Gå til innhold

HJELP MEG PLIZ! tror jeg er gravid og må ta abort uten at noen får vite

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det lov? Hvordan kan jeg skjule abort for min mann? Hvordan abort kan jeg velge? Må jeg være på sykehus? Får jeg ta abort så tidlig jeg vil? Kommer jeg til å blø lenge etterpå? Min mann må aldri få vite. Det er ikke hans barn. Jeg har gjort noe fryktelig dumt som jeg angrer veldig på. Men det var et feilgrep, og hvis jeg sier noe kommer han til å gå ifra meg. Jeg elsker han. Har legen taushetsplikt om abort? Har en venninne som kan hjelpe meg, men ingen andre må få vite. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 57bda...fb9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bør jeg fortelle min mann? 

Skrevet

Du elsker han, men blir gravid med andre? 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Legen har taushetsplikt, ingen trenger å få hvite noe. Hvis du ikke er så langt på vei kan du ta kjemisk abort hjemme.  Bestill legetime først og fremst.

Anonymkode: 43dd3...17e

• Liker 8
Skrevet

Dra til legen. Be om abort. Legen har taushetsplikt. Du får finne på noe lurt å si til mannen din. Nei, du kan få ta abort hjemme. Du får med deg piller osv 🙂

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, judith52 skrev:

Du elsker han, men blir gravid med andre? 

Alle kan gjøre feil

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan be om abort uten at mannen din vet. Men vær klar over at du vil være dårlig og blø flere dager etterpå. Hvordan skal du forklare dette?

Anonymkode: 5edc0...b01

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen har taushetsplikt, ingen trenger å få hvite noe. Hvis du ikke er så langt på vei kan du ta kjemisk abort hjemme.  Bestill legetime først og fremst.

Anonymkode: 43dd3...17e

Takk. Hvordan foregår en slik abort? Klarer jeg å skjule det for han? Være hos venninne da? Mye blødning etterpå? 

Skrevet

Troll. 

Seriøst svar: Kontakt legen din og fortell han at du ikke vil beholde barnet. Og ja, mannen din fortjener å ha muligheten til å velge om han skal gå fra deg. Du har ligget med en annen og kan risikere å smitte andre menn med kjønnssykdommer. Du elsker ikke mannen din om du har valgt å forråde han. Du har tatt et egoistisk valg og å være utro er ingen feil - det har blitt gjort med vilje. Kvalmt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du kan be om abort uten at mannen din vet. Men vær klar over at du vil være dårlig og blø flere dager etterpå. Hvordan skal du forklare dette?

Anonymkode: 5edc0...b01

Hvordan dårlig?

Skrevet

Uff, skjønner veldig godt at det er en tøff situasjon. Kan dessverre ikke hjelpe deg med så mye, men jeg tror det skal være mulig å gjennomføre uten at din mann får vite noe. 

Når det er sagt syns jeg du skal si i fra til din mann at du har vært utro. En utroskap er ikke bare et grovt tillitsbrudd og et løftebrudd. Man "lurer" også partneren sin inn i et seksualliv den ikke har godtatt. Han signet opp for det seksuallivet dere hadde hatt før dere ble sammen. Nå har du hatt ubeskyttet sex med en annen uten at han har fått vite det. Da overfører du all risiko det medfører over på han, uten at han vet det. Når dere ligger sammen er det ikke lenger under de samme premissene det var før. 

Derfor er det opp til han om han vil akseptere og tilgi dette.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Kenelz skrev:

Troll. 

Seriøst svar: Kontakt legen din og fortell han at du ikke vil beholde barnet. Og ja, mannen din fortjener å ha muligheten til å velge om han skal gå fra deg. Du har ligget med en annen og kan risikere å smitte andre menn med kjønnssykdommer. Du elsker ikke mannen din om du har valgt å forråde han. Du har tatt et egoistisk valg og å være utro er ingen feil - det har blitt gjort med vilje. Kvalmt.

Nei, det er seriøst! Jeg ble presset til sex

Skrevet

Har du ubeskyttet sex med noen andre istedenfor mannen du elsker? Hvordan klarer du å ha sex med en annen og potensielt utsette mannen din for kjønnssykdommer? Om du ikke har sex med din egen mann. Hvordan kan du elske ham? 

Man kan ha sex uten kjærlighet, men ikke kjærlighet uten sex. Just sayin'. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Presset til sex? Det er voldtekt. Som skal anmeldes, og som mannen din absolutt bør vite om. 

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du blitt voldtatt er dette en helt annen sak! Det er jo grusomt for deg! 

Kanskje det lureste er at du snakker med legen din om dette og ber han om å hjelpe deg med å fortelle det til mannen din? Hvis du klarer burde det jo anmeldes, og du fortjener virkelig å ha mannen din i ryggen når det gjelder en så alvorlig og traumatisk sak.<3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, LillEve skrev:

Uff, skjønner veldig godt at det er en tøff situasjon. Kan dessverre ikke hjelpe deg med så mye, men jeg tror det skal være mulig å gjennomføre uten at din mann får vite noe. 

Når det er sagt syns jeg du skal si i fra til din mann at du har vært utro. En utroskap er ikke bare et grovt tillitsbrudd og et løftebrudd. Man "lurer" også partneren sin inn i et seksualliv den ikke har godtatt. Han signet opp for det seksuallivet dere hadde hatt før dere ble sammen. Nå har du hatt ubeskyttet sex med en annen uten at han har fått vite det. Da overfører du all risiko det medfører over på han, uten at han vet det. Når dere ligger sammen er det ikke lenger under de samme premissene det var før. 

Derfor er det opp til han om han vil akseptere og tilgi dette.

Jeg klarer ikke å leve uten han. Dette kommer til å ødelegge han for alltid og aldri bli det samme. Vet ikke om det er verdt og være ærlig med han om dette. Jeg er sjekket for sykdommer etterpå. Jeg var egentlig ikke utro. Ble nesten tvunget. Ikke direkte voldtatt. Men presset. Ikke noe jeg ønsket. Men turte ikke si nei. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rant skrev:

Presset til sex? Det er voldtekt. Som skal anmeldes, og som mannen din absolutt bør vite om. 

Nei, føler ikke det er voldtekt. Han var ikke stygg med meg. Gjorde meg ikke vondt. Men jeg ville egentlig ikke. Men han truet med å fortelle noe til min mann som er hemmelig.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du har blitt presset til sex så er det voldtekt, og da anmelder du den personen som har "presset" deg til det. Det er ikke voldtekt om man samtykker til sex og angrer i ettertid. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke min mann skal få vite noe uansett. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, føler ikke det er voldtekt. Han var ikke stygg med meg. Gjorde meg ikke vondt. Men jeg ville egentlig ikke. Men han truet med å fortelle noe til min mann som er hemmelig.

herregud kvinne, det er voldtekt om han truer med å fortelle noe hemmelig til din mann om du ikke har sex med han. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...