Gå til innhold

Lurer på om hun er utakknemlig for gavene.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Min svigerinne fødte for rundt 3 måneder siden, rett før corona ble ille. Vi kom på barsel besøk på sykehuset, og leverte fødselsgave hjemme på døra hennes dagen hun skulle komme hjem siden vi glemte den igjen da vi var helt i 100 når vi skulle besøke lille babyen på sykehuset, så samboern tok den i mot. Hun orket ikke besøk pga blødning og corona så derfor leverte vi den på døra. Det var tre 3-delt sett med klær, litt ull som passer til høsten og vinteren, og en del godteri da jeg selv vet hvor Hol man kan bli den første tiden. 

Jeg hørte aldri noe takk, fikk ingen meldinger etterpå. Sendte noen gaver til, og en annen gang roser for å vise at vi tenkte på de. Pga corona har vi ikke kunne besøkt heller. De fødte rett før, så tror bare få dager etterpå var det ikke tillatt med barselbesøk mer. 

Lurer litt på om hun er utakknemlig? Hun pleier ikke å takke for gaver til jul og sånt heller, men jeg handlet nå for rundt en tusenlapp også litt flere gaver i ettertid. Hva tenker dere? Hun er visst i fin form. Jeg takket alle etter mine fødsler og jeg var virkelig ikke i fin form, keisersnitt på den ene og en hard fødsel på nr 2 der jeg mistet utrolig mye blod.. Jeg spurte om hun likte gavene og da sa hun "Ja de var fine de😛" men syntes det var en litt care måte å svare på, på messenger da.. 

Anonymkode: fe007...bf5

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som hun er litt utskknemmelig, egentlig. Siden det ikke er første gang. 

Anonymkode: 171db...7bd

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er det sånn at ikke alle lærer å takke for gavene, svigerinnen din og din bror(?) er tydeligvis to av dem!

Anonymkode: 897a5...59e

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det sånn at ikke alle lærer å takke for gavene, svigerinnen din og din bror(?) er tydeligvis to av dem!

Anonymkode: 897a5...59e

Ups, våkennatt med minstemann her så jeg svarer så seint som klokken 02🤣 Jeg er ikke slik at jeg sender takkemeldinger til alle på julaften, men heller dagen etter da jeg syntes julekvelden skal være telefonfrie, oog ikke minst stress. Lage mat, spise mat, gaver, rydde, dessert, rydde og så sove. Så ja her sender vi dagen etter.. men vi får ikke takkemeldinger av de uansett hva det gjelder. Nå la jeg ekstra i barselgaven også, mer enn vi pleier tilfelle det har vært utakknemlighet tidligere, men tydeligvis ikke noe nå heller🙈 frister å droppe gave neste gang, men igjen jeg vil ikke straffe barna hennes med å droppe gaver. Hun tenker sikkert babyen på 3 mnd, ungene på 2 og 3 år skal takke for gavene selv da.. 🙈

Skrevet

Din bror! Han er ikke i ammetåka. Han bør sende takkekort med nydelig bilde av baby og takke for gaver og hilsninger. I posten, ikke på face. 
Den gode nyheten er jo at det er din bror, så det er bare å ringe og fortelle han det, «nå er det på tide, fiks det før ferien, jo, det er virkelig nødvendig.»
Er det din manns bror, kan han ringe. 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Min svigerinne fødte for rundt 3 måneder siden, rett før corona ble ille. Vi kom på barsel besøk på sykehuset, og leverte fødselsgave hjemme på døra hennes dagen hun skulle komme hjem siden vi glemte den igjen da vi var helt i 100 når vi skulle besøke lille babyen på sykehuset, så samboern tok den i mot. Hun orket ikke besøk pga blødning og corona så derfor leverte vi den på døra. Det var tre 3-delt sett med klær, litt ull som passer til høsten og vinteren, og en del godteri da jeg selv vet hvor Hol man kan bli den første tiden. 

Jeg hørte aldri noe takk, fikk ingen meldinger etterpå. Sendte noen gaver til, og en annen gang roser for å vise at vi tenkte på de. Pga corona har vi ikke kunne besøkt heller. De fødte rett før, så tror bare få dager etterpå var det ikke tillatt med barselbesøk mer. 

Lurer litt på om hun er utakknemlig? Hun pleier ikke å takke for gaver til jul og sånt heller, men jeg handlet nå for rundt en tusenlapp også litt flere gaver i ettertid. Hva tenker dere? Hun er visst i fin form. Jeg takket alle etter mine fødsler og jeg var virkelig ikke i fin form, keisersnitt på den ene og en hard fødsel på nr 2 der jeg mistet utrolig mye blod.. Jeg spurte om hun likte gavene og da sa hun "Ja de var fine de😛" men syntes det var en litt care måte å svare på, på messenger da.. 

Kunne ikke han hun bor med takket for gavene de fikk da, eller er det veldig viktig at hun viser takknemlighet?

Anonymkode: dd59d...4e7

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig uhøflig ikke å takke, det koster så lite å sende en melding, et takkekort med bilde, eller ta en telefon. Ingen unnskyldning at hun har et barn, og hun har oppført seg slik også tidligere.

Du burde helt klart nevne det for din bror, og hvis de fortsetter å la være å bry seg, ville jeg trappet ned på gavene, siden de er så likegyldige til dem. Er de like generøse overfor deg, eller blir du "glemt" på andre måter også?

Anonymkode: dec41...3d3

• Liker 9
Skrevet

En ting jeg ikke skjønner helt her. Dere leverte gaven på døra til samboeren? Takket ikke han heller da dere ga han gaven? For om han takket så skjønner jeg ikke helt hva du klager for. Det var vel en gave til babyen og da er det vel det samme om det er far eller mor som takker. 
Ville du sett det på samme måte dersom dere kun hadde snakket med mor, hun hadde takket, men far hadde dere ikke hørt noe fra?

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde foretrukket å ikke få noen gave fra noen som er så sinnsykt opphengt i takk - jeg tegner med at han som tok i mot gaven takket? 

Nå pleier jeg å sende en melding med takk, gjerne med plagget på i bruk dersom det er klær til en baby, men det er faktisk ganske stress når man er i barsel, amming og hormoner og nye rutiner i livet, og corona i tillegg. Jeg kan ikke garantere at alle de sikkert 50-60 personene som sendte en gave da jeg fikk baby fikk både takk da jeg fikk gaven og igjen etter det var åpnet. Jeg tror jo jeg gjorde det, men... Og tre måneder etterpå har jeg i hvert fall ikke oversikt over hvem jeg har skrevet melding til. 

Håper den egentlige grunnen til at du klager sånn er at du er sår fordi du ikke får sett tanteungen din... Det kan jeg skjønne. Men dette med takk? Jeg kjenner mange utakknemlige folk som takker overstrømmende, men så hverken bruker eller tar vare på gaven. Takke meg til de som ikke sier så mye, men som man ser bruker plagget masse...

Anonymkode: 5dbd6...0e2

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt takker man , noe annet er jo bare frekt 

Anonymkode: a140e...e90

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg av og til glemmer å takke for gaver, både til meg selv og ungene. F.eks til jul hvis vi får gaver av folk vi ikke feirer med, som vi møter sjelden, så kan jeg tenke at jeg skal sende mld i løpet av jula for å takke, men så går det i glemmeboka. Er ikke for å være bevisst utakknemlig, men av og til glipper det

Anonymkode: 885ff...e10

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde foretrukket å ikke få noen gave fra noen som er så sinnsykt opphengt i takk - jeg tegner med at han som tok i mot gaven takket? 

Nå pleier jeg å sende en melding med takk, gjerne med plagget på i bruk dersom det er klær til en baby, men det er faktisk ganske stress når man er i barsel, amming og hormoner og nye rutiner i livet, og corona i tillegg. Jeg kan ikke garantere at alle de sikkert 50-60 personene som sendte en gave da jeg fikk baby fikk både takk da jeg fikk gaven og igjen etter det var åpnet. Jeg tror jo jeg gjorde det, men... Og tre måneder etterpå har jeg i hvert fall ikke oversikt over hvem jeg har skrevet melding til. 

Håper den egentlige grunnen til at du klager sånn er at du er sår fordi du ikke får sett tanteungen din... Det kan jeg skjønne. Men dette med takk? Jeg kjenner mange utakknemlige folk som takker overstrømmende, men så hverken bruker eller tar vare på gaven. Takke meg til de som ikke sier så mye, men som man ser bruker plagget masse...

Dette. 

Anonymkode: b0a2c...7db

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nornalt å takke, man er da ikke opphengt i det fordi man ønsker et takk. Får man ikke ett usselt lite takk engang så antar jeg man ikke liker det man fikk.  
Det handler om oppdragelse rett og slett !

Anonymkode: a140e...e90

• Liker 10
Skrevet
53 minutter siden, Angelheart2 skrev:

En ting jeg ikke skjønner helt her. Dere leverte gaven på døra til samboeren? Takket ikke han heller da dere ga han gaven? For om han takket så skjønner jeg ikke helt hva du klager for. Det var vel en gave til babyen og da er det vel det samme om det er far eller mor som takker. 
Ville du sett det på samme måte dersom dere kun hadde snakket med mor, hun hadde takket, men far hadde dere ikke hørt noe fra?

Godt poeng. Men samtidig så er det høflig å uansett igjen takk for gavene etter man har åpnet dem. 

TS: Det er, som andre skriver, ikke alle som lærer seg å takke. Veldig spesielt med den der...»jo, de var fine de». 😂

Ikke sikkert hun er utakknemlig, men iallfall uhøflig. Jeg ga bort en hjemmestrikket jakke en gang. Fikk hverken takk eller kommentar. Ikke sikkert de likte den, men det går an å takke uansett. De fikk ikke så fin gave når nr to ble født. Jeg ønsket ikke gi så fin gave når det ble mottatt med sånn «taushet». 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, Angelheart2 skrev:

Godt poeng. Men samtidig så er det høflig å uansett igjen takk for gavene etter man har åpnet dem. 

TS: Det er, som andre skriver, ikke alle som lærer seg å takke. Veldig spesielt med den der...»jo, de var fine de». 😂

Ikke sikkert hun er utakknemlig, men iallfall uhøflig. Jeg ga bort en hjemmestrikket jakke en gang. Fikk hverken takk eller kommentar. Ikke sikkert de likte den, men det går an å takke uansett. De fikk ikke så fin gave når nr to ble født. Jeg ønsket ikke gi så fin gave når det ble mottatt med sånn «taushet». 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange rare svar her. Det er da helt normal folkeskikk å takke for gaver! Og kanskje spesielt om man får gaver til jul fra folk man ikke feiret med. Da får de jo ikke vært det under åpning og da er det jo spesielt hyggelig med takk i ettertid. Jeg er alltid kjempenøye på å takke for gavene. Om jeg sier takk når gaven blir overlevert, synes jeg likevel det er naturlig å sende en hilsen i ettertid og takke igjen etter vi har åpnet. Synes ikke du er kravstor, TS, synes svigerinnen din oppfører seg rart. Særlig svaret du fikk reagerer jeg på. Om hun bare hadde glemt det hadde hun ikke svart sånn.

Anonymkode: 0ae0e...bec

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg takker for ting når jeg får dem, men gidder verken takkekort eller oppfølgingsmelding med lovprising av gaven. Utrolig slitsomt med slikt, da er det bare fint å ikke få noe mer i fremtiden om folk da blir så fornærmet.

Anonymkode: 5f5c1...346

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sender dere takkemelding til alle dere får julegave fra? Har verken sendt eller mottatt slike meldinger... Hvis jeg møter noen i jula som jeg ikke feiret julaften med starter samtalen gjerne med "takk for gaven", men det stopper der. Synes det er litt spesielt å være så opptatt av denne takkingen, spesielt når det gjelder mødre i ammetåka. Stusser også på at det er svigerinnen det klages på, ikke broren. Er det bare kvinner som har takkeplikt?

Anonymkode: 76663...2d9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sender dere takkemelding til alle dere får julegave fra? Har verken sendt eller mottatt slike meldinger... Hvis jeg møter noen i jula som jeg ikke feiret julaften med starter samtalen gjerne med "takk for gaven", men det stopper der. Synes det er litt spesielt å være så opptatt av denne takkingen, spesielt når det gjelder mødre i ammetåka. Stusser også på at det er svigerinnen det klages på, ikke broren. Er det bare kvinner som har takkeplikt?

Anonymkode: 76663...2d9

Sender ALLTID en takk til de som gir meg gaver. Om det så er sokker fra europris. Takker man ikke er det et bra tegn på dårlig oppdragelse og de personene får ikke flere gaver av meg. 

Anonymkode: 139d5...a89

• Liker 5
Skrevet

Ta kan du svare på om mannen takket for gaven da dere leverte den?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...