AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #21 Del Skrevet 10. juni 2020 Har gått over til koffeinfri kaffe hjemme. Drakk litt cola på besøk i dag. Har ikke tenkt på sjokolade da, må kanskje regne med det også. Største savnet er Tine Iskaffe Står på den at den inneholder omtrent like mye koffein som en stor kopp kaffe🤔 Kanskje jeg kan tillate meg en halv boks om dagen.. Anonymkode: d7b59...69c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea82 Skrevet 10. juni 2020 #22 Del Skrevet 10. juni 2020 En kopp kaffe hver morgen. Hvis det er noe helt spesielt har det hendt at jeg har tatt en kaffe til, eller en boks Pepsi Max. Er ikke spesielt glad i brus, men kald Pepsi Max med lime synes jeg er godt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #23 Del Skrevet 10. juni 2020 Jeg ante ikke hvordan jeg skulle klare å kutte ut kaffe og cola zero, var såå glad i begge deler og drakk ofte fire kopper kaffe om dagen, og zero i helgene. Men plutselig en dag i uke 7 kom kvalmen, og både kaffe og brus har vært helt uaktuelt siden, jeg måtte lide meg gjennom tre dager dunkende hodepine og nå drikker jeg ingenting koffein. Anonymkode: aa282...ad5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kajo Skrevet 10. juni 2020 #24 Del Skrevet 10. juni 2020 1 hour ago, edwardnigma said: Det er vel noe andre greier i energidrikker som gjør at den fungerer mye mer effektivt enn en kopp kaffe, på tross av lavere koffeininnhold. Denne lista er jo mengde koffein per 1 dl. Er vel lettere å drikke mer energidrikk fort. Er ikke de ofte på 0.5 l bokser? En kaffekopp regnes vel som 2 dl. Å drikke kaffe fra krus blir fort mer. Og man drikker jo ikke 1 dl espresso f.eks, så 1 espressokopp inneholder ikke 120mg. Det er jo mye sukker i energidrikker også. Utover det har jeg ikke noe forhold til energidrikker, så aner ikke hva annet de inneholder. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edwardnigma Skrevet 10. juni 2020 #25 Del Skrevet 10. juni 2020 Akkurat nå, Kajo skrev: Denne lista er jo mengde koffein per 1 dl. Er vel lettere å drikke mer energidrikk fort. Er ikke de ofte på 0.5 l bokser? En kaffekopp regnes vel som 2 dl. Å drikke kaffe fra krus blir fort mer. Og man drikker jo ikke 1 dl espresso f.eks, så 1 espressokopp inneholder ikke 120mg. Det er jo mye sukker i energidrikker også. Utover det har jeg ikke noe forhold til energidrikker, så aner ikke hva annet de inneholder. 😅 Redbull boxer er 250ml, men mange er i halvliter nå ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #26 Del Skrevet 10. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle dager mener du at klikk.no er en mer pålitelig kilde enn helsenorge, som personen du siterer refererer til? Anonymkode: dcc2e...943 Fordi jeg ikke tenkte over at det var oppgitt i forskjellige mål 😅 Men artikkelen stemte jo, bare at de snakket om per halvliter og helsenorge oppgir per dl. Anonymkode: 21e99...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #27 Del Skrevet 10. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi jeg ikke tenkte over at det var oppgitt i forskjellige mål 😅 Men artikkelen stemte jo, bare at de snakket om per halvliter og helsenorge oppgir per dl. Anonymkode: 21e99...c32 Og poenget er uansett at det er en del koffein i de svarte brusene, så man kan kanskje ikke drikke BÅDE 2 kopper kaffe og 4 glass brus per dag liksom 😊 Anonymkode: 21e99...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #28 Del Skrevet 10. juni 2020 Anbefaler denne til dere gravide som er glad i cola zero. Finnes på Europris 🙂 Anonymkode: dcc2e...943 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #29 Del Skrevet 10. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Link? Anonymkode: 30a42...411 Denne blant flere. Anonymkode: 3490f...441 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #30 Del Skrevet 10. juni 2020 Takk for påminnelsen. Jeg har vært kjempenøye med å unngå koffein pga mange aborter. Kuttet ut både kaffe og te som jeg ellers er avhengig av. Har ikke tenkt på at det finnes i lettbrus også. Anonymkode: baaf8...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 11. juni 2020 #31 Del Skrevet 11. juni 2020 Drikker veldig sjeldent kaffe. Kanskje 1 kaffe latte en gang i året så ser bort i fra det. Drikker mye Pepsi max eller cola zero da. Kunne være 2 liter om dagen før. Nå i graviditeten holder jeg meg innenfor maks grensen. Noen dager drikker jeg ikke brus, mens de dagene jeg gjør så kan det gå ca 1 liter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edwardnigma Skrevet 11. juni 2020 #32 Del Skrevet 11. juni 2020 Virker som at alle som er glade i Pepsi Max eller Cola Zero drikker så store mengder av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #33 Del Skrevet 11. juni 2020 33 minutter siden, edwardnigma skrev: Virker som at alle som er glade i Pepsi Max eller Cola Zero drikker så store mengder av det. Nei? Jeg elsker pm, men drikker kun et par glass lørdagskvelden. Anonymkode: 30a42...411 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #34 Del Skrevet 11. juni 2020 Jeg har drikki en del Pepsi Max siste halvdelen av svangerskapet, ikke KJEMPE mye.. men har kjøpt meg en halvliter nå og da, hver dag periodevis(men ikke drukket mer enn den 0,5l). Holdt meg til koffeinfri kaffe. Drukket kanskje 3 bokser cola(er ikke egentlig fan av cola) i LP-er av 8 mnd.. men den sjokoladen har det nok blitt litt mer av ja, men ikke svære mengder. Klarer meg med en firkant av en plate om gangen, unner meg mer noen ganger, hehe. Men selvsagt, ikke hverdagskost! drakk en god del te de første 4 -5 mnd, vintertiden ville vært for kald og trist uten... prøvde meg på koffeinfri urte-te, men det er ingenting for meg.. Jeg har smakt på smaken av enkelte energidrikker, men har spyttet ut igjen. Ville bare smake for å smake, siden den er ny. Hehe. Jeg så en tråd her for en stund siden, hvor enkelte påsto at de drakk 1 glass vin i helgen, spiste oster/mat de kanskje kunne ha venta litt med og sånn - så jeg føler meg absolutt ikke som den største synderen, om jeg skal få være ærlig. Anonymkode: f2ac0...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edwardnigma Skrevet 11. juni 2020 #35 Del Skrevet 11. juni 2020 Er vel bare mørk sjokolade som har koffein? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HopelessFear Skrevet 11. juni 2020 #36 Del Skrevet 11. juni 2020 4 timer siden, edwardnigma skrev: Er vel bare mørk sjokolade som har koffein? Nei, all sjokolade med unntak av hvit inneholder koffein. Jo mørkere sjokolade jo høyere innhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå