AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #41 Skrevet 9. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar ang abort. Trodde ikke det var valgfritt. Vet ikke hva som høres «best» ut. Det er blødningen etterpå som blir et problem å holde skjult. Dette kommer til å ødelegge han og oss, selv om sexen ikke var helt frivillig. Så jeg må faktisk gjøre alt for å skjule dette. Anonymkode: 57bda...fb9 De vil nok helst at du tar medisinsk, det kan også få fra man har en positiv test minns jeg å huske. Kirurgisk så må man vente noen uker. 5 minutter siden, AnonymBruker said: 5 dager. Tok angrepille. Men vet jo ikke om den virket. Fikk brun utflod og litt blod en uke etter angrepillen. Kan det være mensen som kom før tiden? Anonymkode: 57bda...fb9 5 dager er "ingenting", spesielt etter å ha tatt angrepille, det klusser jo til syklusen ganske heftig. Det kan enten forskyve mensen eller utsette den. Jeg ville ikke bekymret meg så mye for akkurat den biten helt ennå Det er helt normalt, og spesielt når man stresser. Ta en test så er du sikker. Det er også relativt å få en blødning en uke etter å ha tatt den, så det kan hende at syklusen din ble litt tullet med, men det skal være normalt igjen ved neste menstruasjon (om du ikke mot formodning faktisk er gravid) https://www.ellaone.no/hva-er-ellaone/ellaone-nodprevensjon-finnes-det-bivirkninger/?gclid=CjwKCAjw5vz2BRAtEiwAbcVIL2xWwnEhZ2P1_7ZMntio7kdyfbqhiMFW-Y57WvxTkvBThyjimrjlGRoCf2UQAvD_BwE -Angrepiller vil kunpåvirke din nåværende menstruasjonssyklus, hvilket betyr at din menstruasjon kan komme litt før eller litt senere enn normalt etter bruk av ellaOne®, men den vil returnere til normal syklus deretter.. Anonymkode: d6082...bc9 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #42 Skrevet 9. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er seriøst! Jeg ble presset til sex Anonymkode: 57bda...fb9 Da er det voldtekt og ikke utroskap Anonymkode: 34e36...3e5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #43 Skrevet 9. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De vil nok helst at du tar medisinsk, det kan også få fra man har en positiv test minns jeg å huske. Kirurgisk så må man vente noen uker. 5 dager er "ingenting", spesielt etter å ha tatt angrepille, det klusser jo til syklusen ganske heftig. Det kan enten forskyve mensen eller utsette den. Jeg ville ikke bekymret meg så mye for akkurat den biten helt ennå Det er helt normalt, og spesielt når man stresser. Ta en test så er du sikker. Det er også relativt å få en blødning en uke etter å ha tatt den, så det kan hende at syklusen din ble litt tullet med, men det skal være normalt igjen ved neste menstruasjon (om du ikke mot formodning faktisk er gravid) https://www.ellaone.no/hva-er-ellaone/ellaone-nodprevensjon-finnes-det-bivirkninger/?gclid=CjwKCAjw5vz2BRAtEiwAbcVIL2xWwnEhZ2P1_7ZMntio7kdyfbqhiMFW-Y57WvxTkvBThyjimrjlGRoCf2UQAvD_BwE -Angrepiller vil kunpåvirke din nåværende menstruasjonssyklus, hvilket betyr at din menstruasjon kan komme litt før eller litt senere enn normalt etter bruk av ellaOne®, men den vil returnere til normal syklus deretter.. Anonymkode: d6082...bc9 Takk for svar. Håper virkelig at jeg ikke er gravid! Føler meg kvalm og rar. Og synes den brunlige utfloden med litt blod var rar, at den kom ca 1 uke etter angrepillen. Tenker om det kanskje var festeblødning? Anonymkode: 57bda...fb9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #44 Skrevet 9. juni 2020 Du kommer til å blø noen dager hvis du tar medisinsk abort. Du må også avstå fra sex en ukes tid etterpå, siden det blir et sår i livmoren og det er infeksjonsfare. Anonymkode: 34e36...3e5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #45 Skrevet 9. juni 2020 Han finner ut før eller senere uansett. Anonymkode: e5c3d...807
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #46 Skrevet 9. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar. Håper virkelig at jeg ikke er gravid! Føler meg kvalm og rar. Og synes den brunlige utfloden med litt blod var rar, at den kom ca 1 uke etter angrepillen. Tenker om det kanskje var festeblødning? Anonymkode: 57bda...fb9 Helt normal bivirking da syklusen blir tullet litt med og man kan føle annerledes mensensmerter. Også det med brun utflod en uke etter er normalt, og om det var friskt blod i ettertid så var det nok bare syklusen som ble litt annerledes pga angrepillen. Men råder deg å ta en test for sikkerhet skyld, så slipper du å stresse ved å ikke vite. Anonymkode: d6082...bc9
Rant Skrevet 10. juni 2020 #47 Skrevet 10. juni 2020 Husk å test deg for eventuelle kjønnssykdommer. Det kan også klusse til syklusen.
Adrenalina61 Skrevet 10. juni 2020 #48 Skrevet 10. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle kan gjøre feil Anonymkode: 57bda...fb9 Herregud for en idiotisk unnskyldning.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #49 Skrevet 10. juni 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Du kommer til å blø noen dager hvis du tar medisinsk abort. Du må også avstå fra sex en ukes tid etterpå, siden det blir et sår i livmoren og det er infeksjonsfare. Anonymkode: 34e36...3e5 To uker fikk jeg høre at man bør vente, minst (tok nylig medisinsk abort pga missed abortion, men bør være det samme om man gjør det fordi man må fordi ting er dødt inni der eller om man ønsker å avbryte svangerskapet). Forøvrig bør du ta en test så fort som mulig. Aborten er gjerne mindre ille også jo raskere du får gjort det. Vil tro det er sannsynlig at du ikke er gravid også, angrepille tuller fælt med kroppen. Anonymkode: 206b6...b07
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #50 Skrevet 10. juni 2020 Syns de som har alle mulige slags meninger om ting TS ikke spør om kan ta seg en bolle og finne på noe annet. Det er helt opp til TS selv hva hun ønsker å gjøre, hva hun ønsker å fortelle, og hvordan hun føler det er riktig å reagere på saken. ---- TS, kan du si at blødningen er en forsinket mens, rett og slett? Jeg har ingen erfaring med angrepille, men det kan høres sannsynlig ut at det er denne som har tullet med syklusen din, og at du ikke er gravid. Ta en test aller først, kanskje du stresser helt unødvendig. Anonymkode: cc958...3a9 1
LillEve Skrevet 10. juni 2020 #51 Skrevet 10. juni 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns de som har alle mulige slags meninger om ting TS ikke spør om kan ta seg en bolle og finne på noe annet. Det er helt opp til TS selv hva hun ønsker å gjøre, hva hun ønsker å fortelle, og hvordan hun føler det er riktig å reagere på saken. ---- TS, kan du si at blødningen er en forsinket mens, rett og slett? Jeg har ingen erfaring med angrepille, men det kan høres sannsynlig ut at det er denne som har tullet med syklusen din, og at du ikke er gravid. Ta en test aller først, kanskje du stresser helt unødvendig. Anonymkode: cc958...3a9 Nå spurte hun faktisk om hun burde fortelle det til mannen sin. Tror folk her prøver å hjelpe henne. Hvis jeg var venninnen hennes ville jeg anbefalt nøyaktig det samme som jeg har gjort her. Det er veldig vondt å se en person bli misbrukt av et annet menneske, og man ønsker jo at denne mannen ikke lenger skal ha overtaket over TS. Derfor er det ikke så lett å bare "finne på noe annet" uten å først forsøke. Håper uansett at dette ordner seg for TS!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #52 Skrevet 10. juni 2020 5 minutter siden, LillEve skrev: Nå spurte hun faktisk om hun burde fortelle det til mannen sin. Tror folk her prøver å hjelpe henne. Hvis jeg var venninnen hennes ville jeg anbefalt nøyaktig det samme som jeg har gjort her. Det er veldig vondt å se en person bli misbrukt av et annet menneske, og man ønsker jo at denne mannen ikke lenger skal ha overtaket over TS. Derfor er det ikke så lett å bare "finne på noe annet" uten å først forsøke. Håper uansett at dette ordner seg for TS! Men disse rådene må de som kjenner TS og hennes situasjon gi. Jeg forutsetter at hun har sine grunner for å ikke ta dette videre. Anonymkode: cc958...3a9 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #53 Skrevet 10. juni 2020 Det som blir skrevet over her. Vi kjenner ikke til helheten, så kan være greit å svare på spørsmålet. Hva om det var et overgrep, hva om hun ikke tør å anmelde, hva om det er fare for voldelig reaksjon fra mannen dersom han får vite hva som har skjedd? Om det så skulle være troll, kan svar være nyttig for andre i samme situasjon. Så ja, legen har taushetsplikt. Men du må holde deg hjemme med en person til stede (venninnen din?) mens aborten pågår, som kan være snakk flere timer. Det kan være ganske smertefullt, og du vil få kraftige blødninger. Blødninger kan fortsette (i mindre og mindre grad) i flere dager, eventuelt uker. Anonymkode: aa5ef...c6b
MarianneE Skrevet 10. juni 2020 #54 Skrevet 10. juni 2020 Hvor gammel er du TS? I HI slår det meg at du må være temmelig uopplyst om hvordan ting fungerer
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #55 Skrevet 10. juni 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg føler ikke jeg ble voldtatt. Jeg nektet ikke. Sa ikke stopp. Var redd han skulle røpe hemmeligheten til min mann. Det er noe ifra barndommen som ikke han har behov for å vite. Jeg ønsker uansett ikke at min mann skal vite om denne sexen/utroskapen eller hva det var. Og ikke om graviditeten. Tar test i morgen. Men jeg er sikker på den er positiv. Legen kan ikke nekte meg abort? Nekte meg å holde det hemmelig? Kan de på sykehuset kontakte min mann? Anonymkode: 57bda...fb9 Nei de kan ikke varsle mannen din. Alle som jobber hos fastlegen/sykehuset har taushetsplikt. Har du mulighet til å overnatte hos din venninne mens du utfører en kjemiskabort? Om du tar inngrep på sykehuset tar det uansett ikke så langt tid. Jeg ble skrevet inn på morgenen som dagpasient. Var ute igjen på ettermiddagen. Lykke til. Anonymkode: 91a42...c95 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #56 Skrevet 10. juni 2020 Hvor gammel er du? Du virker veldig ung. Anonymkode: 50a4e...4df
LillEve Skrevet 10. juni 2020 #57 Skrevet 10. juni 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men disse rådene må de som kjenner TS og hennes situasjon gi. Jeg forutsetter at hun har sine grunner for å ikke ta dette videre. Anonymkode: cc958...3a9 Ja vel, men hun spør nå faktisk om hva hun burde gjøre. Og det er faktisk veldig viktig å opplyse om at dette faktisk er en voldtekt, når hun har blitt tvunget til handlingen med trusler. Ingen tvinger henne til det ene eller det andre, bare drøfter den tøffe situasjonen hun står i, og prøver å berolige henne med at det i hvert fall ikke er hennes feil dette her. 1
tussi84 Skrevet 10. juni 2020 #58 Skrevet 10. juni 2020 Kirurgisk abort får man veldig sjeldent nå i første trimester, da anbefalingen er medisinsk. Ved en medisinsk abort vil det gjøre veldig vondt. Noen opplever smerter som føles ut som rier. Blødningen vil være stor som regel, og det kan nok bli vanskelig å skjule at du hvis du får vondt. Selve aborten kan vare alt fra noen timer til et par døgn når det er medisinsk. Men det som er enda vanskeligere å skjule for mannen din er at etter en abort så vil man blø i noen uker. Alt fra 1 til 3 uker, med lite til moderat blødning. Kan jo ikke akkurat si at man har mensen i flere uker..
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #59 Skrevet 10. juni 2020 Jeg mener du bør fortelle mannen din hvordan ting henger sammen med han som tvang deg til sex. Det blir vanskelig å holde dette skjult, da må du nesten reise bort noen uker mens det står på. Anonymkode: 34e36...3e5
Elaine Marley Skrevet 10. juni 2020 #60 Skrevet 10. juni 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep. Elaine Marley, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå