AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Skrevet 10. juni 2020 Fra dansk politis nettside : Man kan reise inn til danmark hvis: Skal levere varer eller tjenesteydelser ind eller ud af Danmark Du må rejse ind i Danmark, hvis du skal levere varer eller tjenesteydelser til/i Danmark eller varer ud af Danmark, herunder hvis du i erhvervsøjemed skal fragte varer ud af Danmark i personbil. Relevant dokumentation Et af følgende dokumenter: Dokumentation for handlen fx i form af faktura, kvittering, købsaftale e.l. Kvittering for registrering i RUT-registret (Registret for Udenlandske Tjenesteydere). Kvitteringen skal videresendes fra arbejdsgiver til arbejdstager. Dokumentation for social sikring (PD A1) i forbindelse med arbejde i et andet EU/EØS-land udstedt af myndighederne i arbejdsgiverens/den selvstændiges hjemland Betyr dette at jeg har lov til å reise til danmark for å kjøpe to hunder? Hund regnes jo som vare, også at jeg har en kvittering fra eier på at de er kjøpt så er det ok som dokumentasjon?? At jeg altså har lov til å reise inn til danmark den ene dagen også tilbake på kvelden eller dagen etter. Ikke booke 6 netter som man må ved ferie. Anonymkode: 1271d...8d6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #2 Skrevet 10. juni 2020 Vil anbefale å få dette bekreftet fra offisielt hold (dvs via det danske politiets kontaktnr for innreise) for å unngå kjedelige overraskelser på grensa til Danmark framfor å stole på informasjon fra tilfeldige nettbrukere Anonymkode: 74adc...9a1
Anbefalte innlegg