iskremm Skrevet 9. juni 2020 #1 Del Skrevet 9. juni 2020 Fikk dette svaret tilbake.. 😅 Hva vil dette si? På neste side står det dette om venteliste, «Din søknad har blitt satt på vent ved Handelshøyskolen BI. Dette kan skyldes kapasitetsbegrensninger eller at din søknad krever noe mer tid til behandling. Vi vil ta kontakt med deg dersom vi trenger ytterligere opplysninger.» Bør jeg søke en annen skole i mellomtiden? Vil jeg komme inn tror dere? Har mer enn godt nok snitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskremm Skrevet 10. juni 2020 Forfatter #2 Del Skrevet 10. juni 2020 ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #3 Del Skrevet 10. juni 2020 10 hours ago, iskremm said: ? Hva står det når du går inn på linken? Anonymkode: ad4ed...2a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ceccar Skrevet 10. juni 2020 #4 Del Skrevet 10. juni 2020 BI tar inn søknader for neste skolestart året rundt så vil tro det vil si at det er fult på det du har søkt, og at du enten må vente til noen gir bort plassen sin (dropper ut eller ikke møter opp) eller vente til de eventuelt tar inn flere folk. ville søkt på en annen skole itillegg for å ha en backup plan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ErGlad Skrevet 11. juni 2020 #5 Del Skrevet 11. juni 2020 Søk en annen skole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskremm Skrevet 11. juni 2020 Forfatter #6 Del Skrevet 11. juni 2020 2 timer siden, Sosialt skrev: Søk en annen skole. Fordi? Du er 100% sikker på at jeg ikke kommer inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskremm Skrevet 11. juni 2020 Forfatter #7 Del Skrevet 11. juni 2020 8 timer siden, Ceccar skrev: BI tar inn søknader for neste skolestart året rundt så vil tro det vil si at det er fult på det du har søkt, og at du enten må vente til noen gir bort plassen sin (dropper ut eller ikke møter opp) eller vente til de eventuelt tar inn flere folk. ville søkt på en annen skole itillegg for å ha en backup plan Men hvorfor teaser dem da? Med å sette meg på ventelista? Istedenfor å bare si at det er fullt og heller vurdere mitt 2 og 3 valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #8 Del Skrevet 11. juni 2020 2 minutter siden, iskremm skrev: Men hvorfor teaser dem da? Med å sette meg på ventelista? Istedenfor å bare si at det er fullt og heller vurdere mitt 2 og 3 valg. At du er satt på venteliste betyr jo nettopp det at det er fullt. Og når dem har sagt at det er fult, så er det opp til deg selv å vurdere om du skal satse på de andre valgene dine, eller vente å se om det blir plass. Det er det som er hele poenget med venteliste. Anonymkode: a4722...e26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #9 Del Skrevet 11. juni 2020 6 minutter siden, iskremm said: Fordi? Du er 100% sikker på at jeg ikke kommer inn? Selvfølgelig er det ikke 100% sikkert, du står jo på venteliste, det kommer jo klart frem i meldingen. Det hender alltid at enkelte studieplasser ikke blir fylt av de som får de, og det er naturlig nok din plassering på den ventelisten som avgjør om det er noe mulighet for deg eller ikke. Hvordan søker man andre skoler så sent som nå, hvis man skal begynne til høsten? Er det grei skuring? Anonymkode: 0cd52...2a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 11. juni 2020 #10 Del Skrevet 11. juni 2020 Du er på venteliste. Avhengig av din plass i køen, vil du komme inn dersom det blir ledig kapasitet. Om du ikke søker annen skole risikerer du å ikke ha noen plass å studere det kommende semesteret. Du kan selvsagt komme inn, men det er ikke garantert. Statlige universiteter/høyskoler er det alt for sent å søke på, men du kan finne restplasser når opptaket er fullført. Hvis du velger restplass på en gratis skole, er det ikke verre enn å takke nei der dersom du likevel kommer inn på BI. Om du søker plass på en skole som koster mye og takker ja, må du sikkert betale en sum dersom du velger å droppe den skolen fordi du kommer inn på BI. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #11 Del Skrevet 11. juni 2020 Jeg har fått studieplass etter å ha vært på venteliste en god stund. Mange som er usikker på hva de egentlig vil gjøre, og som velger noe annet slik at du rykker frem i køen. Noen steder kan man ringe inn og høre hvilken plass man har i køen, men det er langt fra alle som har den muligheten. Det er uansett lurt å søke på noe annet, så du har noe i bakhånd i tilfelle du er langt bak på lista. Anonymkode: 04c80...09f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #12 Del Skrevet 11. juni 2020 Noen studier har ikke venteliste overhodet. Som f.eks. på jussen. Der tar de istedenfor inn over hundre flere studenter enn det egentlig er plass til, fordi man vet av erfaring at svært mange slutter ila de første ukene. Anonymkode: 04c80...09f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskremm Skrevet 11. juni 2020 Forfatter #13 Del Skrevet 11. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det ikke 100% sikkert, du står jo på venteliste, det kommer jo klart frem i meldingen. Det hender alltid at enkelte studieplasser ikke blir fylt av de som får de, og det er naturlig nok din plassering på den ventelisten som avgjør om det er noe mulighet for deg eller ikke. Hvordan søker man andre skoler så sent som nå, hvis man skal begynne til høsten? Er det grei skuring? Anonymkode: 0cd52...2a0 Har selvsagt søkt på andre skoler og ja, i tilfelle denne går i dass Men denne er jo førstevalget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskremm Skrevet 11. juni 2020 Forfatter #14 Del Skrevet 11. juni 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått studieplass etter å ha vært på venteliste en god stund. Mange som er usikker på hva de egentlig vil gjøre, og som velger noe annet slik at du rykker frem i køen. Noen steder kan man ringe inn og høre hvilken plass man har i køen, men det er langt fra alle som har den muligheten. Det er uansett lurt å søke på noe annet, så du har noe i bakhånd i tilfelle du er langt bak på lista. Anonymkode: 04c80...09f Takk for svar Da er det vel bare vente å se regner jeg med Men jeg er vel ganske langt bak i køen nå vil jeg tro, eller? Iom at jeg søkte såpass sent. Men at denne linjen har så fullt hadde jeg aldri trodd. De to siste gangene jeg har søkt på denne linjen, alle sammen i juni, kom jeg inn, før jeg selv takket nei pga umotivasjon. Endret 11. juni 2020 av iskremm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ErGlad Skrevet 11. juni 2020 #15 Del Skrevet 11. juni 2020 9 timer siden, iskremm skrev: Fordi? Du er 100% sikker på at jeg ikke kommer inn? Nei, men for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #16 Del Skrevet 11. juni 2020 Grunnet korona er det nok flere søkere så derfor har gjort studiet fullt. Venter du tålmoding er det nok flere som både takker nei og trekker seg etterhvert, jeg vil anta at det er søkere som både har søkt på offentlig skole og på BI så kommer de inn i offentlig skole så takker de nei til BI. Mange som har fått plasser utover i august også, av folk som står på venteliste. Anonymkode: 76ce5...919 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskremm Skrevet 11. juni 2020 Forfatter #17 Del Skrevet 11. juni 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnet korona er det nok flere søkere så derfor har gjort studiet fullt. Venter du tålmoding er det nok flere som både takker nei og trekker seg etterhvert, jeg vil anta at det er søkere som både har søkt på offentlig skole og på BI så kommer de inn i offentlig skole så takker de nei til BI. Mange som har fått plasser utover i august også, av folk som står på venteliste. Anonymkode: 76ce5...919 Takk for svar Du sier noe der! Men tror du folk søker seg inn på BI OG offentlig skole da? At dem bare har søkt seg på BI pga en backup plan liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #18 Del Skrevet 11. juni 2020 2 minutter siden, iskremm skrev: Takk for svar Du sier noe der! Men tror du folk søker seg inn på BI OG offentlig skole da? At dem bare har søkt seg på BI pga en backup plan liksom. Ja, tror mange søker BI som backup ja Anonymkode: 76ce5...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå