Gå til innhold

Dere som prøver - avstår dere fra alkohol hele prøve perioden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker man vet jo ikke om det tar 1mnd eller 2år å bli gravid. Er der farlig om man er invitert på et par fester under prøving og likevel drikker noen glass? Feks noen dager før ventet mens og man ikke helt vet?

Anonymkode: abab0...3a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Mest fordi alkohol påvirker fruktbarheten, men også på grunn av faren for et eventuelt foster.

Anonymkode: ab149...c58

Skrevet

Jeg drikker kun når jeg har mensen 😂 Men har bare prøvd i 2 mnd, dersom det skulle tatt laaaaaang tid hadde jeg kanskje lettet litt på det. Men jeg drikker lite og sjeldent i utgangspunktet :p

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker man vet jo ikke om det tar 1mnd eller 2år å bli gravid. Er der farlig om man er invitert på et par fester under prøving og likevel drikker noen glass? Feks noen dager før ventet mens og man ikke helt vet?

Anonymkode: abab0...3a4

Nope, drikker en til to øl i helga som vanlig. 

Anonymkode: aea37...668

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har ikke avstått fra alkohol annet enn de ukene man går å venter på at mensen skal komme. 

Anonymkode: c439a...dae

• Liker 1
Skrevet

Jeg lever som normalt og drikker alkohol når jeg ønsker mellom mens og eggløsning. Aldri noen skikkelig fyllekuler da, men det er jeg strengt tatt ferdig med. Mellom eggløsning og mens drikker jeg lite til ingenting, i alle fall etter 5 dpo 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg avstod på ingen måte fra alkohol. Drakk støtt og stadig og gjerne veldig store mengder. 

Anonymkode: 2f63f...1f9

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha vært prøver i fire år, er det viktigste jeg har lært å ikke sette hele livet på vent, men å prøve å ha det så godt man kan. Ja, jeg drikker vin, dog ikke store mengder.

Anonymkode: 83036...567

• Liker 1
Skrevet

Jeg drikker når jeg vil. Ellers ville jeg ha satt livet på vent i 1,5 år.. For meg gir ikke det noe mening. Jeg har et sunt kosthold og er aktiv. Er ikke sånn at jeg drikker meg sørpe hver helg, men dersom jeg tar meg en fest, så har jeg ikke dårlig samvittghet for det. Dersom jeg har en mistanke om noe, så holder jeg meg selvsagt unna!

Gjest Vår2020
Skrevet

Holder meg unna all alkohol etter eggløsning. Lever helt normalt inntil eggløsning. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg avstår alkohol helt. Har ikke behov for det mens vi aktivt prøver. 

Anonymkode: 880f0...924

• Liker 1
Skrevet

ja, men jeg drikker så å si aaaaldri alkohol 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg avstår. Ønsker å bli gravid og da er det det som er fokuset mitt, sammen med å leve mest mulig sunt og friskt. Har ikke behov for å drikke alkohol. Jeg har tatt et valg nå, så hvorfor skal jeg det?

Det er jo klare anbefalinger til kvinner som ønsker å bli gravide, så er det opp til enhver.

Anonymkode: c1422...1df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte også i begynnelsen at selvfølgelig avstår jeg fra alkohol, men på fjerde året med prøving så unner jeg meg noen glass i hyggelig selskap!! Vi er i gang med IVF og da avstår jeg fra jeg begynner på medisinering. Tror helt ærlig at det ikke har så mye og si så lenge man drikker med måte. Nok av barn her i verden som har kommet til en fuktig kveld.

Anonymkode: 60d9b...492

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt gravid to ganger i mitt liv, og vært prøver i mangfoldige år. Første gang jeg ble gravid var jeg drita full og hadde en kjappis på to minutter i doggy. Andre gang var jeg god og full to dager før egguttak i forbindelse med ivf. 

Så min konklusjon er at jeg absolutt ikke burde avstå fra alkohol om vi vil ha et barn til. 

Anonymkode: abff6...7a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg srpiser/drikker som om jeg var gravid fra EL til IKM. Jeg vil ikke ta noen sjangser. Det er jo ikke som om det er det å få en positiv test som gjør at det blir farlig. Det er like farlig å drikke alkohol DPO 13 som DPO 14, selv om man ikke har testet før DPO 14. 

Fra mens til EL lever jeg derimot helt som vanlig, bortsett fra at jeg drikker velidg lite koffein, og lite alkohol, da dette spiller inn på fruktbarheten (kvinner som drikker koffein tilsvarende 5 kopper kaffe eller mer har hele 50% lavere fruktbarhet !!)

Jeg er "gammel"; og har ikke råd til å ta noen sjangser. Jeg har ikke tid å miste. Så da tar jeg ingen sjangser. 

Anonymkode: 8b61c...cdf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

kvinner som drikker koffein tilsvarende 5 kopper kaffe eller mer har hele 50% lavere fruktbarhet !!)

Dette er noe av det dummeste jeg har lest, så vil veldig gjerne at du viser til noe kilder. 

Anonymkode: 2f63f...1f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

afp20050715p279-f1.jpg.82ff1884ec64006768f5b4e8c0bbbc36.jpg

Anonymkode: 089f2...26b

AnonymBruker
Skrevet

Lever som normalt frem til positiv test. Kan bli slitsomt å leve som gravid hvis det tar mange måneder/år! 

Anonymkode: 02b73...bb3

AnonymBruker
Skrevet

Lever som normalt. Ønsker ikke å sette livet på vent.

Anonymkode: 15ead...c32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...