AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #41 Skrevet 10. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Poenget var at man ikke kan feste lit til enkelte forskeres utsagn, men man må se på studiene, mengden studier, mengden peer-reviews/støtte fra kolleger, hvor det er publisert, hvor mange andre som underbygger påstanden ol. Mange kan virke som mener at fordi en forsker sa det, så må det stemme. Mitt poeng er at mange forskere sier mye rart, og mye viser seg å ikke stemme. Ta det litt med en klype salt, frem til det er et godt og bredt grunnlag for å påstandene. Anonymkode: 9ad1f...e44 dette er en rapport som mange forskere ved en anerkjent institusjon står bak. Den er fagfellevurdert. Hva er problemet? Anonymkode: 9de7b...9b3
prt90 Skrevet 10. juni 2020 #42 Skrevet 10. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: FHI sine beregninger om 100 stk smittet til påska og påstand fra en forsker om 150000 døde. For øvrig stengte ikke Sverige ned, og de har vel ikke 12000 døde? De har dobbelt så mange innbyggere enn Norge og større befolkningstetthet. Så det her er bare tull. Anonymkode: 8ba36...975 For det første så har Sverige også innført masse tiltak. Dessuten er ikke Corona over i Sverige heller. 77 døde i dag. Hvis dette fortsetter i et års tid så er de oppe i 30.000 døde.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #43 Skrevet 10. juni 2020 1 time siden, NorthernLight skrev: 12000 er ikke mye? Er du seriøs eller? Syns det er rimelig mange på kort tid! Nei, jeg synes ikke det er mye. Man snakket i begynnelsen om dødelighet på 3-4 %. Da snakker vi 150-200 000 i Norge. Det hadde helt klart forsvart tiltakene. Anonymkode: a9381...846
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #44 Skrevet 10. juni 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg synes ikke det er mye. Man snakket i begynnelsen om dødelighet på 3-4 %. Da snakker vi 150-200 000 i Norge. Det hadde helt klart forsvart tiltakene. Anonymkode: a9381...846 Men tiltakene handler om mer enn dødsfallene. 12 000 døde forutsetter jo x antall smittede og x antall på respirator. Helsevesenet ville knelt, og folk ville dødd av ting man vanligvis får behandling for. De tallene er ikke med i de 12 000. Mange ville trengt intensivpleie i ukesvis, og vi ville fått hele spekteret av komplikasjoner og varige men og mange, lange rehabiliteringsløp. Anonymkode: 9de7b...9b3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #45 Skrevet 10. juni 2020 2 hours ago, Illuminatum said: Nei, jeg mener begrensningene som har vært for svensker i Sverige. Unødige reiser har vært forbudt. Det er ikke riktig. Det er bare et råd. Anonymkode: f26ec...1c2
Illuminatum Skrevet 10. juni 2020 #46 Skrevet 10. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke riktig. Det er bare et råd. Anonymkode: f26ec...1c2 Svensker flest følger råd.
edwardnigma Skrevet 10. juni 2020 #47 Skrevet 10. juni 2020 0.22% av Norges befolkning med andre ord, og majoriteten av disse ville vært folk over 80 år. Tenk bare hvor mange bedrifter som har gått konkurs av dette, hvor mange som har mistet levebrødet sitt og hvor mye penger vi har kastet rett ut av vinduet som kunne vært brukt på sykehus, skoler, veier eller noe annet som faktisk var nyttig... 1
Bunuel Skrevet 10. juni 2020 #48 Skrevet 10. juni 2020 3 minutter siden, edwardnigma skrev: 0.22% av Norges befolkning med andre ord, og majoriteten av disse ville vært folk over 80 år. Tenk bare hvor mange bedrifter som har gått konkurs av dette, hvor mange som har mistet levebrødet sitt og hvor mye penger vi har kastet rett ut av vinduet som kunne vært brukt på sykehus, skoler, veier eller noe annet som faktisk var nyttig... Redde menneskeliv er jo ikke nyttig, så du har sikkert rett.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #49 Skrevet 10. juni 2020 2 minutter siden, edwardnigma skrev: 0.22% av Norges befolkning med andre ord, og majoriteten av disse ville vært folk over 80 år. Tenk bare hvor mange bedrifter som har gått konkurs av dette, hvor mange som har mistet levebrødet sitt og hvor mye penger vi har kastet rett ut av vinduet som kunne vært brukt på sykehus, skoler, veier eller noe annet som faktisk var nyttig... erfaringene fra spanskesyken tyder på at de som stenger ned vinner på det økonomisk. Og så kom denne artikkelen i dag - sjefsøkonomer i fire land som sier at Sveriges koronasmell blir like ille som de som stengte ned. https://www.aftenposten.no/okonomi/i/y3alAA/svensk-koronastrategi-ingen-oekonomisk-vinner Understreker poenget om at det er pandemien som skader økonomien - ikke tiltakene. Anonymkode: 9de7b...9b3
edwardnigma Skrevet 10. juni 2020 #50 Skrevet 10. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: erfaringene fra spanskesyken tyder på at de som stenger ned vinner på det økonomisk. Og så kom denne artikkelen i dag - sjefsøkonomer i fire land som sier at Sveriges koronasmell blir like ille som de som stengte ned. https://www.aftenposten.no/okonomi/i/y3alAA/svensk-koronastrategi-ingen-oekonomisk-vinner Understreker poenget om at det er pandemien som skader økonomien - ikke tiltakene. Anonymkode: 9de7b...9b3 Det er ikke 80-åringene som holder Norge i gang.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #51 Skrevet 10. juni 2020 1 minutt siden, edwardnigma said: Det er ikke 80-åringene som holder Norge i gang. Forhåpentligvis blir vi 80-åringer selv en gang. Jeg håper jeg ikke vil bli behandlet som i et dystopisk scifi-univers der alle over en viss alder blir overlatt til å dø. Du skal ikke tåle så inderlig vel... Anonymkode: e3d04...76e
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #52 Skrevet 10. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forhåpentligvis blir vi 80-åringer selv en gang. Jeg håper jeg ikke vil bli behandlet som i et dystopisk scifi-univers der alle over en viss alder blir overlatt til å dø. Du skal ikke tåle så inderlig vel... Anonymkode: e3d04...76e Jeg er ikke så sikker på om jeg håper på å bli 80. I hvert fall ikke hvis jeg skal tilbringe tiden på et gamlehjem. Håper mannen har guts til å hjelpe meg å få dø, hvis jeg skulle ha ne i en situasjon der jeg ikke er i stand til å bo hjemme og fungere, og heller ikke er i stand til å ta livet av meg selv. Hadde ønsket litt corona velkomment i så fall. Anonymkode: a9381...846
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #53 Skrevet 10. juni 2020 8 minutter siden, edwardnigma skrev: Det er ikke 80-åringene som holder Norge i gang. 1. Det har jeg ikke sagt, og det er ikke poenget heller. Hvis pandemien sprer seg ukontrollert så er det ikke bare 80-åringer som dropper frisøren og begynner å holde seg hjemme - det er alle. 2. 80-åringene blir flere og flere, og de holder seg friske lenger og lenger. De har god økonomi og bruker penger på reiser, bil, hytte og båt, god mat og vin, og barn og barnebarn osv. Etterhvert blir de pleietrengende, og da skaper de arbeidsplasser i omsorgssektoren. De er jo faktisk kjempenyttige i økonomien. Anonymkode: 9de7b...9b3 1
edwardnigma Skrevet 10. juni 2020 #54 Skrevet 10. juni 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har god økonomi og bruker penger på reiser, bil, hytte og båt, god mat og vin, og barn og barnebarn osv. God økonomi? De «tar» fra felleskassa.
Druid Skrevet 10. juni 2020 #55 Skrevet 10. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: dette er en rapport som mange forskere ved en anerkjent institusjon står bak. Den er fagfellevurdert. Hva er problemet? Anonymkode: 9de7b...9b3 Ikke egentlig et problem, kun at det står i forutsetningen for rapporten at den er uinteressant og verdiløs. Da hjelper det ikke at den er kvalitetssikret.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #56 Skrevet 10. juni 2020 8 minutter siden, edwardnigma skrev: God økonomi? De «tar» fra felleskassa. Jeg tror du trenger å lære litt mer om hvordan man opptjener pensjon utover minstepensjonen. Anonymkode: 9de7b...9b3
NorthernLight Skrevet 10. juni 2020 Forfatter #57 Skrevet 10. juni 2020 1 time siden, edwardnigma skrev: Det er ikke 80-åringene som holder Norge i gang. Hvem er det som har bygget landet og velferdsstaten du bor i? Jeg syns ikke noe om en holdning som tilsier at det ikke er så farlig om de eldre skulle stryke med av corona.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #58 Skrevet 10. juni 2020 17 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror du trenger å lære litt mer om hvordan man opptjener pensjon utover minstepensjonen. Anonymkode: 9de7b...9b3 Kostnaden for sykehjemsplasser gar lite med pensjonsopptjenong å gjøre. Anonymkode: adc39...4c8
edwardnigma Skrevet 10. juni 2020 #59 Skrevet 10. juni 2020 3 minutter siden, NorthernLight skrev: Hvem er det som har bygget landet og velferdsstaten du bor i? Jeg syns ikke noe om en holdning som tilsier at det ikke er så farlig om de eldre skulle stryke med av corona. Hvem som bygget landet? Oljereservene i Nordsjøen bygget landet vårt. Ikke 80-åringene. Norge var ikke en shit før oljen. 1
NorthernLight Skrevet 10. juni 2020 Forfatter #60 Skrevet 10. juni 2020 Akkurat nå, edwardnigma skrev: Hvem som bygget landet? Oljereservene i Nordsjøen bygget landet vårt. Ikke 80-åringene. Norge var ikke en shit før oljen. Jeg har respekt for de eldre og alt de har gjort for Norge !
Anbefalte innlegg