AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Skrevet 10. juni 2020 Jeg og kjæresten har de siste par årene hatt et avstandsforhold, ettersom jeg flyttet til en annen by på grunn av jobb. Dette har gått veldig fint; jeg stortrives i jobben og vi ses relativt ofte, selv om avstanden er betydelig. Nå har vi imidlertid begynt å tenke litt på å få barn, da jeg nærmer meg en alder der det snart kan være for sent. Vi ønsker begge å bo i byen han bor i, hvor vi også eier hus sammen. Samtidig elsker jeg jobben min, og ettersom arbeidsmarkedet i vår felles hjemby er meget stramt for tiden har jeg ikke spesielt tro på at jeg kan finne en like bra jobb der. Jeg har i dag en jobb hvor jeg i teorien kan jobbe fra hvor som helst, og ser for meg at jeg ville trivdes godt med å ha hjemmekontor mesteparten av tiden og pendle til jobb for eksempel en uke i måneden. Selv om det ikke akkurat er helt a4 ser jeg også for meg at dette kunne fungert bra med barn, da jeg ville hatt mye tid til barnet mitt de ukene jeg var hjemme, og samtidig ville fått litt kjærkommen alenetid noen dager i måneden. Jeg har imidlertid ikke tatt dette opp med arbeidsgiver, og ser for meg at jeg ville blitt møtt med en del skepsis hvis jeg foreslo noe slikt. Er det noen som har noen råd til hva jeg bør gjøre i denne situasjonen? Anonymkode: d7ad5...5b1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #2 Skrevet 10. juni 2020 Jeg tenker at alt ordner seg og det høres ut som andre ting er på plass. Det kan ta litt tid å bli gravid, så skal man være gravid i nesten 10 mnd, før man skal være hjemme i permisjon en stund. Så du har jo tid til å søke ny jobb nærmere hjemmet, eller finne ut om du synes det er ok å jobbe så langt unna. Anonymkode: a2b5a...58a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #3 Skrevet 10. juni 2020 Ikke bare skal du gå gravid i 9 mnd, og deretter permisjon, men du skal bli gravid først også. Og den siste biten der skjer ikke alltid like fort som man ønsker. For oss skjedde det ikke i det hele tatt, selv med prøverør. Derfor: ønsker dere barn og du drar på alderen er det bare å sette i gang. Anonymkode: 0c982...27e 1
Thea82 Skrevet 10. juni 2020 #4 Skrevet 10. juni 2020 Jeg ukependler, og er gravid. Jobben er super og veldig godt betalt. Vi løser det med at vi flytter der hvor jobben er for en periode på 2-3 år. Jeg synes det er hardt, siden jeg ikke har lyst til å bo der. Men verdt det totalt sett. Hvis alt annet er på plass ville jeg bare begynt å prøve. Så finner dere en løsning på det praktiske:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå