AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Skrevet 10. juni 2020 Min sønn er 17 år. Han skal ha sommerjobb på samme sted for tredje år på rad. Topp arbeidsgiver og han liker arbeidsoppgavene, som består av vasking (sanitæranlegg), forefallende arbeid som f.eks maling og gressklipp og kiosk/resepsjon. Nettopp fordi han trives synes han det er vanskelig å spørre ift lønn, og han vil helst ikke at jeg gjør det heller. I fjor hadde han 110 kr/t flat lønn, også hvis de hadde ekstra behov f.eks lørdag kveld. De fleste kameratene lå på 130-140 kr/t i sine sommerjobber, så det er jo en del forskjell.. Samtidig er det ikke så lett å få sommerjobb, og han trives, så han er nok redd for å ødelegge det gode forholdet til arv.giver. Hva har deres 17-åringer? Anonymkode: c5a6f...72f
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #2 Skrevet 10. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Min sønn er 17 år. Han skal ha sommerjobb på samme sted for tredje år på rad. Topp arbeidsgiver og han liker arbeidsoppgavene, som består av vasking (sanitæranlegg), forefallende arbeid som f.eks maling og gressklipp og kiosk/resepsjon. Nettopp fordi han trives synes han det er vanskelig å spørre ift lønn, og han vil helst ikke at jeg gjør det heller. I fjor hadde han 110 kr/t flat lønn, også hvis de hadde ekstra behov f.eks lørdag kveld. De fleste kameratene lå på 130-140 kr/t i sine sommerjobber, så det er jo en del forskjell.. Samtidig er det ikke så lett å få sommerjobb, og han trives, så han er nok redd for å ødelegge det gode forholdet til arv.giver. Hva har deres 17-åringer? Anonymkode: c5a6f...72f Om kamerater på samme alder får 130-140 så får de faktisk mye i den alderen. Har en på 17 som jobber i butikk under Norgesgruppem, timebetalt er 119,- . Til eksempel så har flere av mine barns venner jobbet på Tusenfryd og der tjener de under 100 i timen. Tenker sønnen din skal være fornøyd med jobb og 110,- i timen . Har en som er over 18 og får rundt 139 i timelønn, dette er i staten (sommerjobb, jobbet der tidligere) Anonymkode: f9404...865
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #3 Skrevet 10. juni 2020 Jeg tenker også at 110 kr timen ikke er ille for en som er 17. Følger de tariff så ligger man vel på litt mer når man har fylt 18. Selv hadde jeg en sommerjobb for 3 år siden da jeg var 20 med 120 kr timen, det var litt surt. Anonymkode: adfa3...94e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå