AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Del Skrevet 10. juni 2020 Har tidligere hatt AAP i 4 år og var egentlig snakk om å søke forlengelse og så søke ufør. Jeg begynte i stedet å studere, noe som ikke gikk så bra (ble syk igjen og har strøket/ikke møtt på alle eksamen). Nå har jeg ikke noe jobb eller inntekt, og innser at det nok ikke var rett for meg å studere (ennå). Men hva vil skje i forhold til NAV nå, er det sannsynlig å få innvilget AAP på nytt? Hvor stor sjanse er det egentlig å få forlenget over 4 år? Er redd jeg kanskje kommer til å bli stående uten inntekt... Anonymkode: 93b3e...991 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #2 Del Skrevet 10. juni 2020 Uansett bør du sende inn en søknad så fort som mulig, så slipper du å vente på at tiden går. Anonymkode: 04561...fbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #3 Del Skrevet 10. juni 2020 Hvor lenge er det siden du mottok aap? Mener det er en karenstid på 52 uker før du kan søke på nytt. Anonymkode: 4dce8...b04 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #4 Del Skrevet 10. juni 2020 Ville snakket med NAV. Kanskje studeringen kan telle som "arbeidspraksis" og du kan søke om ufør Anonymkode: 5437c...9c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #5 Del Skrevet 10. juni 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvor stor sjanse er det egentlig å få forlenget over 4 år? Svært lav, særdeles lav. 5% av de som søkte på det fikk det innvilget, og det er to år siden. Det har neppe blitt bedre. Og som en annen spør om, hvis du har hatt AAP siste året, kan du uansett ikke få det nå. Anonymkode: 10fcf...7be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #6 Del Skrevet 10. juni 2020 Det er som en annen sier her, 52 ukers karens fra den datoen du sluttet å motta AAP. Om det har gått ett år så kan du søke om AAP på nytt. Hvis du får det innvilget så får du 3 år, så sant du følger aktivitetsplanen din. Da er det veldig viktig å bruke tiden riktig og bli ferdig avklart i tide. Det at du måtte slutte å studere kan jo i denne saken være til din fordel. Anonymkode: 33768...823 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 10. juni 2020 #7 Del Skrevet 10. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener det er en karenstid på 52 uker før du kan søke på nytt. Anonymkode: 4dce8...b04 Jeg har vært på aap i 2 omganger (første omgang var i 4 år og neste omgang var i 3 år, hvis jeg husker riktig) og det gikk mindre enn 52 uker mellom. Jeg tror det gikk 7-8 mnd før jeg søkte igjen. Og jeg fikk det innvilget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #8 Del Skrevet 10. juni 2020 39 minutter siden, Kittykat skrev: Jeg har vært på aap i 2 omganger (første omgang var i 4 år og neste omgang var i 3 år, hvis jeg husker riktig) og det gikk mindre enn 52 uker mellom. Jeg tror det gikk 7-8 mnd før jeg søkte igjen. Og jeg fikk det innvilget. Da har du fått gjennopptak av AAP. Anonymkode: 33768...823 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #9 Del Skrevet 10. juni 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Har tidligere hatt AAP i 4 år og var egentlig snakk om å søke forlengelse og så søke ufør. Jeg begynte i stedet å studere, noe som ikke gikk så bra (ble syk igjen og har strøket/ikke møtt på alle eksamen). Nå har jeg ikke noe jobb eller inntekt, og innser at det nok ikke var rett for meg å studere (ennå). Men hva vil skje i forhold til NAV nå, er det sannsynlig å få innvilget AAP på nytt? Hvor stor sjanse er det egentlig å få forlenget over 4 år? Er redd jeg kanskje kommer til å bli stående uten inntekt... Anonymkode: 93b3e...991 Uten inntekt blir du ikke. Skulle du mot formodning få avslag på ny AAP så blir det sosialen neste. Anonymkode: 60e91...c41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå