Gå til innhold

Tror jeg har skabb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

CFE77605-9578-4583-88B0-A18BB7960B62.thumb.jpeg.9a0a265e1a4c3bdd1be84402a49d43b0.jpegJeg har slike små sår rundt ankler, håndlend og utpå føttene, og lurte på om dette kan være skabb eller noe annet?

Anonymkode: 83f3d...4fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mye kløe?

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk huden mellom fingrene, den tynne "svømmehuden" liksom, har du sånne sår der eller ser du innganger i huden? Venninna mi fikk skabb og sa at de første stedene man kjenner det er der huden er tynnest og skabben kommer fortest til, blant annet mellom fingre og tær. Og det klør så ut av en annen verden. De som har hatt skabb sier at du VET det om det er skabb fordi det klør verre enn noe annet i verden. 

Anonymkode: c5920...274

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, pia mater skrev:

Har du mye kløe?

På de stedene, men hjelper med allergi tabeletter

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På de stedene, men hjelper med allergi tabeletter

Da er det ikke skabb om allergitabletter hjelper.

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det ikke skabb om allergitabletter hjelper.

Tja, det kan nok kanskje hjelpe litt, om enn bare placebo

Før jeg fikk skabben min diagnostisert forsøkte jeg kortisonkrem i tro om at det var eksem, det hjalp i hvert fall på kløen. Men min kløe ble ikke intens før flere måneder inn i forløpet...

Ts, gå til legen og sjekk det ut. Det ligner på skabb.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du noen med skabb som kan ha smitta deg? Jeg synes det ser ut som bitt av fuglelopper. Ufarlig i tilfelle. Ta deg en tur til legen så får du svar👍🏼

Anonymkode: 35e6d...837

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være skabb. Det har vært en enorm økning av skabb, spesielt blant unge mennesker de siste par årene. 

Anonymkode: 6b66f...697

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om jeg har skabb selv. Må man få resept på midler mot dette, eller kan man bare gå på apoteket? 

Anonymkode: 43743...491

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være veggedyr?

Anonymkode: fb92d...215

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om jeg har skabb selv. Må man få resept på midler mot dette, eller kan man bare gå på apoteket? 

Du kan kjøpe nix krem reseptfritt, men mye tyder på at skabbmidden begynner å bli resistent mot den. En pille som heter Ivermectin anbefales, den er reseptbelagt, og dessverre veldig dyr. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan kjøpe nix krem reseptfritt, men mye tyder på at skabbmidden begynner å bli resistent mot den. En pille som heter Ivermectin anbefales, den er reseptbelagt, og dessverre veldig dyr. 

Jepp. Det har gått skabb i mitt nærmiljø i nærmere ett år, og samtlige jeg kjenner som har vært gjennom det, inkludert meg selv, har måttet ty til Ivermectin etter x antall mislykkede behandlinger med Nix. Tør ikke engang tenke på hvor mye jeg har brukt på det...

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner du noen med skabb som kan ha smitta deg? Jeg synes det ser ut som bitt av fuglelopper. Ufarlig i tilfelle. Ta deg en tur til legen så får du svar👍🏼

Anonymkode: 35e6d...837

Jeg tenkte også fuglelopper. Ufarlig, men sykt ubehagelig...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at dette ikke går over av seg selv. Men jeg har hatt noe utslett som har gått over.. betyr det at det ikke er sabb? Eller betyr det bare at skabben fortsatt befinner seg under huden min? For jeg har utslett andre steder, men har fått påvist atopoiak eksem også så mulig det bare er det, men er usikker 🤔

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Jdz skrev:

Jeg tenkte også fuglelopper. Ufarlig, men sykt ubehagelig...

Går dette over av se selv da eller trenger det behandling? 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går dette over av se selv da eller trenger det behandling? 

Det går over av seg selv. Eventuelt noe som hjelper mot kløen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...