Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen i samme båt? Jeg er (relativt) nyutdannet og søker jobb. Her har alle intervjuer blitt satt på pause, og få stillinger legges ut. Synes det er en så vanskelig tid! Det er selvfølgelig vanskelig for oss alle, jeg hevder ikke at min situasjon er unik. Har bare få å skravle om jobbsøking med, siden jeg ikke kjenner noen som søker jobb nå.

Jeg har søkt og søkt, og endelig(!) fikk jeg napp, og jeg har nå vært på intervju denne uken. Håper virkelig at jeg får den.

Anonymkode: e0dbb...884

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til! Håper også du får den :)

Anonymkode: 64746...2c6

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til! Håper du får jobben! Jeg var i samme båt, er også nyutdannet, men fikk meg en trainee stilling til høsten så jeg er veldig glad for det. Jeg søkte vel 8 stillinger, fikk 3 intervjuer og 1 tilbud om fulltidsjobb og 1 relevant sommerjobb. Så da blir det sommerjobb + ny jobb til høsten. Så må jeg vel søke igjen neste år, men det hjelper å ha fått erfaring i det minste. Jeg anbefaler deg å søke masse, gjerne rundt hele Norge om du kan flytte. Selv om du får intervju så betyr det heller ikke at du får jobben, så ikke vent med å søke flere jobber samtidig, men håper på det beste for deg 🙂

Anonymkode: 9df79...63a

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til! Håper også du får den :)

Anonymkode: 64746...2c6

Takk!

AnonymBruker
Skrevet

Ja, merker det er høyst 20% av det normale antallet relevante jobber ute. Tidligere var det normalt med et titalls søkere, nå er det flere hundre jevnt over. Sjansen for å få napp er en ubetydelig brøkdel av normalen. Vanligvis har jeg fått jobb mærmest ved å knipse, nå har det blitt ganske få søknader og et enkelt intervju. Blir nok gal om det ikke skjer noe snart.

Anonymkode: df40b...ee4

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til! Håper du får jobben! Jeg var i samme båt, er også nyutdannet, men fikk meg en trainee stilling til høsten så jeg er veldig glad for det. Jeg søkte vel 8 stillinger, fikk 3 intervjuer og 1 tilbud om fulltidsjobb og 1 relevant sommerjobb. Så da blir det sommerjobb + ny jobb til høsten. Så må jeg vel søke igjen neste år, men det hjelper å ha fått erfaring i det minste. Jeg anbefaler deg å søke masse, gjerne rundt hele Norge om du kan flytte. Selv om du får intervju så betyr det heller ikke at du får jobben, så ikke vent med å søke flere jobber samtidig, men håper på det beste for deg 🙂

Trainee som hva? Det hjelper å få litt erfaring, ja! Da blir det så mye enklere å få neste jobb. Alle jeg snakker med sier at det er den første jobben som er verst, og så blir man mer ettertraktet etter det.

Jeg søker alt i området som legges ut, foreløpig har jeg søkt på 14 stillinger de siste to mnd, og blitt innkalt til ett intervju 😅 

Har dessverre liten mulighet til å flytte noe sted siden mannen har fast jobb i nærheten, ungen går i barnehage her, vi eier hus, og vi tar vare på mine gamle svigerforeldre som bor i nærheten. Hadde jeg vært fri og frank hadde jeg helt klart flytta om det hadde forenklet jobbsøkingen. Men, men!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, merker det er høyst 20% av det normale antallet relevante jobber ute. Tidligere var det normalt med et titalls søkere, nå er det flere hundre jevnt over. Sjansen for å få napp er en ubetydelig brøkdel av normalen. Vanligvis har jeg fått jobb mærmest ved å knipse, nå har det blitt ganske få søknader og et enkelt intervju. Blir nok gal om det ikke skjer noe snart.

Anonymkode: df40b...ee4

Ja! Er det jeg også ser. Veldig kjedelig, men jeg synes det har tatt seg litt opp bare den siste uken.

Er de tilbakemeldingene jeg har fått også, at de har mye flere søkere enn normalt, opp mot flere hundre. Da er det ikke lett som nyutdannet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trainee som hva? Det hjelper å få litt erfaring, ja! Da blir det så mye enklere å få neste jobb. Alle jeg snakker med sier at det er den første jobben som er verst, og så blir man mer ettertraktet etter det.

Jeg søker alt i området som legges ut, foreløpig har jeg søkt på 14 stillinger de siste to mnd, og blitt innkalt til ett intervju 😅 

Har dessverre liten mulighet til å flytte noe sted siden mannen har fast jobb i nærheten, ungen går i barnehage her, vi eier hus, og vi tar vare på mine gamle svigerforeldre som bor i nærheten. Hadde jeg vært fri og frank hadde jeg helt klart flytta om det hadde forenklet jobbsøkingen. Men, men!

Jeg er arealplanlegger så jeg har fått jobb i kommune, det offentlige legger nok mer ut stillinger enn det private nå fortiden. Skjønner at du kan ikke flytte så lett siden du allerede har hus og familie! Håper du får napp :)

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er arealplanlegger så jeg har fått jobb i kommune, det offentlige legger nok mer ut stillinger enn det private nå fortiden. Skjønner at du kan ikke flytte så lett siden du allerede har hus og familie! Håper du får napp :)

Jeg søker også i det offentlige, så jeg har et håp om at det kommer enda flere stillinger nå som det åpnes helt 🤞🏻

AnonymBruker
Skrevet

Huff, synes dette er vanskelig. Er også nokså nyutdannet og er ganske få stillinger ute som er relevante. Søker på alt som er delvis relevant samt annet, men fått avslag hittil. Har lite relevant arbeidserfaring så føler jeg stiller ekstra dårlig. Synes det tar lang tid å få svar da, fikk avslag 40 dager etter søknadsfristen gikk ut. Men alt tar kanskje lenger tid nå for tiden...

Anonymkode: 0c501...7a2

AnonymBruker
Skrevet

Huff, synes dette er vanskelig. Er også nokså nyutdannet og er ganske få stillinger ute som er relevante. Søker på alt som er delvis relevant samt annet, men fått avslag hittil. Har lite relevant arbeidserfaring så føler jeg stiller ekstra dårlig. Synes det tar lang tid å få svar da, fikk avslag 40 dager etter søknadsfristen gikk ut. Men alt tar kanskje lenger tid nå for tiden...

Anonymkode: 0c501...7a2

Jeg søkte på to stillinger i november, og fikk svar i februar 😅 Så I feel you! Seks av de 14 jeg har søkt på post-korona har jeg ikke fått svar på. De fleste offentlige stillinger går gjennom heeeeeele ansettelsesprosessen før de sender avslag til de som ikke er aktuelle. Veldig kjedelig å sitte å vente på det. Man har jo håpet helt til avslag.

Hva er du utdannet som? Jeg søker også på det aller meste, relevant eller ei, og det går såååå tregt. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå fortalte min siste sjef at hun har blitt ringt opp som referanse. Ååh, det er vel gode nyheter! 😄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk avslag etter en sjekk de sa bare var en formalitet. Føltes litt som en klaps i ansiktet, men da har jeg i det minste fått litt intervjutrening. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...