ut på kafé/restaurant, melde deg inn på noen morsomme hobbyer osv. Kanskje se etter noen morsomme serier på Netflix.
Viktualia Skrevet 12. juni 2020 #18 Skrevet 12. juni 2020 Hva med leirskole for voksne: https://underleir.no/ Meld deg på, og ta med deg telt og utstyr. Meld deg til masse dugnadsarbeid, og bli med på kurs. Det virker kanskje dyrt, men det er sykt mye billigere enn fengsel, det kan jeg garantere. Det fins også reisebyråer som arrangerer singelreiser f.eks. Så finnes det tinder, men for å finne venner, diverse forskjellige apper. Turisforeningens singelturer: https://www.dnt.no/turkatalog2020/singeltur/
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #19 Skrevet 12. juni 2020 På 10.6.2020 den 16.41, AnonymBruker skrev: Tror ikke du har hørt om riktig fengsel altså. Har en eks narkoman fetter og det var ganske lite sosialt i fengsel. Man satt alene på cella størstedelen av dagen, bortsett fra til måltidene, da var det minimalt med samtaler, mest i gjenger fra utenfor fengselet, på arbeidsplassen fikk de ikke snakke, og de var sjeldent noe sammen bortsett fra i disse periodene. Anonymkode: 09dc2...4b4 Det kommer helt an på om man sitter i lukket eller åpent fengsel. Satt i åpent kvinne fengsel og der er man ute av rommet hele dagen og fikk lov til å snakke med andre innsatte og betjente. Etter jobb spilte vi spill, drev med ulike idretter eller trente inn på et lite treningsstudio. Var også bibliotek og tv rom. Var jo på en måte sosialt, men også mye triste mennesker en møter på og en del "tøffe" personer. Ble venn med en person, resten var ikke folk jeg ville ha hengt med utenfor. Ikke akkurat gøy å sitte inne heller, selv om det ikke var det værste fengselet, men det å ikke ha den samme friheten som normalt er ikke akkurat gøy. Det er mange andre, og bedre arenaer å bli kjent med folk Ts. Fengsel er ikke anbefalt. Anonymkode: ab3b2...b0c
Gjest DislayName Skrevet 13. juni 2020 #20 Skrevet 13. juni 2020 Hvis dette virkelig er nivået på dine social skills vil du slite i fengsel også, selvom du er innesperret med en haug av folk. Det er sosialt spill der som alle steder hvor mer enn 1 person samles. Men dette er vel en trolletråd, egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå