minister-mio Skrevet 10. juni 2020 #21 Del Skrevet 10. juni 2020 Det er deilig å kule ned litt før leggetid. Dere har jo helger og ferier til å gjøre aktiviteter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #22 Del Skrevet 10. juni 2020 Både jeg og sambo er ferdig på jobb 15.30, etter henting i barnehage er vi som regel hjemme 16.00. Så lager vi middag, spiser, slapper av, leker litt også er det leggetid. Har to barn på skolen og to i barnehagen. De på skolen har div fritidsaktivitet de er på. Minstemann på 1 år er veldig sliten etter barnehagen, spesielt nå når de er mye ute. 3 åringen ønsker ofte å dra ut etter barnehagen, men da er vi kun i hagen. Vi har bevisst rolige ettermiddager. Vi sparer langturer, besøk, handling osv til helgene. Anonymkode: eb531...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #23 Del Skrevet 10. juni 2020 Enkelte dager ser vi på TV både før og etter middag. Andre dager er vi ute og noen dager er vi på besøk hos noen, andre gangner er vi ute litt og litt TV, litt leking... varierer etter energi og ork/ lyst hos både liten og stor. Nå med 20 grader ute blir det nok mye trampoline og badebasseng i hagen. Da er ettermiddagene og helga reddet i noen timer 😀 Anonymkode: 5f84e...412 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiava88 Skrevet 10. juni 2020 #24 Del Skrevet 10. juni 2020 Henter 15.15-15.30. Spiser middag og er været brukbart så er vi ute resten dag dagen helt fram til leggetid. Sykler, hopper på trampoline, leker i dukkestua eller går turer. Men jeg blir mer sliten enn barna til kvelds 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. juni 2020 #25 Del Skrevet 10. juni 2020 Vi henter 14.00 og går tur, leker og plasker i fontener etter bhg(nå når det er varmt). Vi er da hjemme mellom 16-16.30 og da tar vi det med ro etter middag og før kvelds og legging. Han er sliten og synes det er godt med litt fred og ro da. Men hadde han vært i bhg til 16.00 så hadde han ikke trengt så mye mer underholding og lek. De er jo aktive i bhg hele dagen. Om han er litt rastløs etter middag så kan vi ta en tur i parken like ved der vi bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #26 Del Skrevet 10. juni 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har en fireåring som jeg henter i bgh ca 16.00. Da drar vi direkte hjem, spiser, bader feks litt eller slapper av med TV, så er det natta. Men jeg får ofte litt dårlig samvittighet og tenker at vi burde funnet på noe etter barnehagen - som tur, biblioteket, bytur eller liknende. Ikke har vi hage heller, så vi blir jo bare inne. Hva gjør dere etter barnehagen? Anonymkode: 4f029...a39 Nei,hun er så sliten og vil gjerne leke hjemme. Puslespill og bøker er stas.Vanne blomster ute liker hun godt. De er stimulert hele dagen i bhg, de trenger ikke masse greier som skjer i tillegg. De dagene hun hentes tidlig hender det vi gjør mer, gjerne lekeplass eller tur til byen for å gå på cafe eller handle. Hun er sjelden med i butikken,så det er stas 😊 Svømmehall og skogsturer blir i helger og ferier. Hun er 4 år. Anonymkode: abcd8...3c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #27 Del Skrevet 11. juni 2020 På 10.6.2020 den 10.10, AnonymBruker skrev: Hei! Har en fireåring som jeg henter i bgh ca 16.00. Da drar vi direkte hjem, spiser, bader feks litt eller slapper av med TV, så er det natta. Men jeg får ofte litt dårlig samvittighet og tenker at vi burde funnet på noe etter barnehagen - som tur, biblioteket, bytur eller liknende. Ikke har vi hage heller, så vi blir jo bare inne. Hva gjør dere etter barnehagen? Anonymkode: 4f029...a39 Leverte sent og hentet tidlig.God tid sammen på morningen.Og god tid på ettermiddagen. Vi gikk tur,ut på lekeplassen, badet, matet endene, akte, og forskjellige ting.Alt etter hva de orket. Noen dager ble det legobygging og kos hjemme. De hadde mye energi og veldig glad i å være ute. Men veldig mange har lange dager i bhg.Leveres tidlig og hentes sent. Da er de sikkert veldig sliten.. Så ikke sikkert så mange gjør noe da. Kanskje ut i hagen eller lekeplassen av og til. Anonymkode: f95db...39e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren14 Skrevet 12. juni 2020 #28 Del Skrevet 12. juni 2020 På 10.6.2020 den 10.10, AnonymBruker skrev: Hei! Har en fireåring som jeg henter i bgh ca 16.00. Da drar vi direkte hjem, spiser, bader feks litt eller slapper av med TV, så er det natta. Men jeg får ofte litt dårlig samvittighet og tenker at vi burde funnet på noe etter barnehagen - som tur, biblioteket, bytur eller liknende. Ikke har vi hage heller, så vi blir jo bare inne. Hva gjør dere etter barnehagen? Anonymkode: 4f029...a39 Etter bhg er mine på 2 og 4 slitne... veldig nå som det er så varmt og de er så mye ute. Så på hverdager er vi bare hjemme etter bhg de 2-3 t før kveldsmaten. Null grunn til å dra noe sted. Det tar vi i helgene Men vi har hage da, så først får de samle krefter med 1/2 t Barne-TV i sofaen med litt drikke, så er det ut å leke frem til middag med mindre veldig dårlig vær. Middag, litt mer lek og så kvelden egentlig. Husk at det barna trenger etter bhg er tid med foreldrene/familien - ikke nye eventyr De må få tid til å reconnecte med familien etter en lang dag vekke fra hverandre. Så jeg gjør masse med barna etter bhg, men vi drar ingen steder vanligvis. Unntaksvis en playdate her eller der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 12. juni 2020 #29 Del Skrevet 12. juni 2020 Vi finne stort sett ikke på så mye spennende etter en bhg-dag. Jeg henter kl 15 og vi tar det vanligvis rolig hjemme. Er litt ute, da, siden vi har hage, men kan også fint være mest inne. Barna trenger å roe ned også, ikke haste fra det ene til det andre, de blir jo slitne av å være i bhg en hel dag. Jeg har en skolegutt og to bhg-barn. Han som går på skolen har en aktivitet en gang i uka, noen ganger to. Ellers har han og det eldste bhg-barnet med venner hjem i blant, men ofte ikke. De leker og koser seg sammen mange ettermiddager. Gutten min på 2 trenger også rolig lek hjemme, og om vi bare hadde hatt ham, ville jeg ikke tenkt at han måtte sosialiseres på ettermiddagen når han har lekt hele dagen med andre barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #30 Del Skrevet 12. juni 2020 Barn har bare godt av å slappe av etter lange skole/bhgdager. Overstimulering og konstant aktivitet er ikke bra i lengda Anonymkode: 12545...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 12. juni 2020 #31 Del Skrevet 12. juni 2020 Er det fint vær så går vi gjerne ut en tur etter middag ja, men det blir ikke før ca 17-1730. Er ute til de må spise litt kvelds og starte kveldsstell. Vi besøker besteforeldre, husker, bader i basseng, sykler, drar på lekeplassen etc. Ingenting med spesifikke forventninger, tar det som det kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #32 Del Skrevet 12. juni 2020 Nei, vi rekker ikke noen på hverdager. Hente, gå hjem (bare det tar en liten evighet når det er så mye spennende å se på langs veien...), prate litt hjemme, lage middag, spise middag, stell og natta. Vi gjør ting i helgene, da. Anonymkode: e34bd...ab4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mango Skrevet 12. juni 2020 #33 Del Skrevet 12. juni 2020 Har en ganske aktiv kar på 1.5 år. Noen dager slapper vi bare av hjemme. Hører på musikk, leker, bader eller leser bøker. Ser vi at han har behov for mer så tar vi oss en tur ut. Enten i barnehagen ved siden av, husker, drar på besøk, sykler eller kjøretur. Synes det er helt ok å være hjemme etter en lang dag med jobb og barnehage, så synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det. Alle har godt av litt ro i hverdagen. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #34 Del Skrevet 12. juni 2020 Varierer, som oftest er han ganske sliten om han har vært full dag i bhg, så da bruker vi ikke å planlegge store aktiviteter på ettermiddag. Han har da behov for å roe litt ned, enten med en bok, maling eller se litt på nrk super. Hvis vi henter tidlig så får vi gjort mer, både ute med lek/trampoline/huske og er på besøk hos besteforeldre. Gikk på småbarnssvømming nå før corona, men var variabelt utbytte etter dagsform, kunne ikke hente tidlig alle dager kurset var heller. Anonymkode: 7db41...5cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #35 Del Skrevet 12. juni 2020 Ser ann dagsformen til 3 åringen 😊 Han har lange dager i barnehagen (7.45-16.15). De dagene det er fint vær kan vi leke 1 timestid ute etter middag. Hoppe på trampoline, leke i hagen, sykle en tur i nabolaget eller dra i klatreparken borti gata. Ikke hver dag vi gjør det 😊 han er ute å leker hver dag så han får frisk luft og aktiviteter hele dagen. Så har ikke dårlig samvittighet. Vi finner på mye kjekt i helgene 😊 Anonymkode: 03765...5cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #36 Del Skrevet 13. juni 2020 Henter ved 15/16 tiden. Vi er ofte på lekeplassen, spesielt når det er sommer. Vi kan gå en tur, dra i butikken, eller bare være inne og leke osv. Jeg må innrømme at jeg ofte er svært sliten og ikke alltid har så mye overskudd til leiing. Men jeg har to barn, så de holder jo på. Ellers er det barne-TV fra 17.30. middag klokka 18. Så tiden før dette gjør vi ett eller annet. Anonymkode: eaad6...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 13. juni 2020 #37 Del Skrevet 13. juni 2020 (endret) Det er litt forskjell på sommer og vinter. Men nå om sommeren gjør vi mye etter bhg. Jenta er 2.5 år, henter i bhg kl 15.00. Som regel går vi ut på tur, sykkeltur/sparkesykkel, drar på lekeplassen eller leker i hagen. Andre dager drar vi på hagesenter eller andre div ærend. Hun er ikle veldig sliten etter 6 timer i bhg hvpr hun spver 2 timer gjør som regel ting med henne frem til 17.30 da spiser vi middag. Kl 18 er det frukt og barne tv. Så er det kvelden Endret 13. juni 2020 av Rucula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #38 Del Skrevet 9. mai 2022 Tiden fra de er tilbake fra bhg og til leggetid er faktisk ganske kort! Ukene og dagene går fort og det er ikke SÅ Mye tid foreldre og barn får sammen - derfor er vi bare sammen her hjemme etter bhg. Spiser og roer ned. Det holder i massevis. Barna er slitne etter en hel dag med lek og full rulle, og vi voksne har jo lange dager vi også , middagslagingen må gjøres osv. vi jobber begge fulltid da. Hadde kanskje vært annerledes dersom en av oss jobbet deltid - kunne hentet tidligere i bhg evt.. men ser ikke helt poenget. Aktiviteter får de der - og senere organiserte aktiviteter Anonymkode: feec9...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 10. mai 2022 #39 Del Skrevet 10. mai 2022 Det varierer hva vi gjør. Enkelte dager er det hjem for middag, lek, kvelds, stell og legging. Mens andre dager blir det svømmehall, tur ut for feks aking/sykling/lekeplass, besøke familie. Men vi ser alltid an dagsformen til barnet. Vet vi at barnet sov dårlig/sovnet sent/våknet tidlig er vi hjemme etter barnehagen. Barnet får også være med å bestemme. Foreslår vi å dra på lekeplassen og barnet sier h*n vil være hjemme så drar vi ikke ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #40 Del Skrevet 10. mai 2022 Ikke sett for høye krav til deg selv kjære deg. Barnet har hatt en lang dag i bhg, mange å forholde seg til, lært noe nytt, lekt, vært ute osv. Barnet trenger en pust også, tiden vil komme når ettermiddager blir fulle...nyt nå mens dere kan. Planlegg heller noe gøy i helger. Anonymkode: 24c42...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå