Iskvinnen Skrevet 1. juli 2005 #1 Skrevet 1. juli 2005 sukk... Ja, i dag hentet jeg gogutten i barnehagen for aller siste gang. Det er så rart, årene har rast av gårde, jeg husker så godt første gangen jeg leverte han i barnehagen, husker klumpen i hjertet da jeg forlot min lille for noen timer. I helga fyller han seks, og om ikke lenge skal han begynne på skolen. Rart ...men, han gleder seg, og da gjør jeg det å.
Mette Skrevet 1. juli 2005 #2 Skrevet 1. juli 2005 Vet hvordan du har det, min hadde siste dag i går, rart å gå ut av porten for siste gang. Min gleder seg også og vi med. Storebror skal opp i 2dre klasse nå, så jeg føler ikke det er så skummelt som det var i fjor Nå vet jeg hvordan ting fungerer og hvor flott Sfo skolen har. For det var det jeg tenkte mest på i fjor, hvordan vil det bli på Sfo, følger de like godt med barna osv. Lykke til med skolegutten
Gjest Emera Skrevet 1. juli 2005 #3 Skrevet 1. juli 2005 Åh, jeg husker så godt hvor vemodig det var å forlate barnehagen for siste gang! En ukes tid etter at datteren min hadde begynt i første klasse, gikk jeg forbi barnehagen en morgen. I vinduet stod en liten gutt og vinket til faren sin. Det var så vidt jeg greide å holde tårene tilbake! Jeg ble så overmannet av følelser akkurat da. En epoke var over, og en ny var begynt. Til høsten blir jenta mi tredjeklassing! Det går så fort!
Ann Forup Skrevet 1. juli 2005 #4 Skrevet 1. juli 2005 he he sidder her og tænker tilbage jeg, min har sluttet i 10 klasse og skal ud i den stor verden, og jeg synes jeg fik hende i går. times fly's when you have fun
@lfa Skrevet 1. juli 2005 #5 Skrevet 1. juli 2005 Min tass hadde siste dag i barnehagen på torsdag, og det var ganske spesielt å gå ut av porten den dagen, ja... Og nå har vi fått klasselister, dato og klokkeslett for den første skoledagen, og vi har kjøpt inn skolesekk, pennal osv. Guttungen gleder seg og er såå klar for og begynne. Tror han godt kunne hoppet over sommerferien hvis det hadde vært mulig. Han har blitt så stoooor....
Gjest Violetta Skrevet 1. juli 2005 #6 Skrevet 1. juli 2005 For meg er det faktisk bare tre år siden... Så utrolig rart! Jeg har nå en niårig "fjortiss", stor utenpå og liten inni. Ser på barnetv, men ingen venninner skal vite det, synes mamma er teit, men kjekk å ha når det røyner på... Rart at det er bare tre år siden barnehagen. :cry:
Gjest LoisLane Skrevet 2. juli 2005 #7 Skrevet 2. juli 2005 Samme her. jenta mi har stortrivdes i barnehagen, men nå er hun mer enn klar for skolen. Jeg har fremdeles en igjen i barnehagen og gleder meg nesten til han blir ferdig - vi har hatt barnehagebarn i elleve år... Da vi sa takk for oss var barnehagetanten nesten på gråten - hun syntes i alle fall det var trist at de eldste sa takk for seg.
jubajuba Skrevet 3. juli 2005 #8 Skrevet 3. juli 2005 Kanskje mer enn noen gang ser en hvor årene flyr etter som barna vokser opp... Syns nesten det var i går jeg hentet minstemann etter siste dag i barnehagen.....og til høsten skal han begynne i fjerde klasse!! Der jeg merket den største forandringen fra barnehagebarn til skolegutt var ved bringing og henting. Fra å komme løpende og kaste seg i armene på mamma for å få seg en klem ble det plutselig flaut om mamma skulle ha en klem foran kompisene på skolen. Nå måtte jeg forstå at han var blitt stor gutt og store gutter klemmer ikke foran andre. I sommer hentet jeg nr 2 i søskenflokken på avslutning til 7.klasse. Neste år blir han ungdomsskole elev og skal begynne på en ny skole. Det er også veldig rart. Jeg syns ikke det er lenge siden han begynte på skolen! Når man lever med barn opplever man virkelig at tiden flyr. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå