Suebird Skrevet 1. juli 2005 #1 Skrevet 1. juli 2005 Vi skal ha helstekt indrefilet til hovedrett, men sliter litt med å finne den perfekte forretten Den må være ganske enkel å anrette og holde seg i forkant. Kokken har foreslått aspargessuppe, og det er jo helt greit, Melon og parmaskinke er et annet forslag. Andre? Kan gjerne være litt annerledes
Gjest Margamon Skrevet 1. juli 2005 #2 Skrevet 1. juli 2005 Pølse med lompe? Kjapt å lage, holder seg lenge og er ganske så anderledes. Smaker godt gjør det faktisk også
TeddyToria Skrevet 1. juli 2005 #3 Skrevet 1. juli 2005 Synes kanskje ikke pølse med lompe passer så godt i et bryllup, og i allefall IKKE som forrett :o , da er man jo mett før man vet ordet av det...og det blir ganske simpelt sammen med indrefilet! Men meg om dét! Kan bare foreslå det "vår" kokk gjorde for oss jeg: - Tataki av tunfiskfilet Wasabimajones og sesamsaus - Aspargessalat med Serranoskinke - Ovnsbakt ishavsrøye med sitron - karrikrem og glasserte rotfrukter - Einerøkt laks med asparges og estragone ostekrem - Ristet kamskjell - Russisk krabbe - Røkt andebryst i tynne, tynne skiver - Marinert asparges med ristet sjøkreps - Røkt ørret med ruccola - Carpaccio av okse indrefilet (dette er løvtynne skiver av indrefileten) Selv skal vi ha russisk krabbe som forrett før kalvetornedos - de som ikke spiser sjømat får servert roastbeef!
Catzy Skrevet 1. juli 2005 #4 Skrevet 1. juli 2005 Vanskelig å gå feil med kamskjell i en eller annen form. Og man kan ha mye forskjellig tilbehør, kokt purreløk, jordskokkpurè, tomat og ost gratinert. Catzy
Gjest Svimle Skrevet 1. juli 2005 #5 Skrevet 1. juli 2005 Skattekister av butterdeig (blir som en liten kopp) med god spekeskinke og stekt skogsopp?
prikkeline Skrevet 1. juli 2005 #8 Skrevet 1. juli 2005 Vi også skal ha heilstekt indrefilet til hovedrett. Til forrett skal vi ha canapeer med røykelaks. Enkelt og godt
prikkeline Skrevet 1. juli 2005 #9 Skrevet 1. juli 2005 Vi også skal ha heilstekt indrefilet til hovedrett. Til forrett skal vi ha canapeer med røykelaks. Enkelt og godt
monja Skrevet 1. juli 2005 #10 Skrevet 1. juli 2005 Vi hadde småsteik av okse til hovedrett og laksepate med melbatoast, litt gressløk og litt salat til forrett.
Gjest gjest'n Skrevet 3. juli 2005 #11 Skrevet 3. juli 2005 Jeg var i bryllup i helgen, og der fikk vi servert avocadosalat med fetaost og pinjekjerner! Avocadoen var delt og laget kutt i så det ble lett å skjære biter av, salat, fetaost og pinjekjærner pent rundt. Lett og delikat!
Jannibrud Skrevet 4. juli 2005 #12 Skrevet 4. juli 2005 Vi skal også ha indrefilet til hovedrett, og har valgt kamskjell til forrett.
lol75 Skrevet 4. juli 2005 #13 Skrevet 4. juli 2005 Hva med noe lett og sommerlig?? melon og spekeskinke, eller hva med jordbær og spekeskinke?? Utrolig enkelt og godt :-)
Gjest Brudeberta 06/07? Skrevet 4. juli 2005 #14 Skrevet 4. juli 2005 Jeg var i bryllup i helgen, og der fikk vi servert avocadosalat med fetaost og pinjekjerner! Avocadoen var delt og laget kutt i så det ble lett å skjære biter av, salat, fetaost og pinjekjærner pent rundt. Lett og delikat! Dette hørtes lekkert ut! Jeg elsker jo fetaost og pinjekjerner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå