Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kle seg "høyere"? Og hvilke sko? Er slank.

Anonymkode: 3f3c5...b90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke. Men jeg forstår virkelig ikke de jentene/damene som er sånn 160 cm høye og som velger å gå i cardigan som går helt ned til leggen eller i noen tilfeller ned til anklene. 

Har en venninne som ofte snakker om at hun skulle ønske hun var høyere og hun går til stadighet rundt i disse lange cardiganene som ikke bare får henne til å virke lavere, men som også får folk til å se ut som vandrende ulltepper.

Anonymkode: 5d9ef...0b7

• Liker 5
Skrevet

Haha det prøver jeg og på. Men det kommer også an på resten av kroppsfasongen. Om man har brede eller smale hofter, lang eller kort overkropp osv.

Jeg bruker ikke små nette lave flate sko. Det får beina mine til å se korte og stutte ut. 

Bruker korte shorts eller skjørt. Ikke lengde ned til midt på lårene eller knærne. 

Utover det prøver jeg å kle meg helhetlig i klær som fremhever min kropp på best måte. 

Skrevet

Bukser med bootcut eller sleng som går omtrent ned til bakken + sko med litt hæl

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme farge på overdel og underdel.

Anonymkode: e6770...850

• Liker 1
Gjest atomjenta
Skrevet
På 10.6.2020 den 14.04, Trish skrev:

Bukser med bootcut eller sleng som går omtrent ned til bakken + sko med litt hæl

Jeg er lav selv og jeg synes at bootcut bare får beina mine til å se enda kortere ut. Skinny jeans var en åpenbaring for min del.

Jeg prøver å ha topper og jakker som er korte for at beina mine skal virke lengre. Høye hæler er greit, men det er ikke alltid det er anledning til å gå med det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 160. Altså, la oss være ærlig, det er ingenting jeg kan ha på meg, at alle blir sånn «wow hun er høy». 

Men, tips jeg hører: monokrom. Kle hele kroppslengde i en farge. Det ser høyre ut enn kolorblokking.

Sko i farge nærme bukse. Så, svarte sko til svarte og mørke bukser. Hvite sko til lyse. Beige/hudfarget sko til bare ben (shorts, skjørt).

Små vesker. Lave jenter skal ikke bruke store vesker, for da ser de enda mindre ut. Hater det tipset i grunn, for at joda, sikker søt med miniveske, men hva skal jeg gjøre med alt min crap..

Generelt, ikke bruke store mønstere, colorblokking, store smykker, osv. 

Anonymkode: 98dff...d17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste du kan gjøre er å ikke "kutte opp" kroppen for mye. Skal bena virke lengre bør du enten ha korte shorts/skjørt, eller helt lange. Ikke til kneet.

Disse buksene som er litt korte i anklene, er lite flatterende på korte jenter. Jeg ser likevel mange gå med det, så det er tydeligvis mange som ikke bryr seg. Og det står de selvsagt fritt til 😅

Anonymkode: 6976e...724

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det viktigste du kan gjøre er å ikke "kutte opp" kroppen for mye. Skal bena virke lengre bør du enten ha korte shorts/skjørt, eller helt lange. Ikke til kneet.

Disse buksene som er litt korte i anklene, er lite flatterende på korte jenter. Jeg ser likevel mange gå med det, så det er tydeligvis mange som ikke bryr seg. Og det står de selvsagt fritt til 😅

Hvilke bukser skal man ellers gå med dersom man er lav? 😐

Anonymkode: b5baf...9d0

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke bukser skal man ellers gå med dersom man er lav? 😐

Anonymkode: b5baf...9d0

Jeg mente bare at det da er mer flatterende med bukser som går helt ned. 

• Liker 1
Gjest Aniita
Skrevet

Her var det flere gode råd.

Ja, gå med bukser som går nesten helt ned i bakken. Og høye hæler med spiss tupp. Og ha alle klærne i samme farge. 

Å dele opp klærne gjør ikke bare at man ser kortere ut men også tykkere ut.

Har du langt hår, ha det i en hestehale midt på krona, det virker forlengende.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 158 cm høy, og har brukt altfor mange timer av livet mitt på å finne ut hva jeg kan ha på meg for å se høyere ut. Plutselig gikk det opp for meg at det er jo totalt bortkastet tid; jeg er jo akkurat så høy/lav som jeg er og hvorfor skal jeg forsøke å se høyere ut? Er jeg ikke bra nok som jeg er? Må man være høy for å være flott? 

Jeg prøver jo å ha på meg klær jeg kler, på samme måte som jeg antar ei på 169 cm og 181 cm også gjerne gjør. 

Og til deg over her som kommenterte at lange Cardigan ikke er noe for oss lave kvinner; jeg har flere av disse og elsker dem! Superfint til smale jeans, skinntights etc og ankelboots. Jeg føler meg iallefall  veldig fin i disse, selv om det får meg til å se ut som jeg er lav :)

Anonymkode: 80e94...291

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns ikke bukser som går helt ned gir forlengende effekt. Ser bare ut som man subber i buksa (om det er snakk om vide). Jeg bruker mer ankellengde og det funker for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Ludovica- said:

Ser bare ut som man subber i buksa

Liker at buksene mine er så lange at de subber

Anonymkode: ce2a3...dd0

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker at buksene mine er så lange at de subber

Anonymkode: ce2a3...dd0

Det viktigste er jo at må går i det man selv føler seg vel i :)

• Liker 1
Skrevet

Spisse sko og hele antrekket i samme farge gjør susen, lange bukser er lurt. Og få frem midjen hvis du er så heldig at du har smal midje. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje sjekke ut hennes youtube-kanal, hun har noen tips

Anonymkode: 98dff...d17

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

162 cm på lesten, bruker ofte trange klær får å se lengre ut. Bruker ofte høye hæler til daglig for å virke lengre. 

Anonymkode: 3c74e...a3a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 163 cm og får alltid høre at jeg ser høyere ut når jeg forteller om høyden min, men jeg tror ikke det har så mye å si hvilke klær du har på deg så lenge du kler deg fint. Jeg har har lange legger/lange bein og ser dermed automatisk høyere ut. 

Anonymkode: 7bf51...985

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det som ville vært ultimat for å få mer høyde ville vært : sort farge fra topp til tå. Høyhalset smal genser, og bukser med bootcut/sleng + høye heler (i svart) Under der. Og enten kort hår eller hår satt opp i en tutt/ballerina-bun. Skal man ha veske så er jeg enig i at denne bør være minst mulig. 

Anonymkode: c7215...a7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...