Gå til innhold

Forslag til forrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha helstekt indrefilet til hovedrett, men sliter litt med å finne den perfekte forretten :roll: Den må være ganske enkel å anrette og holde seg i forkant. Kokken har foreslått aspargessuppe, og det er jo helt greit, Melon og parmaskinke er et annet forslag. Andre? Kan gjerne være litt annerledes :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Margamon
Skrevet

Pølse med lompe?

Kjapt å lage, holder seg lenge og er ganske så anderledes.

Smaker godt gjør det faktisk også

Skrevet

Synes kanskje ikke pølse med lompe passer så godt i et bryllup, og i allefall IKKE som forrett :o , da er man jo mett før man vet ordet av det...og det blir ganske simpelt sammen med indrefilet! Men meg om dét!

Kan bare foreslå det "vår" kokk gjorde for oss jeg:

- Tataki av tunfiskfilet

Wasabimajones og sesamsaus

- Aspargessalat med Serranoskinke

- Ovnsbakt ishavsrøye

med sitron - karrikrem og glasserte rotfrukter

- Einerøkt laks

med asparges og estragone ostekrem

- Ristet kamskjell

- Russisk krabbe

- Røkt andebryst i tynne, tynne skiver

- Marinert asparges med ristet sjøkreps

- Røkt ørret med ruccola

- Carpaccio av okse indrefilet (dette er løvtynne skiver av indrefileten)

Selv skal vi ha russisk krabbe som forrett før kalvetornedos - de som ikke spiser sjømat får servert roastbeef! :wink:

Skrevet

Vanskelig å gå feil med kamskjell i en eller annen form. Og man kan ha mye forskjellig tilbehør, kokt purreløk, jordskokkpurè, tomat og ost gratinert.

Catzy

Gjest Svimle
Skrevet

Skattekister av butterdeig (blir som en liten kopp) med god spekeskinke og stekt skogsopp?

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Kamskjell og asparges?

Skrevet

Vi også skal ha heilstekt indrefilet til hovedrett. Til forrett skal vi ha canapeer med røykelaks. Enkelt og godt

Skrevet

Vi også skal ha heilstekt indrefilet til hovedrett. Til forrett skal vi ha canapeer med røykelaks. Enkelt og godt

Skrevet

Vi hadde småsteik av okse til hovedrett og laksepate med melbatoast, litt gressløk og litt salat til forrett.

Gjest gjest'n
Skrevet

Jeg var i bryllup i helgen, og der fikk vi servert avocadosalat med fetaost og pinjekjerner!

Avocadoen var delt og laget kutt i så det ble lett å skjære biter av, salat, fetaost og pinjekjærner pent rundt. Lett og delikat!

Skrevet

Vi skal også ha indrefilet til hovedrett, og har valgt kamskjell til forrett.

Skrevet

Hva med noe lett og sommerlig?? melon og spekeskinke, eller hva med jordbær og spekeskinke??

Utrolig enkelt og godt :-)

Gjest Brudeberta 06/07?
Skrevet
Jeg var i bryllup i helgen, og der fikk vi servert avocadosalat med fetaost og pinjekjerner!

Avocadoen var delt og laget kutt i så det ble lett å skjære biter av, salat, fetaost og pinjekjærner pent rundt. Lett og delikat!

Dette hørtes lekkert ut!

Jeg elsker jo fetaost og pinjekjerner! :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...