Gå til innhold

Min far strever med depresjon og får ikke hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lang historie kort:

Min far har det siste halvåret gått gjennom røykeslutt og midlertidig sykemelding på grunn av arbeidsrelatert slitasje i armen. På toppen av dette kom koronaen som medførte bekymringer for han, sosial isolasjon, risikogruppe, permiteringsfare osv..

Han er nå ikke til å kjenne igjen. Han sier selv han har tunge tanker og dager, men at det går opp og ned. Liten matlyst, alt er blitt et tiltak og han er mye trist og lei. Noen gode dager innimellom opplever han, ifølge han selv.

Fastlegen bare «jatter» og sier at blodprøvene er fine.

Hva i alle dager kan vi gjøre? Jeg prøver å oppfordre mine foreldre til å se på kostholdet sitt, da jeg personlig er overbevist om at kosthold og psykisk helse er viktig.. Men det er vanskelig å endre «toro-generasjonen»...

Anonymkode: 0ffde...0fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Krev henvisning til DPS. Det nekter neppe fastlegen på, det tar noen minutter bare, men vær litt klare på hva dere mener henvisningen burde gå ut på (depresjon eller utredning for noe mulig annet).

Hvis fastlegen skulle nekte på det (sykt nok), så bytt fastlege.

Anonymkode: fe866...3f3

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er sykemeldt så kan han vel få et tilbud under Arbeid og Helse, det som tidligere het Raskere Tilbake. Der har de også psykologer, og han bør få timer der. 

Det var legen min som henviste meg dit da, så kanskje ikke så enkelt hvis legen han bare jatter med han. Be han ihvertfall om å be om henvisning dit. 

Anonymkode: 82ffe...34e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...